recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Manglede lyd i subs
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Manglede lyd i subs

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote berazzi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Manglede lyd i subs
    Posted: 31-Marts-2021 at 20:13
Håber nogen kan hjælpe da jeg er lidt strandet.

For at gøre en lang historie kort så har jeg 2 x Earthquake Sub-8 monteret i loftet. Disse skal drives af en Earthquake XJ300-ST.

Men jeg får intet ud af dem. Har nu prøvet både med en Denon AVR-2809 og en Piopner VSX-521 hvor de via en rca splitter er tisluttet med et dobbelt phono kabel til forstærkeren også med én kanal til hver Sub.
Får jeg rørt ved splitteren kan jeg høre der er "hul igennem", da den så støjer men lyd vil den ikke komme med.

Det undrer mig en del, men det er ligesom om begge receivere ganske enkelt ikke outputter på sub pre out. Nogen der har nogen ideér til hvordan jeg får fejlsøgt på det her møg?
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2021 at 20:51
Originally posted by berazzi berazzi wrote:

...
Det undrer mig en del, men det er ligesom om begge receivere ganske enkelt ikke outputter på sub pre out. Nogen der har nogen ideér til hvordan jeg får fejlsøgt på det her møg?
Har du været inde i speaker setup/assignment og fortæller hvad der er tilsluttet af højttalere størrelse (Small/Large) og subwoofer?

Edited by JørgenT - 31-Marts-2021 at 20:53
Mvh. JørgenT
Back to Top
berazzi View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote berazzi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2021 at 21:04
Desværre ikke på Deno'en. Kan ikke finde fjernbetjeningen og "select" knappen virker ikke. En smule træls.

Men ja på min Pioneer har jeg sat den til at have en sub.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2021 at 21:06
Efter du har sluttet det hele til din Pioneer, har du så kørt en autokalibrering?

Hvilke højttalere har du?
Står de til small, eller large?
Hvad bruge år du som kilde, når du tester?
Spiller subs, når du autokalibrerer?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
berazzi View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote berazzi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2021 at 21:21
Nej det har jeg ikke prøvet. Må jeg lige prøve.

Nogle HiVi VQ8. De  spiller ganske fint.

De står til Large, pt. Har ikke prøvet small.

Bruger en laptop tilsluttet via RCA til CD indgang. Muskken spiller fint, kun sub der ikke spiller.

Må lige teste, vender tilbage.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2021 at 21:36
Back to Top
berazzi View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote berazzi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2021 at 13:45
Lige prøvet dette, virkede ikke. Har prøvet med sub sat til både Yes og Plus, men lige lidt hjalp det Confused
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2021 at 13:52
Hvad er din kilde? Du får kun subs til at spille ved multikanal musik/film. I stereo er de tavse.
Back to Top
gasolin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gasolin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2021 at 13:54
Kan være subben er sat så lavt i delefrekvensen at den enten ikke siger noget eller skal have fuld power for at man kan høre den

Edited by gasolin - 01-April-2021 at 14:00
Back to Top
berazzi View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote berazzi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2021 at 14:45
Har lige testet lidt forskellige indstillinger på Pioneer'en herunder sp setup, xover og evt. kanal volume på subben. Og sammen med min Dali sub virker det. 

Men så snart jeg sætter det den XJ300-ST med de 2 Sub-8 til så kommer der intet ud. 

Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2021 at 15:26
Tænder din XJ300?

Hvad bruger du af indstillinger på XJ300?

Klaus
Back to Top
Mefisto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mefisto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2021 at 15:27
Originally posted by berazzi berazzi wrote:

Nej det har jeg ikke prøvet. Må jeg lige prøve.

Nogle HiVi VQ8. De  spiller ganske fint.

De står til Large, pt. Har ikke prøvet small.

Bruger en laptop tilsluttet via RCA til CD indgang. Muskken spiller fint, kun sub der ikke spiller.

Må lige teste, vender tilbage.

Så virker det heller ikke. Hvis du vil have noget ud af subben, når dit input signal er alm 2 kanal stereo så skal de stå til small.

Hvis de står til large kommer der kun noget ud af subben hvis inputsignalet er multikanal og har et LFE (sub) spor.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.