recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - media streamer/extender VISTA MCE
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic Closedmedia streamer/extender VISTA MCE

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: media streamer/extender VISTA MCE
    Posted: 29-Juni-2007 at 12:08

hej.

jeg er på udkig efter en mediastreamer/extener til mit soveværelse. jeg har i dag vista ultimate på en pc dedikeret til htpc, samt en "alm. stationr" de er forbundet via trådløst netværk.

helt enkel kunne jeg godt tænke mig som minimum, at se de programmer som jeg har optaget på htpc'en i soveværelset via wlan.

efter at have kigge en del tråde igennem kan jeg forstå at det er meget begrænset mht. extenders som giver fuld "mce layout/funktionalitet", linksys usa model, hp5400 samt xbox.

da ingen af disse løsninger virker særlig hensigsmæssige pga bla. støj fra xbox og ikke dk model af linksys'en kigger jeg på et alternativ. og at trække kabling mellem stuen og soveværelse vil betyde 20 meter vga samt en ordentlig hul i vægen så det dur heller ikke.

når mit behov "kun" er at se video streamet fra htpc'en, den er trådløs og evt. kunne se dvd via extenderen findes der så et godt produkt?

da en af årsagerne til jeg kigger på en extender og ikke bare sætter yderligere et htpc op er naturligvis pga. lydgener, hvilket er specielt hvis man skal falde i søvn til et godt program.

venlig hilsen

christian

Back to Top
Crunch View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2007 at 11:12
Jeg ville også være mægtigt interesseret i at høre om nogle MCe extendere. Har haft svært ved at finde nogle alternativer til Xbox360.
Er der nogen, der har prøvet Mediecenter extender til Xbox? Har nemlig sådan en liggende, som ikke anvendes.
Back to Top
kriller View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2007 at 20:01

Jeg kører med xbox 360 som extender og det fungere perfekt, det eneste jeg mangler er at kunne streame  fuld dvd format fra min pc, det kan man ikke endnu men det kommer nok engang.

Jeg har også en Linksys extender, den kan godt virke sammen med en dansk xp media center, ved ikke om de fungerer med en Vista men det må jeg lige prøve ved lejlighed.

Back to Top
oo27 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 13-Juli-2007 at 13:57
tjek evt. Netgears nye EVA8000 - tror det bliver den jeg snupper i den nærmeste fremtid og så omdanner jeg min HTPC til en filserver med det nye Windows Home Server - lyder total nice og straight forward.
Back to Top
Crunch View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2007 at 20:53
Kriller har du et link til den Linksys?

0027, EVA8000 ser spændende ud, men det lader ikke til, at den kan tilgå MCE interfacet desværre, hvilket er et krav for mig.
Back to Top
Ulrikwich View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2007 at 21:29
Jeg er ved at investere i en D-Link DSM-520 som er en form for extender. Den bliver kaldt for et mediecenter, men er dog kun en boks som kan afspille diverse formater.
Den koster ca. 2k herhjemme i dk, og den kan klare alle formater, og har trådløst net, HDMI mm.

Måske det var en mulighed?
Back to Top
Crunch View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 19-Juli-2007 at 13:00
Jeg ved ikke om sarge har købt endnu, men for mig er det vitalt, at den har Media center extender funktionalitet, så jeg kan se og optage TV, timeshift osv. :)
Back to Top
sarge View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 19-Juli-2007 at 14:04

hej.

nej jeg har ikke købt endnu, men følger tråden med stor interesse. det virker lidt som at vi alle søger et produkt som ikke rigtig eksisterer. nemli at have mediacenter interface/funktionalitet via en "kasse" der kobles på tv'et. (forenklet) jeg har læst test af dlinks 520 hvor den får dårlig karakter, eva1000 eller hvad den hedder virker som en mulighed, men den ksoter lidt. indtil vidre har jeg fundet min gamle 2500+ 512 ram fra som kører via w.lan. det spiller, men den lamer og fylder, så jeg er forsat interesseret i en bedre løsning.

vh

christian

Back to Top
Bygone View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 19-Juli-2007 at 19:56
Der kommer nye medie center produkter i løbet af efteråret.

Først lancerer MS Media Home Server, og siden kommer der Extendere til v2 som er vista medie center, men lige hvornår de lander er uvist endnu men der spekuleres på november/december.
Back to Top
sarge View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 20-Juli-2007 at 08:37

hej Bygone

det lyder super spændende. kunne godt være hvad der er mange som venter på. har du et link til Extendere V2 eller hvad den hedder?

mht. windows home server har jeg lige hentet rc1, og skal snart til at se hvad det dur til. det kan iøvrig hentes her:

https://connect.microsoft.com/WindowsHomeServer?wa=wsignin1. 0

(kræver reg. fylder ca. 1400 mb, begrænset antal dl)

vh

christian

Back to Top
Bygone View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 20-Juli-2007 at 12:30
Nej har ingen links til dem da de jo ikke er lavet hehe...

Har godt set RC1 downloaden af home server, men venter nu til den endelige er ude, før jeg skal teste den.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.