recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  New Posts New Posts RSS Feed - Sony ubp-x800m2
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Sony ubp-x800m2

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank13 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sony ubp-x800m2
    Posted: 05-Januar-2022 at 16:40
Har sat mig for at skifte min Playstation 3 ud med en ny blu ray afspiller og har set mig varm på Sony ubp-x800m2, den kan lige nu købes for ca. 2400,- i div butikker. Men inden jeg slår til, er der andre alternativer eller er det ca samme kvalitet i den prisklasse?

Frank 
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 17:14
Panasonics Blu-ray-afspillere med HCX-processering er de bedste. DP-UB824 kan fås for lidt over 3000,-, og det er omtrent samme fornemmelse af kvalitet som den omtalte Sony. Jeg har haft begge. Eller, jeg har Panasonic'en

HCX hjælper både ved brug af HDR og hvis HDR skal konverteres til SDR. Jeg har brug for HDR->SDR-konvertering, og på dette punkt er Panasonic lysår foran Sony, og, så vidt jeg har læst, alle andre på markedet, inklusive Oppo.

Er 824'eren for dyr har Panasonic også DP-UB424 med HCX og HDR Optimizer, men så mister man vist nok Dolby Vision (eftersom jeg ikke bruger HDR er det ikke noget jeg har sat mig så meget ind i), og byggekvaliteten er også en anden. Alt under Sony UBP-X800m2 og Panasonic DP-UB824 er nogle små plastikmaskiner, men derfor kan de selvfølgelig stadig være gode nok. Prisen falder selvfølgelig også tilsvarende.

Edited by Naiera - 05-Januar-2022 at 17:16
Back to Top
Frank13 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank13 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 20:21
Originally posted by Naiera Naiera wrote:

Panasonics Blu-ray-afspillere med HCX-processering er de bedste. DP-UB824 kan fås for lidt over 3000,-, og det er omtrent samme fornemmelse af kvalitet som den omtalte Sony. Jeg har haft begge. Eller, jeg har Panasonic'en

HCX hjælper både ved brug af HDR og hvis HDR skal konverteres til SDR. Jeg har brug for HDR->SDR-konvertering, og på dette punkt er Panasonic lysår foran Sony, og, så vidt jeg har læst, alle andre på markedet, inklusive Oppo.

Er 824'eren for dyr har Panasonic også DP-UB424 med HCX og HDR Optimizer, men så mister man vist nok Dolby Vision (eftersom jeg ikke bruger HDR er det ikke noget jeg har sat mig så meget ind i), og byggekvaliteten er også en anden. Alt under Sony UBP-X800m2 og Panasonic DP-UB824 er nogle små plastikmaskiner, men derfor kan de selvfølgelig stadig være gode nok. Prisen falder selvfølgelig også tilsvarende.
Hvad vil det sige når du konvertere fra HDR->SDR...spørger dumt, for jeg er ikke skarp på dette område, for mig har det bare været vigtigt at det var blu ray film som jeg købte...

Frank 
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 20:38
Har du overhovedet et UHD TV?
Back to Top
Frank13 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank13 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 20:41

Har du overhovedet et UHD TV?
Det har jeg og en fake 4K projektor...
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 20:43
Hvis du skal bruge HDR har du ikke brug for konvertering til SDR. Hvis du bare køber normale Blu-rays, og ikke 4K UHD Blu-rays, har du slet ikke brug for en UHD Blu-ray-afspiller…
Back to Top
Frank13 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank13 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 20:46

Hvis du skal bruge HDR har du ikke brug for konvertering til SDR. Hvis du bare køber normale Blu-rays, og ikke 4K UHD Blu-rays, har du slet ikke brug for en UHD Blu-ray-afspiller…
Det er meningen at der fremover skal købes 4K film...
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 21:32
Så skal du, IMO, kigge på en af de nævnte Panasonic-maskiner.
Back to Top
Frank13 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank13 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2022 at 22:20

Så skal du, IMO, kigge på en af de nævnte Panasonic-maskiner.
Tak for godt råd, jeg går på jagt 🙂

Frank 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.