recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Nyt tv + finansiering
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Nyt tv + finansiering

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikkelsøndergaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nyt tv + finansiering
    Posted: 18-August-2023 at 14:42
Hej alle sammen

Jeg har udset mig det her tv til min nye hjemmebiograf. Jeg har ikke pengene på kontoen lige nu, men jeg kan allerede se nu, at jeg til december får en stor bonus på arbejdet.
Derfor havde jeg tænk mig at optage et lån, men jeg er i tvivl om, om det er smartest at få finansieret tvet hos en forhandler (de har typisk kun én lånemulighed) eller hos en sammenligningsside som goloan eller en af de andre steder hvor man kan få flere tilbud. Jeg kan ikke låne hos min almindelige bank, da en stor del af min løn er "usikker" i deres øjne, da det er bonusbaseret - også selv om jeg allerede nu med sikkerhed kan bevise at der kommer en stor bonus.

Spørgsmål 1: er der nogen grund til at tage finansieringen hos forhandleren?
Spørgsmål 2: Har I nogle brkymringer omkring mit valg af tv? Størrelsen passer, så det er mere alt det andet.

Edited by Mikkelsøndergaard - 21-August-2023 at 12:37
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2023 at 15:22
Spørgsmål 3: skal jeg vente med at købe nyt tv, til jeg har pengene?

Stort JA!
Inden du har fået betalt lånet, skylder du flere penge væk, end dit tv er værd.

Hvis du bliver fyret fra din arbejdsplads, eller den går konkurs, så har du ikke pengene og kan ikke dække lånet ved salg af dit fjernsyn.

Mit råd: vent til du har pengene i hånden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2023 at 16:58
Der er et godt ordsprog. Du skal vente til du har pengene før du bruger dem

###Man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt###
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2023 at 18:47
Originally posted by Mikkelsøndergaard Mikkelsøndergaard wrote:

Jeg har udset mig det her tv

Linket virker ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2023 at 18:57
Mvh. JørgenT
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2023 at 19:02

Hej alle sammen

Jeg har udset mig det her tv til min nye hjemmebiograf. Jeg har ikke pengene på kontoen lige nu, men jeg kan allerede se nu, at jeg til december får en stor bonus på arbejdet.
Derfor havde jeg tænk mig at optage et lån, men jeg er i tvivl om, om det er smartest at få finansieret tvet hos en forhandler (de har typisk kun én lånemulighed) eller hos en sammenligningsside som goloan eller en af de andre steder hvor man kan få flere tilbud. Jeg kan ikke låne hos min almindelige bank, da en stor del af min løn er "usikker" i deres øjne, da det er bonusbaseret - også selv om jeg allerede nu med sikkerhed kan bevise at der kommer en stor bonus.

Spørgsmål 2: Har I nogle brkymringer omkring mit valg af tv? Størrelsen passer, så det er mere alt det andet.

Du skal da klart vente, til du har de penge til det... Det, du har nu, virker vel som det skal?
Back to Top
Mikkelsøndergaard View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikkelsøndergaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-August-2023 at 12:40
Sorry - det var for meget https i linket som fltk skrev. Det virker nu.

Det gamle er faktisk lige gået i stykker, så lige nu har jeg ikke noget, men sagen er også at jeg har pengene (med sikkerhed, med mindre at firmaet går konkurs - og det regner jeg ikke med) 1/12.

Back to Top
jake51 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jake51 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-August-2023 at 13:23
Der er lang tid til 1/12 og der kan ske alt muligt inden da
Vent, som alle siger Wink
Måske har familie eller venner en ældre fladskærm, du kan låne?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Back to Top
longjohn2 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote longjohn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-August-2023 at 14:13

SP 1: Kun hvis du ikke kan få det billigere andre steder (du skal sammenligne ÅOP, ikke renten). 

Bemærk, at det der på mange sammenligningssider er meget lave svingende renteniveauer, hvor de laveste ofte er baseret på variabel rente. 

Edited by longjohn2 - 21-August-2023 at 14:13
Back to Top
Mikkelsøndergaard View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikkelsøndergaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-August-2023 at 14:21
Har jeg undersøgt desværre. Hvis jeg kunne låne indtil havde jeg gjort det, men gider ikke vente 3 mdr., når jeg er er sikker på at få pengene.
Back to Top
sd View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-August-2023 at 08:20
Hvis du venter til december, eller måske ligefrem til udsalget i januar, vil du sikkert kunne spare mange tusind kroner, idet prisen er faldet. Husk på, forventningens glæde er nu engang den største, også større end glæden ved at eje.