recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  New Posts New Posts RSS Feed - IOS familie deling - spørg før køb
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

IOS familie deling - spørg før køb

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scouzer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: IOS familie deling - spørg før køb
    Posted: 09-November-2021 at 10:13
Hej

Begge mine børn har en iPad, og jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne styre hvad de downloader.
Fordi min kone er den eneste som har iPhone/iPad så er det hende der skal godkende hver gang de ønsker at downloade en app.

Jeg synes at jeg ikke engang kunne godkende det direkte på deres iPad, findes den funktion ikke mere?
Eller er der en anden måde at løse det på?Uden at jeg skal have mig en iPad/iPhone.
Kenneth
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2021 at 11:01
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
scouzer View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scouzer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2021 at 14:18
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Der må i det være noget brugbart.

Jeg har desværre ikke kunne finde noget brugbart i dette. Men tak for hjælpen.
Kenneth
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2021 at 14:25
Jeg tror du kan godkende på deres iPad, hvis din kone slår fra at hun skal godkende. Men så kan børnene også selv godkende, hvis de kender koden til deres Apple-id.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2021 at 15:47

Absolut intet....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2021 at 15:50
Originally posted by scouzer scouzer wrote:

Eller er der en anden måde at løse det på?Uden at jeg skal have mig en iPad/iPhone.

https://support.apple.com/da-dk/HT201089
"Hvis du er familiearrangør, skal du bruge din iPhone, iPad, iPod touch, dit Apple Watch eller din Mac til at godkende eller afvise en anmodning."

Umiddelbart ser det ud til at du kun kan godkende fra et Apple device.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2021 at 15:52
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Absolut intet....

Klaus
 Det har jeg fået at vide en gang det må da for fanden være nok.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2021 at 08:10
Sikkerheden ville jo gå tabt, hvis man bare kunne godkende på børnenes enhed.
Back to Top
Fisher65 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Fisher65 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2021 at 13:57
Originally posted by Brixen Brixen wrote:

Jeg tror du kan godkende på deres iPad, hvis din kone slår fra at hun skal godkende. Men så kan børnene også selv godkende, hvis de kender koden til deres Apple-id.

Tror @Brixen er inde på noget af en løsning, dvs. at din kone skal slå godkendelse af køb fra, under familiedeling.

Uden at vide det med sikkerhed ville jeg prøve.

Bagefter opretter man en ny specifik kode til godkendelse af køb direkte på enheden, en kode som kun du og din kone kender.

Back to Top
Kennethxyz View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kennethxyz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-November-2021 at 12:53
Det er fuldstændig random hvor notifikationen kommer op.
Jeg har 100% Apple økosystem så notikationen kan komme på en af flg devices.

13" Macbook pro
16" Macbook pro
iPad Mini
Mac mini
Eller iPhone.

Apple siger at man skal logge ind og ud af iCloud så burde det virke, men det har jeg ikke haft held til.
Dog har "spørg før køb" forelsket sig i min 13" MBP så det er som regel et godt gæt.

Sorry jeg ikke kan hjælpe, men det kan altid blive værre.

Edited by Kennethxyz - 11-November-2021 at 12:55
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.