recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Musik "afleveres" forkert fra USB nøgle
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedMusik "afleveres" forkert fra USB nøgle

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Musik "afleveres" forkert fra USB nøgle
    Posted: 01-Juli-2007 at 14:58

Har en autoradio m USB indgang.Har så lige købt en 4GB USB-stick.Så langt så godt.

Problemet er,at USB-sticken ikke afleverer musikken i den rækkefølge,som numrene reelt ligger i. Jeg troede at hvis MP3 numrene var nummererede feks 01-02 osv ville dette prioriteres højest, foran bla alfabet osv? Så vidt jeg kan se prioriterer USB-sticken "sidst ædret" - højest ?

Nogle løsningsforslag ?    

Back to Top
JesperLund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2007 at 15:06
Originally posted by Lennon Lennon wrote:

Har en autoradio m USB indgang.Har så lige købt en 4GB USB-stick.Så langt så godt.

Problemet er,at USB-sticken ikke afleverer musikken i den rækkefølge,som numrene reelt ligger i. Jeg troede at hvis MP3 numrene var nummererede feks 01-02 osv ville dette prioriteres højest, foran bla alfabet osv? Så vidt jeg kan se prioriterer USB-sticken "sidst ædret" - højest ?

Nogle løsningsforslag ?    

USB sticken prioriterer ikke noget som helst. Den præsenterer sig som et filsystem (FAT16, FAT32, el.lign.) til afspillerenheden. Det er softwaren i din autoradio, som synes at filerne skal indlæses og afspilles i en bestemt orden ud fra filerne timestamp (sidst ændret afspilles først).

Hvis der ikke er en setup mulighed i din autoradio, kan du formentligt løse problemet ved at ændre på filernes timestamp, eller andre kreative manipulationer af filsystemet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Back to Top
Lennon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2007 at 15:15

Takker

Så må jeg vist desværre først og fremmest en tur i Sonyens Tyske manual

Back to Top
Figaro01 View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2007 at 21:36
har nøjagtigt samme problem med min JVC auto radio - jvf. manualen skulle det være muligt at bestemme mappernes rækkefølge ved at sætte 01, 02 osv først i navngivningen af mapperne men de afspilles i den rækkefølge de er oprettet - surt
Back to Top
Lennon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2007 at 23:01
Temmelig surt ! Og man gider jo lissom heller ikke at "pille" for meget v numrene, - så forsvinder fidusen jo lidt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.