|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Nightwalker ![]() Bruger ![]() Joined: 22-September-2004 Status: Offline Points: 70 |
![]() Posted: 31-Juli-2007 at 12:16 |
Hej alle, Edited by Nightwalker - 31-Juli-2007 at 12:29 |
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Joined: 09-Oktober-2006 Status: Offline Points: 331 |
![]() |
Hvis lydkvalitet (og design) er din vigtigste parameter, bør du kigge i retning af en Squeezebox fra slimdevices.com. Desuden bør du glemme mp3 og andre lossy formater til fordel for ikke-lossy formater som for eksempel flac. Ulempen er, at den kræver et stykke software, slimserver, til at køre på en pc - den kan dog afvikles på nogle NAS, men ikke alle er kraftige nok til at køre slimserver. |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
Jeg er lykkelig for mit SLA5520-NAS-setup, som jeg har haft halvandet år nu. Blot til info. Lyden er glimrende. Jeg kører med 192 VBR MP3, som efter min mening givet det bedste forhold mellem lydkvalitet, kompatibilitet og NAS-lagerforbrug. Men dén diskussion kan man skrive tykke bøger om! kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 184 |
![]() |
Jeg kender ikke SLA5520 direkte, men den minder utroligt meget om den gamle Noxon audio. Jeg er dog bekendt med en som har en SLA og fik en Noxon Iradio (samme som Noxon II, dog med indbygget højtaler) og han helt klart mest begejstret for Noxon'en. Den kan mere og har f.eks. mulighed for tilslutning af trådet netværk. Persontlig kører jeg med Noxon'er + Philips SL400I + Teac WAP 5000. Jeg har kun sammenlignet lyden mellem Philips'en og Teac'en og der syntes jeg at Philips var bedst, især bassen var mere præcis, men forskellen var marginal. Måske er TEAC WAP 5000 interessant ud fra et designmæssigt aspekt ? Jeg mente også at MP3 og hifi ikke havde noget med hinanden at gøre, men at lytte på 320Kb MP3 er altså ikke så ringe. Men som Kris ganske rigtig skriver, det kan der skrives tykke bøger om. JM
|
|
![]() |
|
Nightwalker ![]() Bruger ![]() Joined: 22-September-2004 Status: Offline Points: 70 |
![]() |
Tak for svarene. |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
Tja, teknologien er sikkert simpel. I Noxon, Philips, Pinnacle m.fl. er den lossy lydkvalitet den samme - jeg tror ikke der er den store forskel fra det ene produkt til det andet. Teac-WAP'en er sikkert også nogenlunde det samme - jeg ved ikke om lyden dér bliver lidt dårligere af, at WAP'en er trådløs i forhold til steroanlægget (dette plus farveskærmen forklarer merprisen). De "lossy" produkter bliver selvfølgelig lidt dyrere, når der kommer højttaler og netstik til (Noxon2 osv.). Fælles for de lossy afspillere er, at de er UPnP og derfor kan opsnappe de gode medieservere, fx Twonky (funker på NAS og PC) og Tversity (funker på PC). Tangent Quattro-manualen afslører, at denne også er UPnP - ellers ville jeg fraråde den. Min egen wifi-radio (Bush) er IKKE UPnP, og det duer bare ikke, når jeg skal streame musik gennem den (men jeg måtte bare ha' den i sin tid - lir....). Blandt lossless-afspillerne er Squeezeboxen mest kendt. Den er så IKKE UPnP, hvorfor man SKAL bruge firmaets egen Slimserver (som igen er LIDT vanskelig at få over på en NAS og som igen er ret RAM-slugende). Nå, men prøv at læse de mange tråde i dette sub-forum - jeg og andre har skrevet MEGET om mulighederne det seneste års tid. kris PS: Der er selvfølgelig også amerikanske Sonos for velhavere (!), som Hifi-klubben nu forhandler - det er så heller ikke UPnP. |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 184 |
![]() |
Hvis du køber Noxon bør det være en Noxon II eller Iradio. Kig evt. på http://www.twonkyvision.com/Products/TwonkyMedia/devices.htm l der kan du se en liste over afspillere der kan køre UPnP. Der er faktisk temmelig meget teknik i sådan en afspiller, så mit gæt på de lave priser at de typisk sælges på nettet af butikker, som ikke tjener noget på produkterne (har selv problemet inde på livet med Noxon'erne). //JM
|
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Joined: 09-Oktober-2006 Status: Offline Points: 331 |
![]() |
Køb for alt i verden ikke Tangent Quattro. Jeg har købt en Tangent Trio (som Quattro uden internetradio) til min mor og den lyder af h****** til - uklar og rungende kasseagtig lyd og selvom forventningerne ikke var store, så blev jeg meget skuffet - mange 300 kr. cdradioer lyder meget bedre! |
|
![]() |
|
![]() |
Noxon 2 er tidligere blevet grundigt anmeldt her på sitet - den ku' jeg også godt tænke mig, så mon ikke jeg napper den (eller iRadioen), når jeg skal have en klient mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=916&zoneid=1 kris |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg troede ellers at Tangent Quattro var bygget i en nogenlunde ordentlig kvalitet - og spillede bedre end gennemsnittet. Jeg ser ikke nogen grund til at købe en Noxon 2 frem for en Noxon Audio. Mig bekendt er der ikke nogen nævneværdig forskel på de to radioer - og så er Noxon Audio - i mine øjne - den mindst grimme af de to. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er altså en stramning - Noxon 2 har usb- og netindgang. Og det er dog ret fede ekstra-features. Usb-indgangen betyder fx, at man er uafhængig af trådløst netværk. Tangent Quattro er tilsluttet reciva (ligesom min Bush-radio) og giver dermed adgang til al netradio verden over af betydning. Den kan ikke sammenlignes med Trio, som bare er en gammeldags DAB-radio. Men jeg ville alligevel vælge Noxons iradio, hvis det bare handlede om en lille indbygget højtttaler til badeværelset/køkkenet, da dennes UPnP og Twonky-kompatibilitet er hammer-gennemprøvet. I stuen kobler jeg bare klienten til steroanlægget og har derfor ikke brug for højttaleren. kris |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Noxon audio er udgået fra Terratec, men kan måske stadig findes. Jeg vil dog ikke anbefale den, da den gav mig problemer, bla.a. playlister. Sådan noget som podcast kan den heller ikke. Jeg syntes faktisk ikke Iradioen er så ringe. Jeg syntes heller ikke der er den store forskel på reklame billeder og virkeligheden. Den blev testet i bladet "Gear" i foråret og de var faktisk begejstret for den (fik faktisk lige så mange stjerner som Squeezeboksen). // JM |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |