recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  New Posts New Posts RSS Feed - Aktive højttalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Aktive højttalere

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Eric33 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktive højttalere
    Posted: 12-December-2024 at 15:00
Hej

Jeg har købt nogle gulv højtalereDali zensor 5 for at bruge dem sammen med min av receiver pioneer vsx 528. jeg har andre Dali højttalere som bag og central højttalere. 
Jeg har købt dem brugt og har ikke været obs på at de var aktive. Af den årsag kun en af dem virker sammen med de andre surround højttalere. 
Kan man løse den problem? eller skal de sælges igen for at købe passive højttalere?
Mvh
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2024 at 16:13
Sælg dem….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2024 at 16:30
Originally posted by Eric33 Eric33 wrote:

Hej

Jeg har købt nogle gulv højtalereDali zensor 5 for at bruge dem sammen med min av receiver pioneer vsx 528. jeg har andre Dali højttalere som bag og central højttalere. 
Jeg har købt dem brugt og har ikke været obs på at de var aktive. Af den årsag kun en af dem virker sammen med de andre surround højttalere. 
Kan man løse den problem? eller skal de sælges igen for at købe passive højttalere?
Mvh 
Findes Zensor 5 i forskellige versioner? Confused
Kan kun Google specs for passiv udgave:

EDIT: Nå det gør de så med udvidet type betegnelse LOL

Edited by JørgenT - 12-December-2024 at 16:36
Mvh. JørgenT
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2024 at 17:17

Hej

Mvh
Hvis du havde en større forstærker med linie udgange til fronterne. Altså med phono hunstik på bagpladen. Så kunne du uden videre anvende dine aktive højttalere sammen med dine andre højttalere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
Eric33 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Eric33 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2024 at 18:02
kan man bruge en Riaa forstærker så ? mellem aktive højttalere og min receiver ? 
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2024 at 18:10
RIAA er til pladespiller….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2024 at 19:27

kan man bruge en Riaa forstærker så ? mellem aktive højttalere og min receiver ? 
Fpr +10 år siden lavede jeg en stak transformatorkoblede attenuatorer til udviklingsfolkene i det  HiFi firma jeg arbejdede for, til koble imellem brokoblede differentielle højttalerudgange og til RCA Phono liniestik til måleudstyr til Atmos lydsignaler. 

Det var ikke noget der kunne købes som færdigt grej, så det var gør-det-selv. Wink

Hvis din forstærker ikke med differentielle højttalerudgange kan det måske som nødløsning laves som modstands spændingsdelere, men ikke noget jeg umiddelbart vil anbefale, og ikke har opskrift til. Confused
Mvh. JørgenT
Back to Top
larsvj View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote larsvj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2024 at 15:20
Slet

Edited by larsvj - 20-December-2024 at 15:27
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Back to Top
Mefisto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mefisto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2024 at 13:46

Hej

Mvh

Hvis ikke der allerede er line out på din avr så kan man løse det med en boks eller DIY. Søg "speaker level to line level converter" på google.

Jeg vil foreslå at det er bedre at bytte højttalerne til den passive version.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.