recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Videoredigering i Nero Vision
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedVideoredigering i Nero Vision

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Videoredigering i Nero Vision
    Posted: 17-August-2007 at 17:34
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster mit indlæg, men ellers flyt det

Jeg er igang med noget video redigering af min ferievideo i Nero Vision. Jeg synes det er rimelig enkelt et program, men der er en ting jeg virkelig ikke kan finde ud af.

Jeg har flettet mine videofiler sammen til en fil, men hvordan gør jeg sådan så at når jeg trykker på et "billed" i menuen og kommer ind det sted i filmen, at jeg så kan spole længere tilbage i filmen end der hvor "billed" er fra? Hjælp!!

Jeg håber i forstår mit spørgsmål

Ellers spørg

På forhånd tak!
Back to Top
spawn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 17-August-2007 at 17:48

Du skal ikke gøre noget i programmet - det gør du på fjernbetjeningen  når du efterfølgende afspiller den færdige dvd.

Hvis du har redigeret din ferievideo og har en lang fil, hvor du efterfølgende laver først nogle kapitler og så en DVD menu, så er menupunkterne plot en pointer der springer hen til det sted (kapitel) i filmen - men det er stadig den samme lange stump film der afspilles uanset hvor du er hoppet hen i den. Du kan så hoppe frem og tilbage i filmen på kapitelknapperne på fjernbetjeningen, eller du kan spole frem eller tilbage med spoleknapperne.

Det er dog vigtigt at den video der danner grundlag for kapitlerne og menupunkterne er en lang video - altså at de enkelte stumper er sat sammen til en lang video. Hvis ikke vil hver stump blive opfattet som en separat titel på DVD'en

Edited by spawn - 17-August-2007 at 17:51
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 17-August-2007 at 18:20

Okay. Tak for forklaringen Spawn.

Nu er min film som sagt flettet sammen til en stor video på 1 time og 24 min. Hvis jeg vil lave kapitler (i menuen i Nero står der afsnit), hvilke en knap skal jeg så trykke på?

Hvis du lyster, må du meget gerne guide mig lidt. ;) Jeg er ikke særlig prof. til videoredigering endnu ;)

Edited by Casper - 17-August-2007 at 18:21
Back to Top
spawn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 17-August-2007 at 18:36

ok - du har lavet din redigering færdig, og er gået over i den funktion i Nero Vision hvor man skal lave selve dvd menuen. Så har du filmen i venstre side, og til højre en menu med nogle forskellige muligheder, her er et valg der hedder "create chapters" - svarer nok til lav afsnit i den danske oversættelse - tryk på den så får du en ny skærm frem med videon i venstre side og det første kapitel i højre side. Under videon i venstre side er en skyder og nogle knapper - flyt skyderen hen til det sted i videon hvor du vil have et kapitel, og tryk på den yderste højre knap under videon. Så tilføjes et kapitel med et lille billede ude i højre side under det første kapitel. Flyt skyderen hen til det næste sted, tryk på knappen igen, så får du kapitel 3 ude i højre side. og så fremdeles til du har alle dine kapitler.

Når du er færdig trykker du næste, så får du en ny skærm frem hvor du i venstre side kan se et forslag til en menu med alle dine valgte kapitler som menupunkter, og i højre side kan du vælge mellem andre menu designs. Så vælger du blot det menudesign du vil have, ændrer ved skrift eller overskrifter o.lign 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 10:22

Jeg tror alligevel ikke, at jeg har flettet mine klip rigtigt sammen til et.

For hvis jeg trykker på den store fil jeg har flettet klippene sammen til, så skal jeg trykke "afspil-knappen" hver gang jeg vil se et nyt afsnit, i I Nero Vision, der hvor man kan se den film man er igang med at lave.

Jeg har prøvet at lægge mine filer sammen til én fil i Nero Recode. Er det rigtigt gjordt? Eller Hvordan fletter jeg klippene rigtigt sammen ?? ;)

For det er lige som at når Nero Recode har lagt klippene sammen til en film, så deler Vision filmen op i klip igen når man henter filmen i Vision.? Eller hvilke et program skal jeg bruge til at lægge klippene sammen?

Som sagt, jeg er dårlig til videoredigering. ;)

På forhånd tak ;)

Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 10:29

Rediger med Pinnacle Studio uhyre nemt og enkelt, flotte resultater. Programmet har alt hvad der skal bruges af effekter, overgange, fades, menuer og meget mere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 10:35

Okay, men det program har jeg også prøvet. Men hver gang når jeg vil "brænde" filmen ned til harddisken, er det bare en sort baggrund uden lyd jeg får ud af det.

Det program er jeg heller ikke særlig god til.  Men det kan godt være, at jeg skulle prøve det igen.

Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 10:42

Så gør du noget forkert, jeg bruger altid "Save to File" og der er ingen problemer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 10:43
Okay. Jeg må vel bare prøve igen så. Tak for hjælpen ;)
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 12:02

Jeg vil lige prøve i Pinnacle nu her. Skal det være : Menuen - Billed fra video - Bill. - Bill.- Menu 2 - Bill. - Bill. - Bill. Eller menu - Menu og så hele videoen bag det? Håber du forstår.. Og vil jeg hjælpe mig lidt på vej i Pinnacle, Radiomanden.

Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 18-August-2007 at 13:36

Jeg bruger Pinnacle Studio temmelig meget med diverse funktioner, såsom musik, titler, fades, billed insert, audiomixer funktionen M.V . Men Menu funktionen bruger jeg aldrig, den færdige film skal jo bare i afspilleren,og skal man hurtig frem bruges afspillerens skip funktion.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.