|
|
Post Reply ![]() |
Author | ||
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 10-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 1191 |
![]() Posted: 01-Juli-2007 at 16:23 |
|
Har nogen prøvet at udskifte til sådanne, hvad med chippen er den nem at flytte?
|
||
MVH Frank Pedersen
|
||
![]() |
||
Vendel ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-April-2004 Status: Offline Points: 423 |
![]() |
|
Hvorfor ikke selv fylde dem op og spare noget mere. Jeg bruger selv blæk og det refill-propsystem, fra tip-danmark , til en IP4000R ude problemer. Første gang man skal påfylde, skal de orginale patroner lige klaregøres ved at bore et lille hul i dem, og sætte en prop i hullet. Derefter er det let og uden det helt store svineri at genfylde patronerne, ude i f.eks. en håndvask, da de godt lige kan give en lille dryp, til man får proppen i igen. Det vil selvfølgelig kun være en ide, hvis du kan accepter at undvære at den fortæller at en patron er ved at være tom, og selv tjekker engang imellem, eller fylder op når det er nødvendig, da man jo nok vil slå overvågningen fra. Edited by Vendel - 01-Juli-2007 at 18:24 |
||
PV
|
||
![]() |
||
Psudo ![]() Bruger ![]() Joined: 29-Juni-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 201 |
![]() |
|
Overvågning skal også slåes fra når man benytter patroner hvor chippen skal flyttes over fra den gamle originale. Chippen er nem at udskifte, men de er følsomme overfor evt. ridser eller mærker man laver med f.eks en stanley kniv, når de 2 plastic dutter skal skæres af på den orig. Så der skal man holde tungen lige i munden. Der er dog guider med til de kompatible patroner jeg har købt, så det skal ikke afskrække nogen. /Psudo |
||
![]() |
||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-December-2006 Location: Slangerup, DK Status: Offline Points: 763 |
![]() |
|
Om jeg fatter i gider at bruge refill patroner. Det da ikke besværet værd!
|
||
![]() |
||
Vendel ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-April-2004 Status: Offline Points: 423 |
![]() |
|
Jamen du ha da fulstændig ret. Hvis man ikke gider spare/tjene 50-75kr, for at "spille" 5 minutter på at fylde 2-3 patroner, gang efter gang, kontra bruge uoriginale patroner. |
||
PV
|
||
![]() |
||
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 10-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 1191 |
![]() |
|
Tak for jeres indput, der var lidt at vælge imellem
![]() |
||
MVH Frank Pedersen
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-December-2006 Location: Esbjerg Status: Offline Points: 1478 |
![]() |
|
Hej. Spørgsmålet drejer sig om Canon Pixma 4200!!! Sådan en ejer jeg selv, og da der IKKE er chip på denne model, er det spørgsmålet irrelevant!!! Det er blot at købe nogle kopipatroner og skifte dem... Det er da ikke så svært...Hehe. |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-December-2006 Location: Esbjerg Status: Offline Points: 1478 |
![]() |
|
Der kom vist et " det " for meget med!!!
|
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Joined: 02-Januar-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 4056 |
![]() |
|
Er du sikker på at det er 4200 du ejer - og ikke 4000? Chip blev netop indført med 4200 modellen og f.eks. KMP har udviklet en speciel løsning til flytning af chippen fra patron til patron (se her). /Lars |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sorry.... Var åbenbart ikke helt vågen endnu!!! Mente jeg have en 4200 og den nye hedder 4300, men som du skrev er det netop en 4000, jeg ejer!!! Min kammerat ejer dog en 4200 og jeg ved, han også bruger kopipatroner. Han flytter chippen over og han køber patronerne billigt til ca. 15 kr. stykket, så der ER mange penge at spare. Deuden siger han, det er meget nemt... Kan høre ham nærmere, hvis du gerne vil høre mere??? God dag... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja,4200 har chips, har bestilt et sæt hvor jeg skal flytte chips, håber det går så let som din kammerat siger, ellers vender jeg tilbage.
|
||
MVH Frank Pedersen
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |