recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Chromecast audio og streaming kvalitet?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Chromecast audio og streaming kvalitet?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote osimum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Chromecast audio og streaming kvalitet?
    Posted: 03-December-2021 at 11:02
Jeg bruger:

som musik streaming service der tilbyder lossless/cd kvalitet. Det fungere rigtig godt med hørebøffer med ledning og Dragonfly DAC på min computer.

Men jeg har også forbundet en (gammel/udgået?) chromecast audio til min NAD forstærker og jeg kan fint streame til den via Qobuz fra iphone eller computer.

Men antager ikke at min chromecast audio streamer i samme kvalitet som der kommer fra kilden/Qobuz?
Back to Top
miri View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 12:21
Det tror jeg sagtens, at du kan regne med, at den gør....

Den DAC, der sidder i Chromecast Audio, kan håndtere 24/192, og jeg oplever, at det kører, når jeg anvender den optiske forbindelse og lader forstærker håndtere signalet. Men jeg bruger ikke Qobuz....

Edited by miri - 03-December-2021 at 12:42
miri
Back to Top
osimum View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote osimum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 12:49
Jeg har ikke optisk på min NAD forstærker så ender nok helt nede på:

However, it sometimes produces dropouts at 96-kHz signals and does not support 88 kHz clock.

:-(
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 14:08
Originally posted by osimum osimum wrote:

Jeg har ikke optisk på min NAD forstærker
Hvilken model? 
Har den evt coax SPDIF?
Mvh. JørgenT
Back to Top
Jever View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 14:37
Jeg har et par Chromcast Audio, som jeg bruger en gang imellem, og de understøtter op til 24/96.

Men jeg har på begge oplevet dropouts/stutter når der spilles i 24/96.

Hvis jeg derimod downsampler, jeg har brugt Roon, til f.eks. 24/88.2, så er der aldrig fejl.

Så der er en eller anden bug i enheden, og det er blevet rapporteret i lang tid, men da det er et udgået produkt, så kommer der vist ikke flere opdateringer eller fejlrettelser.
Back to Top
osimum View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote osimum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 17:53
Jf:
  • High-resolution audio: 96 KHz / 24-bit
Men fx qobuz kan op til: 24bit / 192 hz. Så selv på en god dag så kan chromecast audio jo ikke følge med?

Så er der alternativer streamere som kan op til 192 hz hvor jeg stadig kan bruge qobuz?
Back to Top
Jever View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 18:50
Bluesound Node har integreret Qobuz, og understøtter op til 24/192.

Men du kan ikke bruge Qobuz  app, men skal derimod bruge Bluesounds egen brugerflade, BluOS.
Det fungere ok, men der mangler nogle ting fra Qobuz app, selvom det er den tjeneste med de færreste features, så har de alligevel lige introduceret deres Weekly Q og radio funktion(dog kun på desktop).

Alternativ har Argon for nyligt send en enhed, Argon Solo, på markedet.
Har kun set den i hi-fi klubben, men den understøtter også Qobuz, men hvor højt op den går i kvalitet ved jeg ikke, men ifølge specs burde den også understøtte op til 24/192.

Men jeg har kun egen erfaringer med Bluesound, har ikke afprøvet Argon Solo, men den virker interessant. 
Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2021 at 19:28
Jeg kan roligt støtte op om argon solo. Købte sådan en for 2-3 uger siden, og kører den med phono. Og den kan nemt køres ind i Google multiroom
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Back to Top
Jever View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2021 at 12:13
Originally posted by T-Duck T-Duck wrote:

Jeg kan roligt støtte op om argon solo. Købte sådan en for 2-3 uger siden, og kører den med phono. Og den kan nemt køres ind i Google multiroom

Er det rigtigt forstået at man “kun” kan bruge de originale apps til at spille fra?

Hvor højt op understøtter den Qobuz, afspiller den i 24/192 via deres Connect? (Hvis du bruger Qobuz)

Afspiller den MQA? (Hvis altså du bruger TIDAL Hi-fi plus)
Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2021 at 12:18
Originally posted by Jever Jever wrote:

Originally posted by T-Duck T-Duck wrote:

Er det rigtigt forstået at man “kun” kan bruge de originale apps til at spille fra?

Hvor højt op understøtter den Qobuz, afspiller den i 24/192 via deres Connect? (Hvis du bruger Qobuz)

Afspiller den MQA? (Hvis altså du bruger TIDAL Hi-fi plus)
i følge Hifiklubben specs, går den om op til 24/192 via Chromecast, så hvilken som helst musik app med Chromecast, fyre du bare afsted. Den er også fuldt ud roon ready, hvis man har roon.
Nej den understøtter ikke MQA
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Back to Top
bbond View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bbond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-December-2021 at 18:28
Men hvad er så den bedste streaming kvalitet/produkt som er tilgængelig på markedet?

Feks.mærke/model/produkt:

Pris: Entry
Pris: Mid.
Pris: High.

Bond Cool

Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-December-2021 at 19:10
Originally posted by bbond bbond wrote:

Men hvad er så den bedste streaming kvalitet/produkt som er tilgængelig på markedet?

Feks.mærke/model/produkt:

Pris: Entry
Pris: Mid.
Pris: High.

Bond Cool

entry med mid kvalifikationer er argon solo.

Nad med bluesound som rent mid, og Lyngdorf, ps audio osv på highend ville jeg mene.

Men der er ikke langt mellem highend og mid, hvis mid Laves ordentligt

Edited by T-Duck - 05-December-2021 at 19:14
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.