recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Bedste DVD komprimenringsprogram?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedBedste DVD komprimenringsprogram?

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Bedste DVD komprimenringsprogram?
    Posted: 06-September-2007 at 13:10
Jeg er på udkig efter et godt DVD komprimeringsprogram med bedst mulig kvalitet. Jeg har tidligere brugt DVD2DVD-r med CCE og Instant Copy 8, men ville høre om der var andre og bedre alternativer end nævnte, hvor kvaliteten bliver bedre?
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 06-September-2007 at 13:19

Bedre komprimering og bedre kvalitet - Disse to ting spiller ikke specielt godt sammen. Enhver komprimering bliver på bekostning af kvaliteten. Så jo hårdere du komprimer, desto mere vil det gå ud over kvaliteten.

Sidst men ikke mindst - Hvorfor dog komprimer DVD? Det er allerede stærkt komprimeret i forvejen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din søgen, da jeg er inkarneret modstander af komrprimering

Back to Top
Bruger udmeldt 31 View Drop Down
--
--

Direct Link To This Post Posted: 06-September-2007 at 13:33

Originally posted by Bjur Bjur wrote:

Jeg er på udkig efter et godt DVD komprimeringsprogram med bedst mulig kvalitet. Jeg har tidligere brugt DVD2DVD-r med CCE og Instant Copy 8, men ville høre om der var andre og bedre alternativer end nævnte, hvor kvaliteten bliver bedre?

Nu fik du jo et meget hjælpsomt svar af Kandersen...   men jeg vil da godt bidrage med mine begrænsede erfaringer.

Jeg har eksperimenteret med forskellige brugervenlige programmer som: CloneDVD, DVDFab, etc.. og den mere hardcore manuelle metode med f.eks. DVDrebuilder/Cinemacraft.

Skal jeg være helt ærlig, så kan jeg sgu' ikke se nogen synlig forskel på mit 50" plasma, ligegyldigt hvilket program jeg har prøvet. Så jeg bruger det jeg bedst kan lide (DVDFab).

DISCLAIMER: Ovenstående programmer er selvf. brugt for at lave backup af egne originale DVD'er til brug på ungernes værelser og i bilen!

Back to Top
Fimpe View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 06-September-2007 at 13:58

Du  kan f.eks. bruge dvddecrypter og DL DVD skiver og ISO kopiering, så slipper du for ekstra komprimering. DL skiverne er dog lidt dyrere. Jeg bruger selv Verbatim og de virker fint, også i DVD afspilleren.

Bruger selv DVD shrink 3.1 til mindre krævende opgaver og fjerner så manuelt ikke relevant materiale/lydspor for at begrænse komprimeringen, når jeg vil ha den ned på en "normal" dvd.

Begge programmer er gratis.

Edited by Fimpe - 06-September-2007 at 14:07
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 06-September-2007 at 14:45

Tak for svarene.

@Kandersen: da jeg skrev bedst mulig kvalitet, mente jeg komprimeringssituationen taget i betragtning

Jeg kan godt forstå du er modstander af komprimering. Der er også mange tilfælde hvor jeg ser det undgået, men ved nogle film hvor billed ikke behøver at være 100% typisk komedie/tøsefilm er det okay at bruge kompimeringsmetoden

Jeg har selv set kvaliteten på 10 minutters komprimeringsprogrammer som DVDShrink og kvaliteten var ikke acceptabel. Og jeg kan godt se forskel på 42" plasma og specielt på projektoren:)

DVDDecrypter bruger jeg altid til at rippe til ISO eller videofilerne. Det er kanon. Har også nogle enkelte DL skiver, men mange DVD skiver, som bliver brugt til dette formål. Prisen på verbatin DL er stadig forholdsvis høje hvis du spørg mig.

Back to Top
laursen View Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 06-September-2007 at 17:15
Hej Bjur,

Har du prøvet nogle af de alternative MPEG2 GOP strukturer og kvantiserings-matricer - som xDVD fra TMPGEnc og kDVD (bDVD) fra KVCD.net projektet?

Formaterne overholder ikke 100% DVD-Video specifikationen (bl.a. tillades med xDVD op til 60 frames i en GOP mod 18 i DVD-Video), men jeg har brugt kDVD/bDVD i flere år og har aldrig haft problemer med at afspille på nogen DVD afspiller overhovedet. Jeg synes ikke at jeg kan se forskel mellem en 4 timers video dannet i CCE med bDVD og en standard 2-timers DVD-Video (selvfølgelig de fire timer lagret på max. 4.7GB). Dog har jeg ikke prøvet DVD til DVD på den måde du efterlyser.

Selv overfører jeg alle mine MiniDV optagelser fra video-kameraet med CCE til bDVD og lagrer på DVD (med TMPGEnc DVD Author). Jeg bruger lidt egen-udviklede scripts til formålet (med at danne bDVD), men til dit formål kan f.eks. DIKO (gratis-udgave) fint benyttes (all-in-1 GUI til CCE, Avisynth mv.). Det kan tage en D2V fil fra DVD2AVI og bearbejde.

Blot mine 2-cents...

/Lars
Back to Top
laursen View Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 06-September-2007 at 17:19
Opdagede at DIKO udvikleren har lavet en animeret guide til at overføre 2 DVD'er til én DVD - måske den kan bruges som inspiration.

Se her.

/Lars
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 17-September-2007 at 21:00
I DVDShrink kan man fjerne alt ekstra materiale og lydspor osv. og derefter gemme den rå fil uden at komprimere på nogen måde, men kan man gøre det samme med DVD Fab og få den rå fil ud?
Da jeg i så fald tror jeg vil bruge DVD fab eller DVDrebuilder + CCE til nogle DVD'er der skal komprimeres og DVD fab til at lægge backup DVD'er på HDD som ikke skal komprimeres hvis det er muligt at fjerne ekstra materiale uden at komprimere det bagefter. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.