Author |
Topic Search Topic Options
|
killerduck
Junior bruger
Status: Offline
|
Topic: MÅ LUkkes Posted: 03-Juni-2007 at 18:01 |
Det her er den anden post jeg laver for at bede om hjælp til samling af min nye pc jeg skal bare have at vide om tingene kan passe sammen, både fysisk og som komponenter.
Kig på side 3 for links!!!
Edited by killerduck - 17-Juni-2007 at 12:10
|
Jeg Elsker Farver kig i mine post og i vil se hele regnbuen... lol
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
|
Posted: 03-Juni-2007 at 18:18 |
Ja undskyld mit lidt småsure opstød, men ja det er din anden tråd om samme emne, men begge tråde har et utrolig intetsigende emne ("Help me tak" og "Tjek lige her tak").
Dette kunne meget vel være grunden til den manglende respons.
Der bliver postet utrolig mange indlæg her på recordere, og man må udvælge sig, hvad man finder interessant/inden for sit emne, for at kunne nå det relevante.
Og der falder ovennævnte emner ikke just ind under (hos mig).
Jeg tror flere browser forum ved hjælp af menuen til venstre på forsiden (og den oversigt der kommer frem ved at trykke "flere"), og her er emnerne ikke direkte "kategori-inddelt", og der er dermed ret afgørende at emnet indikerer hvad tråden handler om.
Jo jeg har har godt nok set begge dine tråde (men mest pga en lidt småirriteret nysgerrighed ala "hvad mon denne overskrift dækker over") og ikke kigget vildt grundigt. Nu er det så heller ikke lige min force, men jeg kunne frygte at andre er fløjet let henover den pga overskriften.
Mvh Michael
p.s. Nu behøver du ikke lige fare ud og oprette en tredie identisk tråd med nyt emne, men evt redigere i de foregående. Gerne så det siger lidt om indholdet, og stadig er genkendelig for dem som så har skrevet i den (fx "Help me med at sammensætte en PC, tak"). Og så er det også ret væsentligt at vide, hvad den skal bruges til, for at vide om det er kraftigt nok eller overkill.
Edited by Maggerholm - 03-Juni-2007 at 18:18
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Posted: 03-Juni-2007 at 18:38 |
Ja, det har Maggerholm ret i, det er nærmest tilfældigt at jeg er endt her. Havde du nu skrevet "hjælp til ny PC" eller lignende, så havde det været ok. Foreslår da at du retter overskriften, så skal der nok komme nogen på banen.  Og så er der en anden ting Maggerholm har ret i. Ja, hvis det er et selvportræt han bruger til venstre fra sidste besøg hos lægen, er det jo overraskende  . Kunne du nemlig fortælle hvad du skal bruge den til? Det ligner en spillemaskine og ikke en HTPC? Hvis det er til spil, så ser det ikke ringe ud, selv om jeg ikke har checket de enkelte dele. Den kommer til at køre godt til det formål. Sådan en kan selvfølgelig bruges til alt, men sluger strøm. Og så er det smart hvis du selv finder de aktuelle link, så alle ikke skal lede forfra hver gang. Du finder dit link, kopierer det, markerer den tekst hvor det hører til og vælger hyperlink, hvor du skriver det ind (indsæt eller paste) og så virker de. Tænk på alt det arbejde du sætter folk i gang med.
Edited by Ken_T - 03-Juni-2007 at 18:43
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
|
Posted: 03-Juni-2007 at 19:06 |
Ken_T wrote:
Og så er der en anden ting Maggerholm har ret i. Ja, hvis det er et selvportræt han bruger til venstre fra sidste besøg hos lægen, er det jo overraskende .
|
Jeg tror godt du selv kan regne ud at min avatar som minimum må være manipuleret. Så stort et overbid er der da ingen der har.  Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
killerduck
Junior bruger
|
Posted: 03-Juni-2007 at 19:54 |
tak for respons jo den er til en spillemaskine det med linkene er fordi shg´s hjemmeside er noget lort har prøvet copy/paste metoden og den virker ikke men tak alligevel
har ændret overskriften nu
Edited by killerduck - 03-Juni-2007 at 19:55
|
|
 |
OleA
Guld medlem
|
Posted: 03-Juni-2007 at 20:15 |
Det du har samlet skulle nok kunne klare opgaven, men jeg vil da gerne komme med et par ændringsforslag. Jeg ville vælge den mindre cpu e6600 istedet for e6700. e6600 er i praksis stort set lige så hurtig(og den kan sagtens clockes til at køre som en e6700). e6700 er IKKE de 700 kr ekstra værd. Derudover ville jeg nøjes med 320 mb udgaven af 8800 GTS-grafikkortet. De ekstra ram for du alligevel ikke brug for medmindre du spiller i extremt høje opløsninger som 2500*1600. Her kan du spare yderligere 5-600 kroner. De penge som du hermed har sparet kan du så bruge på et bedre bundkort og en bedre strømforsyning. Jeg vil anbefale dig et bundkort med nforce 680i chipset og en strømforsyning fra Seasonic. Alternativt kan du sende de sparede penge til undertegnede på en check..  . Held og lykke med dit køb.
