|
Manglede lyd i subs |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
berazzi ![]() Bruger ![]() Joined: 14-Oktober-2012 Location: Denmark Status: Offline Points: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31-Marts-2021 at 20:13 |
Håber nogen kan hjælpe da jeg er lidt strandet.
For at gøre en lang historie kort så har jeg 2 x Earthquake Sub-8 monteret i loftet. Disse skal drives af en Earthquake XJ300-ST. Men jeg får intet ud af dem. Har nu prøvet både med en Denon AVR-2809 og en Piopner VSX-521 hvor de via en rca splitter er tisluttet med et dobbelt phono kabel til forstærkeren også med én kanal til hver Sub. Får jeg rørt ved splitteren kan jeg høre der er "hul igennem", da den så støjer men lyd vil den ikke komme med. Det undrer mig en del, men det er ligesom om begge receivere ganske enkelt ikke outputter på sub pre out. Nogen der har nogen ideér til hvordan jeg får fejlsøgt på det her møg? |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Edited by JørgenT - 31-Marts-2021 at 20:53 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
berazzi ![]() Bruger ![]() Joined: 14-Oktober-2012 Location: Denmark Status: Offline Points: 86 |
Desværre ikke på Deno'en. Kan ikke finde fjernbetjeningen og "select" knappen virker ikke. En smule træls.
Men ja på min Pioneer har jeg sat den til at have en sub. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19653 |
Efter du har sluttet det hele til din Pioneer, har du så kørt en autokalibrering?
Hvilke højttalere har du? Står de til small, eller large? Hvad bruge år du som kilde, når du tester? Spiller subs, når du autokalibrerer? Klaus
|
|
![]() |
|
Nej det har jeg ikke prøvet. Må jeg lige prøve.
Nogle HiVi VQ8. De spiller ganske fint. De står til Large, pt. Har ikke prøvet small. Bruger en laptop tilsluttet via RCA til CD indgang. Muskken spiller fint, kun sub der ikke spiller. Må lige teste, vender tilbage. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19653 |
https://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/Manuals/Home/VSX-521-k_OperatingInstructions020711.pdf
Side 30 og 31 er vidst det du mangler.... Klaus
|
|
![]() |
|
Lige prøvet dette, virkede ikke. Har prøvet med sub sat til både Yes og Plus, men lige lidt hjalp det
![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 23-Juni-2018 Location: Vejle Status: Offline Points: 5080 |
Hvad er din kilde? Du får kun subs til at spille ved multikanal musik/film. I stereo er de tavse.
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Marts-2010 Location: DK,fyn Status: Offline Points: 1586 |
Kan være subben er sat så lavt i delefrekvensen at den enten ikke siger noget eller skal have fuld power for at man kan høre den
Edited by gasolin - 01-April-2021 at 14:00 |
|
![]() |
|
Har lige testet lidt forskellige indstillinger på Pioneer'en herunder sp setup, xover og evt. kanal volume på subben. Og sammen med min Dali sub virker det.
Men så snart jeg sætter det den XJ300-ST med de 2 Sub-8 til så kommer der intet ud. |
|
![]() |
|
Tænder din XJ300?
Hvad bruger du af indstillinger på XJ300? Klaus
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-August-2016 Status: Offline Points: 1696 |
Så virker det heller ikke. Hvis du vil have noget ud af subben, når dit input signal er alm 2 kanal stereo så skal de stå til small. Hvis de står til large kommer der kun noget ud af subben hvis inputsignalet er multikanal og har et LFE (sub) spor.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |