|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 18-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 283 |
![]() Posted: 03-Januar-2007 at 20:08 |
Jeg leder som en panisk efter et grafikkort der virker med passiv køling. Der findes mange på nettet, men vil helst have et GeForce 7600 GT, da mit HTPC også skal bruges til spil.
Problemet bunder mest i mit kabinet, jeg har lige købt et Antec Fusion kabinet, og det er mega sejt, bare ikke lige med højden fra grafikkortet og så til top pladen, omkring 6mm fri. Og alle de kort jeg finder med smart pipelines eller store passive kølere har 2 problemer. Enten køler de ikke nok til spil eller også er de for store i toppen (pipelines går cirka 1-1½ cm over kortet - ikke bagom) Så nu sad jeg og kiggede lidt på zalman's løsninger, eller rettere ideer, og kom frem til den her tegning: ![]() Det røde er der hvor mit lydkort og tv kort sidder, det kan ikke sidde anderledes. Det grønne er der mit grafkkort skal side ![]() Jeg overvejede så om jeg selv kunne lave noget pipeline halløj fra mit grafkkort til de store 120mm blæsere der sidder i kabinettet. Med en ordenlig køler-ribbe for enden af pipeline Jeg aner INTET til varmeledning, så spark mig ned hvis det ikke kan lade sig gøre. Ved godt det skal sidde ultra tæt mellem klodsen og pipeline'ene.. men kender mange som er smede og klejn-smede, så skulle være til. Men skal som sagt have kølet et 7600 GT ned 60 grader i load (helst ikke varmere) og en 50 grader i idle.... Nu er det ikke lige doom jeg skal spille på maskinen, regner med det kun bliver Test Drive Unlimited når det kommer til februar, og jeg kan ikke lige finde hvad det kræver, men er bange for et 7600 er det mindste man kan nøjes med, så det skal være større kort som skal sidde i, og Ati X1650 duer bare ikke, er meget skuffet over det kort |
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 08-Oktober-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 140 |
![]() |
Hej. på www.conrad.com kan du købe løse heatpipes, finner til samme og lign. Jeg tror dog at borg-løsningerne fra mcube er ligeså billige(dyre). mvh. Per. |
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 18-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 283 |
![]() |
hvor skal jeg kigge hos conrad ?, syntes ikke lige jeg kan finde det
|
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() |
Har du gjort dig nogle overvejelser om, hvad det er for spil du vil spille? Jeg bruger selv et 7800GS i dag, og selv der begynder en del spil at give problemer i ekstrem høj opløsning. Hvilket selvfølgelig kan løses ved at skrue ned for detaljeringsgraden og/eller opløsningen. Men så går ideen jo ligesom lidt af ballonen. At vurdere behovet for gfx kort i den kaliber vi snakker, det kan ikke gøres uden at du også vurdere, hvor god en kvalitet (overordnet) du ønsker at opnå. Og når du så har gjort det, så skal du bagefter finde en skærm, der kan opfylde dine behov. Mit gæt, du ramler panden mod en mur, når du skal finde din skærm
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 23-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 842 |
![]() |
Denne har en højde på 2 cm. Heatpipsne går bagud. Jeg har ikke selv praktiske erfaringer med denne køler. Men tvivler på den har problemer med at køle et 7600GT.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() |
Zackgem - De går ikke bagud på den køler du linker til. De går netop over.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1757 |
![]() |
2 stk 7300GT i sli kan fås passive og de kører tilsammen bedre en 1 7600GT.
Men det kræver selvfølgelig lige et sli bundkort. Men det behøver jo ikke at være så dyrt. De er oven i købet billigere tilsammen en 1 7600GT. 2 kort har også en større køler tilsammen end 1. Jeg havde tænkt på en sådan løsning til en HTPC og fandt nogle asus kort med passiv køling. 7300GT. Men måske er der et problem med højden? |
|
![]() |
|
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 450 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ken, hvad vil i dog med alt den grafik power i en htpc? The_unforgiven - hvis du klikker på installation´s linket på siden. Så er du pludselig ikke længere i tvivl om, hvilken vej den vender Og nej, den kan heller ikke bruges, da den også vender opad |
|
![]() |
|
![]() |
Er det jeg siger, det er et helvede at finde noget med pipelines bagud, og jeg kan ikke finde det hos conrad.
Hvad angår 7600 GT vs. 7800GS, så tror jeg nærmere det er skærmen der får problemet først. Og da jeg skrev doom, mente jeg doom 3, hvis det ikke er krævende så ved jeg ikke hvad verden jeg er sat i. har et 7900 GT, der ligger på 59 grader ved idle, lå omkring 48 da jeg lige havde købt det. og i load, der ligger det omkring 65-70 grader. Men jeg syntes blæseren larmer, og jeg har haft et Galaxy 7600 GT med zalman køler på, det spillede perfekt, bare ikke med S-VHS og mit tv. Så det røg i en anden maskine, men det spillede spil fint til mit forbrug.... Men det kan da seriøst ikke passe der ikke findes kit eller andre kort hvor man kan lave passiv køling UDEN at det skal over kortet #ZackGem: er 1½ cm for højt ![]() #Kandersen: Jeg skal ikke have en spille maskine, bare en maskine der kan køre Test Drive Umlimted og lign. spil i forholdsvis god grafik ![]() #The_Unforgiven: Den går desværre også over grafikkortet, og meget endda #Ken_T: Der er ikke SLi på bundkortet, og jeg tror ikke man finder mange MicroATX bundkort med SLi ![]() Så kan i se mit dilemma ? ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er det lidt længe siden at jeg har spillet Doom, men det kræver altså ikke så meget som f.eks farcry eller battlefield i de høje opløsning med fuld detaljer. Og tro mig, jeg ved en smule om det jvf. www.evenbalance.com klik på Staff og kig i bunden
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() Var nu ikke så meget diskussionen om Farcry er vildere end Doom... Er mere om min ide kan lade sig gøre, eller om det er til at købe sig ud af ![]() Kan da virkelig ikke passe der ikke findes et kit eller noget som lige kan det der.... har snakket med Antec, og de har faktisk fået mange henvendelser på lign. problemstillinger, men de har ikke planer om at lave noget til Fusion kabinettet. |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |