recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Rydde op på Google TV startskærm
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Rydde op på Google TV startskærm

Post Reply Post Reply
Author
Platin medlem
Platin medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rydde op på Google TV startskærm
    Posted: 07-Oktober-2023 at 09:49
Jeg forsøger at rydde op på min startskærm på Chromecast med Google TV. Jeg ønsker kun at have app ikonerne. Jeg har derfor afinstalleret Disney+. Alligevel kører der tre forslag fra Disney+ på startskærmen, nemlig Grey's Anatomy, Extraordinary og Snowfall. Hvordan får jeg dem fjernet?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
longjohn2 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote longjohn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Oktober-2023 at 10:59
Jeg ved ikke om du kan fjerne reklamerne fra Google TV's egen launcher, men med Flauncher bestemmer du helt selv.
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Oktober-2023 at 07:39
Du kan som udgangspunkt ikke fjerne "anbefalingerne". Disney+ og andre betaler Google for at fremvise dem.

Men du kan overveje Google TV's såkaldte 'Apps Only Mode'. Den fjerner ikke de store reklamer øverst i Google TV-brugerfladen, men fjerner de andre indholdsrækker. Den aktiveres under Indstillinger -> Konti -> Din profil -> Tilstanden Kun apps -> Aktivér. 
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Oktober-2023 at 10:28
Originally posted by Rasmus Larsen Rasmus Larsen wrote:

Men du kan overveje Google TV's såkaldte 'Apps Only Mode'. Den fjerner ikke de store reklamer øverst i Google TV-brugerfladen, men fjerner de andre indholdsrækker. Den aktiveres under Indstillinger -> Konti -> Din profil -> Tilstanden Kun apps -> Aktivér. 

Det var, naturligvis, det allerførste jeg gjorde, men effekten var ikke nok for mig. Ved hjælp af Button Mapper og Flauncher har jeg nu omprogrammeret Home knappen til at åbne for Flaunchers, frit konfigurerbare, startside, i stedet for Googles startside. Det virker dog desværre ikke altid ved første tryk på knappen.

Flemming

Edited by fltk - 09-Oktober-2023 at 10:29
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.