Author |
Topic Search Topic Options
|
khansen
Guld medlem
Status: Offline
|
Topic: Norton virus program i Windows Vista? Posted: 02-Juli-2007 at 15:12 |
hej
Har købt en ny HP bærebarmaskine - på denne ligger der Windows Vista Home Premium samtidig har de valgt også at lægge en 60 dags "gratis" version af virusprogrammet Norton med......se det er jo ok men jeg har tidligere haft problemer med at dette virus-program kan skabe div. problemer hos mig selv og andre som brugte det (på XP-maskiner).
Nogle som har erfaringer med programmet og måske selv prøvet disse trælse oplevelser? Jeg overvejer at få det afinstalleret og så bare bruge gratis-programmet fra "grissoft" - det virkede fint på min gamle maskine da jeg fik fjernet Norton, som "besværligegjorde" en masse i min maskine......fik den så gar til at fryse/låse/gå ned osv.
Tak for jeres tid.....
Edited by Jarly - 02-Juli-2007 at 15:20
|
 |
Jimmi Jappe
Super bruger
|
Posted: 02-Juli-2007 at 15:17 |
Kører med Vista Ultimate og Norton Antivirus 2007 uden probs.
|
Panasonic TX-P50VT20EA Panasonic DMP-BDT310 Denon DVD 3910 Denon AVR-3808CI PS3 320gb hdd iMac 24'' iPhone 3GS 16gb iPad 2 32gb WiFi + 3g
|
 |
MortenP
Guld medlem
|
Posted: 02-Juli-2007 at 15:25 |
Jeg synes stadig Norton sløver lidt.. Så jeg kører med NOD32 istedet. og så har jeg en hardware firewall på.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Posted: 02-Juli-2007 at 15:58 |
Lidt ?  Jeg har aldrig haft andet end problemer med Norton på de utallige computere jeg har supporteret igennem årene - senest på en sådan ny laptop hvor der også var præinstalleret Vista og denne 60dages Norton pakke. Det sløvede computeren ned med mindst 20% af dens samlede ydelse, så det røg af i en fart, og på kom istedet http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html som iøvrigt er gratis i modsætning til Nortons skidt.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Posted: 02-Juli-2007 at 21:13 |
Jeg kører selv med Norton Corporate Clienten v.10.xxx og den funker helt perfekt på Vista. Har aldrig haft issues med den Corporate udgave hverken til XP eller Vista.
Den personlige udgave af Norton derimod vil jeg fraråde nogen og bruge da den er grundlægger for mange hovedpiner rundt omkring.
|
|
 |
SimpleUser
Bruger
|
Posted: 03-Juli-2007 at 09:11 |
Min fulde støtte til spawn.
Købte selv en bærbar HP med Vista. Fik ikke trådløs netværk til at spille.
Ud med Norton og ind med Avast, og så spiller det uden nogen problemer.
|
 |
Guests
Gæst
|
Posted: 03-Juli-2007 at 09:38 |
Jeg tilslutter mig Avast... Jeg bruger det selv og har installeret det på samtlige computere jeg har lavet for venner og familie. Det er godt og gratis 
Norton har jeg kun haft dårlige erfaringer med ... så ud med det...
|
 |
khansen
Guld medlem
|
Posted: 03-Juli-2007 at 11:50 |
hejsa
Det tænkte jeg nok...Norton giver problemer...får det afinstalleret i aften og lægger så "Avast" eller "grissoft" ind.
Nogle som kender Grissoftware's virus-version?
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Posted: 03-Juli-2007 at 12:44 |
Jarly wrote:
Nogle som kender Grissoftware's virus-version? |
AVG Free? Ja, det bruger jeg selv, og det virker fint. Jeg har også haft Norton AntiVirus en gang, og det gør jeg aldrig mere.  Jeg har brugt Panda tidligere, men det endte jeg også med at blive træt af. Faktisk er AVG det eneste program, som jeg ikke er blevet træt af (jeg har ikke prøvet Avest eller Kaspersky). Bortset fra et par falsk-positive fejl, har AVG dog aldrig fundet andet end virus i zip email attachments, og hvis man kan holde sig fra at klikke på den slags (åbne zip filen og klikke på .exe), er det mit generelle indtryk at behovet for antivirus ikke er det samme som 4-5 år siden. Email virus kan ligeså godt klares med <delete> knappen.
Edited by JesperLund - 03-Juli-2007 at 13:20
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Posted: 03-Juli-2007 at 12:56 |
Avast FTW!
Aldrig mere Norton...
|
 |