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
 |
killerduck
Junior bruger
|
Posted: 03-Juni-2007 at 20:18 |
OleA wrote:
Her kan du spare yderligere 5-600 kroner.
De penge som du hermed har sparet kan du så bruge på et bedre bundkort og en bedre strømforsyning.
Jeg vil anbefale dig et bundkort med nforce 680i chipset og en strømforsyning fra Seasonic.
Alternativt kan du sende de sparede penge til undertegnede på en check.. .
Held og lykke med dit køb.
|
lol problemos aner ikke hvordan man overclockler...lidt af en noob forresten hvis du fortæller mig hvordan kan du så ikke osse smide nogle links til psu´en/bundkortet ps. hvad er der da galt med psu´en forresten hvad med e6700 kan den da ikke clockes højere end den anden
Edited by killerduck - 03-Juni-2007 at 20:24
|
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Posted: 03-Juni-2007 at 22:58 |
Umiddelbart kan jeg se at du regner med at købe i flere lande, i så fald skal du være opmærksom på hvor du køber fra. Så længe du holder dig indenfor EU (måske også Norge) skulle du ikke få de store problem med told og moms, men hvis du bestiller noget fra USA (dit kabinet link er fra Amazon.com) er situationen en helt anden. Desuden skal du huske at hvis noget skal returneres så skal det sendes tilbage til sælger, og det kan hurtigt blive en større udgift end man regnede med.
Måske er dit valg af en 750W strømforsyning lidt i overkanten af hvad du har behov for. En strømforsyning er godt nok ikke det sted man skal spare unødigt, men jeg vil tro at 500-600W er rigeligt.
Du vælger at købe RAM fra Corsair som man også hører meget godt om, men Kingston har deres ValueRAM serie som tit er værd at kigge på hvis man vil spare penge. Desuden har du valgt 4GiB RAM som nogle operativ systemer har problemer med at udnytte. Personligt ville jeg starte med 2x1GiB og så tilføje yderligere RAM hvis du får brug for det.
Valg af processor bliver i sidste ende en smagssag for E6600 og E6700 har hver deres fordele og ulemper. Nu har jeg ikke haft fat i hverken en E6600 eller en E6700, men af rent tekniske årsager tvivler jeg på at en E6700 har samme potentiale for overclocking som en E6600.
Med hensyn til harddisk er der kun en ting at bemærke, og det er kapaciteten. 500GB i en disk er ret meget og du kan måske spare noget ved at vælge 2, eller flere, mindre diske der giver samme kapacitet. Laveste pris pr. GB varierer lidt fra mærke til mærke men er enten ved 250GB eller 320GB. Desuden kan lydniveau og varmeudvikling være lidt lavere ved diske med mindre kapacitet.
|
 |
killerduck
Junior bruger
|
Posted: 04-Juni-2007 at 15:08 |
tak linkene er bare fordi man ikke kan bruge dem fra shg de er alle fra shg så de er fra dk hele banden står fast ved 4gb ram jeg skal osse bare vide om tingene passer sammen. anyways tak alligevel
|
|
 |
hyldig87
Super bruger
|
Posted: 04-Juni-2007 at 15:28 |
4gb ram er helt sikkert det rigtige valg til en spille maskine!
Nu virker dit PSU link ikke her hos mig så kan ikke se den, men sørg nu for at det er en ordentlig en... Så hellere en god 600w end en dårlig 750w... Mange gange undervurdere mange folk PSU'en rolle i et stabilt system med god ydeevne. Mærker som OCZ & Seasonic kan varmt anbefales...
Hvad angår bundkortet er det sikkert udemærket, men et med NForce680i vil helt sikkert være bedre, en god investering hvis du vil ofre den smule ekstra det koster.
Og sidste ting... overclocking kan ikke anbefales... Det forkorter levetiden og slider mere på delene hvis du ikke går ud og investerer i noget ordentlig køling. Og gevinsten ved OC på BOX kølere er så lille at det bare skader mere end det gavner.
Edited by hyldig87 - 04-Juni-2007 at 15:31
|
 |
killerduck
Junior bruger
|
Posted: 04-Juni-2007 at 15:50 |
det er ikke meningen at du skal klikke på linkene hvis du nu gad at læse hele posten søg på varenumre på shg igen hvis i anbefaler dele kan i så ikke smide et link til den osse
|
|
 |
killerduck
Junior bruger
|
Posted: 04-Juni-2007 at 16:08 |
har lige brugt nogle af jeres råd nyt bundkort http://www.amazon.co.uk/Asus-Striker-nForce680i-Motherboard- Firewire/dp/B000KH0PTY
ny psu http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=p roduct_info&cPath=224&products_id=4587
ny ram http://www.ramshopping.fr/basketadd.php?partnumber=KVR667D2E 5K2%2F4G
tak til alle der har givet råd
Edited by killerduck - 04-Juni-2007 at 16:16
|
|
 |