I den sidste tilbudsavis fra Computercity, var denne med og så ud som et bedre alternativ til Noxon Iradio. Jeg købte en for at sammenligne den med Iradioen og dette er mit umiddelbare indtryk:
Plusser: Virker mere gedign, indbygget strømforsyning, en anelse bedre lyd, kan streame direkte fra netværksdrev.
Minusser: Kan ikke køre med trådet net, ingen fjernbetjening, små og hårde taster, kun 5 presets til stationer (helt tåbeligt på en internetradio, Iradioen har godtnok ikke flere, men der kan man gemme den i en favoritliste), betjeningen af mediasteaming (via UpNP) lavet på en besyndelig måde, man skal flytte de numre man vil høre enkeltvis over i kø, den kunne ikke bare spille en playliste. Kan ikke afpille POD cast.
Den bruger recivia til internetradiodelen hvor Iradio bruger Vtuner. Den største forskel jeg kunne se er man på Iradioen er staionerne opdelt i flere katagorier, f.eks. vil man vælge et land er alle landene i en liste på H6080. hvor Iradioen deler den op i områder (Europa osv), hvilket gør det mere overskueligt.
Så min konklusion er: Noxon Iradio + Noxon II er stadig rigtige gode bud på mediaafpillere, på 2' pladsen kommer Teac WAP5000, jeg har iøvrigt bemærket at prisen på den er dalet noget de sidste måneder.
//jm