|
|
Post Reply ![]() |
Author | |
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 29-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1259 |
![]() Posted: 29-Juni-2007 at 16:05 |
Jeg hentede noget musik fra bibliotekernes netmusik, det blev gemt i en ZIP mappe. Da jeg ville åbne den, nægtede systemet at åbne den. Den ville heller ikke åbne mine andre ZIP mapper, det har jeg aldrig hidtil haft problemer med.
Højreklikker jeg og klikker på egenskaber, kommer det nedenstående. Jeg var nødt til at beskære det, for at det kunne være her. Har jeg fået en eller anden virus, eller er det normalt? Eller har netmusikken lavet rod i DRM systemet? Jeg har prøvet at klikke på "Fjern blokering". Det hjælper ikke.
![]() |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Joined: 02-Januar-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 4056 |
![]() |
Hej Ham_Der,
Det lader til at Internet Explorer lagrer noget Zone Information (ADS - Alternate Data Stream) sammen med visse fil-typer (f.eks. ZIP). Der er adskillige debatter rundt omkring om emnet (f.eks. her og her). Hvis ikke du kan få knappen 'Fjern blokering' til at virke, er en anden mulighed Stream værktøjet fra det tidligere Sysinternals (nu MS selv). Se her hvordan det bruges til at fjerne ADS. /Lars |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 29-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1259 |
![]() |
Tak for hjælpen, men undskyld. Det der er lidt for teknisk til mig. For at være ærlig, så fatter jeg ikke en s... Jeg må nok få en computerekspert til at komme og se på det. |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Joined: 02-Januar-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 4056 |
![]() |
Hej igen,
Ja, det bliver hurtigt lidt teknisk - beklager... En let løsning kunne være at bruge Firefox som din browser for fremtiden - den har ikke samme uhensigtsmæssighed mht. til beskyttelse af hentede (ZIP) filer. Bruger du iøvrigt Windows 2003 / Vista (det egentlige problem kunne så være Internet Explorer Enhanced Security Configuration). /Lars Edited by laursen - 30-Juni-2007 at 21:51 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg er ved at overveje Firefox, jeg har set mange der anbefaler den. Jeg bruger Windows XP home edition og IE 7 nu. Jeg mailede til en gammel ven som bor i USA, han fandt et andet komprimeringsprogram kaldet WinRAR, det kan åbne ZIP filerne. Det er en løsning der virker nu. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Januar-2006 Location: Darknet Status: Offline Points: 8022 |
![]() |
http://www.7-zip.org/ er en anden mulighed. Det kan åbne stort set alle tænkelige komprimeringsformater som filmapper i Explorer. Og så er det gratis og frit software (GPL), modsat WinRaR. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |