recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilke brugte højtalere til køkken?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hvilke brugte højtalere til køkken?

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noerden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilke brugte højtalere til køkken?
    Posted: 17-Marts-2023 at 13:08
Hej

Jeg mangler noget mere lyd i køkkenet, gerne mere perspektiv og dynamik.
Men der skal samtidig være god lyd ved lav volumen.

Nogen der har forslag til det?

Jeg har i dag en Denon home højtalter i køkkenet. Den er ikke dårligere end tilsvarende Sonos.
Den er fin lyd, også ved lavt niveau, med god "fylde" i lyden - tale er tydelig.
Jeg har også en Denon receiver i stuen - og ham der byggede huset har trukket kabler fra stue til køkken (i loftet)

Jeg overvejer:
1. Ekstra Denon Home 150 enhed. Kan godt lide de har også har Spotify Connect og blutooth.

2. Et par tilsvarende Sonos i stedet for - kan lettere tale sammen med et smart home via Homey Pro.

3. To brugte højtalere, der er god ved lav volumen.

Jeg har et par B&W s685 i værkstedet. De har en fin lyd - men der skal skrues op og holdes afstand til dem. Så de virker ikke.

Har også overvejet noget indbygget, men det er nok svært at finde brugt - og få fruen til at synes det er smart at bore huller i loftet.
Det er nok også mest mig, der synes lyden skal opgraderes...
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Marts-2023 at 14:35
Brugt indbygning er ikke svært når du er på recordere.dk

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
noerden View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noerden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2023 at 13:16
Takker

men jeg ville netop gerne undgå disse - da beslutningsvejen dertil er lidt længere.
Det er lettere at afprøve sit setup med to højtalere der kan placeres forskelligt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.