recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > recordere.dk > Generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - Opdaterings påmindelse
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Opdaterings påmindelse

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Simone Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Opdaterings påmindelse
    Posted: 22-November-2023 at 12:41
Hej Forum

Har et problem med min iPad:

Hele tiden popper skiltet op:

DER ER EN NY IOS OPDATERING. OPDATER FRA IOS 17 BETA

Og jeg kan ikke slette det, og eftersom jeg ikke har lagringsplads til opdatering, er påmindelsen kun et irritationsmoment. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg undgår påmindelsen?

På forhånd mange tak.

Simone
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-November-2023 at 14:30
Er det en ældre iPad? Du kan nok ikke undgå påmindelsen så. Du må ud at købe en ny.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-November-2023 at 14:52
Originally posted by Simone Simone wrote:

...
Hele tiden popper skiltet op:

DER ER EN NY IOS OPDATERING. OPDATER FRA IOS 17 BETA

Og jeg kan ikke slette det, og eftersom jeg ikke har lagringsplads til opdatering, 
...
Hvis den kører IOS 17 er den vel ikke voldsomt gammel (i hvert fald ikke som min iPad 4 LOL )
Kan du ikke flytte billeder, dokumenter, musik m.m til computer, så du kan frigøre noget plads til opdatering? 
Mvh. JørgenT
Back to Top
Simone View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Simone Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-November-2023 at 14:57
Tak for forslag, det vil jeg prøve!
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-November-2023 at 16:11
Udover det af Jørgen T, foreslåede, er der så ikke ligesom i Windows, nogle mapper med midlertidige filer, som skal tømmes?
Back to Top
longjohn2 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote longjohn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-November-2023 at 18:35
På iPhone - og nok også iPad - kan man slå automatisk opdatering fra i Settings -> Generel -> Software Updates. Så får man (så vidt jeg husker) ikke længere notifikationer om opdatering. 

Edited by longjohn2 - 22-November-2023 at 18:36
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-November-2023 at 19:54
Hvis IKKE du opdaterer iPad, så er Netbank, MitID, Sundhedskort og Kørekort m. fl. ikke sikkert og kan ikke benyttes.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
longjohn2 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote longjohn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-November-2023 at 12:39
Originally posted by Munch Munch wrote:

Hvis IKKE du opdaterer iPad, så er Netbank, MitID, Sundhedskort og Kørekort m. fl. ikke sikkert og kan ikke benyttes.

Hvis de ikke kan benyttes, så opdaterer man dem da bare manuelt.  
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-November-2023 at 14:06
Originally posted by longjohn2 longjohn2 wrote:

Originally posted by Munch Munch wrote:

Hvis de ikke kan benyttes, så opdaterer man dem da bare manuelt.  
Næh nogle af dem kræver også en minimum iOS opdatering.
Back to Top
Thomas Jensen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas Jensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2023 at 07:21
Ellers kan man vel koble iPad’en til computeren og opdatere via iTunes?
Det gjorde jeg tidligere med min iPhone SE 1st gen. 16 GB.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Back to Top
Simone View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Simone Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2023 at 09:29
Hej Thomas

Tak for råd. Nu er jeg langtfra nogen nørd, så hvis du - uden for mange fagtermer - kunne forklare hvordan, ville jeg være meget interesseret!

Venlig hilsen
Simone
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2023 at 11:27
Er der en særlig grund til at du bruger betaversioner? 

Hvis ikke, så slå det fra, før du opdaterer igen.

Opdater med iTunes på Windows pc:

Har du Mac er det i Finder:

Venlig hilsen
KB
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.