|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
risras ![]() Bruger ![]() Joined: 23-Maj-2006 Status: Offline Points: 64 |
![]() Posted: 22-August-2007 at 19:45 |
HJælp!! troede lige at jeg skulle hjælpe en kollega ,men kan skut find ud afet,maskine IBM Thinkpad med flg prob maskine har fået ny hard disk som er formateret og forsøgt lagt ny inst på uden held :installatiosprogammet kan ikke kopier filen cdmedia.chm ,og vis der trykkes på forsæt kommer der en ny fil den ikke kan kopier ofte en dll fil /dette er fejlmeddelsen når der prøves på inst, vis den starter på harddisk kommer straks :mangler ntldr genstart er der nogen der har en løsning på dette problem. på forhånd tak Erik |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1343 |
![]() |
Ved en "ren" installation - skal eks. win xp boot cd´en være i dvd drevet og så startes maskinen op - det burde virke....først skal man lige ind i bios og sætte maskinen til at boote fra dvd drevet.....
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
![]() |
hej der ikke problemer med at boote op på xp cd den når bare ikke ret langt førend nævnte fejlmeddelsr kommer. |
|
![]() |
|
Naken ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 28-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 94 |
![]() |
Det kunne også være selve installations-cd'en den er gal med. Har du tjekket om den evt. virker i en anden maskine? Evt. prøv pakke de filer ud, som der meldes fejl ved. |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-December-2006 Location: 4140 Borup Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
Er det en IBM-installationsdisk?
Thinkpads har en sikkerhedschip, som kan volde kvaler, og jeg mener, at man SKAL bruge en original disk pga den såkaldte 'Thinkvantage Client Security Solution' Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
hej igen tak for jeres svar ,der er prøvet med flere verisioner af xp cd samme problem hvergang,dem med IBm sikkerhedschip har jeg ikke hørt før så måske der ligger noget der ,kan se . på microsoft key label på maskinen den har været født med 2000 men ved den også har kørt xp sidst dog uden at vide hvilken xp cd den har kørt på |
|
![]() |
|
![]() |
ingen andre bud
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1343 |
![]() |
Hvor bor du? hvis det er i Kbh området kan vi finde ud af jeg lige ser på den.... |
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for tilbuddet pdrhan,men jeg bor i Århus ,sååå jeg må ofre noget tid og noget googling og se om det kan løse problemet.
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-December-2006 Location: 4140 Borup Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
risras,
Prøv at se denne side, som omfatter vejledning vedr. manglende ntdlr: http://www.helgec.dk/ntldr.html Venligst Søren |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Joined: 15-April-2006 Location: lolland Status: Offline Points: 3584 |
![]() |
Jeg har arbejdet med IBM Thinkpad maskiner de sidste 10 år , og dette du nævner er forklaringen på en ældre thinkpad med et DVD/CD combo drev som har svært ved at læse nyere type media, og simpelthen er defekt, så derfor får du disse "popops" når du installerer windows. At Hardisken starter op, er fordi den har initialiseret boot'n på din HD men ikke lagt nogen loader ind, så derfor kommer den ikke vidre derfra. Mange ældre thinkpads har nogle utrolig ringe dvd combo drev i som ikke kan læse media ret godt. Du kan forsøge at kopiere din WinXP media på 1 eller 2x speed i din brænder og prøve igen. Jeg har haft lidt held med dette i nogle tilfælde, dog havde jeg en del IBM TP, så jeg tog bare dvd drevet fra anden maskine og satte i. Du kan købe et nye dvd combo drev hos laptops.dk det koster omkring 250-300. sålænge du ikke skal have en brænder i. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Joined: 15-April-2006 Location: lolland Status: Offline Points: 3584 |
![]() |
IBM's chip secuity chip er ikke til at sikre harddiske som er originale. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |