recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - Tilgang til Qnap fra internettet
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedTilgang til Qnap fra internettet

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Tilgang til Qnap fra internettet
    Posted: 01-Oktober-2007 at 19:56

Hejsa - her er lige et spørgsmål til de brugere på recordere.dk, der ejer en Qnap.

Jeg har lige modtaget min Qnap TS-209Pro og er i gang med opsætningen. Jeg er i min opsætning stødt på et problem med at lave en FTP-server på Qnap'en bag min router, således at jeg kan tilgå min Qnap fra internettet og f.eks. se feriebillederne på NAS'en.

Jeg har et par enkelte gange godt kunne tilgå FTP-serveren, men generelt kan det ikke lade sig gøre og er temmelig frustreret over det.

Er der andre ejere af Qnap her på recordere.dk, der har haft lignende problemer, men har fået dem løst??? Eller bare nogen gode foreslag til hvad der skal gøres for at det fungerer korrekt?

Back to Top
Business101 View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2007 at 20:17
sæt qnap til fast ip adresse husk at intaste dns adresser hvis du skal bruge download station

lav port forward på routeren til en til routeren af port 21
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Back to Top
FrannerDK View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2007 at 20:38

Sæt Qnap til fast ip-adresse: Tjek

DNS-adresser: Tjek

Port-forwarding af port 21 på router (og Qnap): Tjek

Det fungerer stadig ikke. Jeg glemte at oplyse før, at jeg taster ftp ://[min faste ip-adresse hos isp] i adressefeltet i et browservindue, og bliver spurgt om brugernavn og kode. Selv hvis jeg anvender admin sker der ingenting - browseren står bare og arbejder uden at der kommer noget frem i browservinduet.

I min router har jeg også lavet port-forwarding af port 8080 - som der (vistnok) står i brugsforvirringen

Back to Top
sbache View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2007 at 22:16
Originally posted by FrannerDK FrannerDK wrote:

DNS-adresser: Tjek

Jeg havde samme problem som dig på min TS-109 indtil jeg fandt ud af at jeg var kommet til at sætte gateway'en til min ISPs gateway (den der står i routeren) i stedet for at angive routerens interne faste ip som gateway. Prøv lige at tjek det
Back to Top
FrannerDK View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2007 at 10:39

Gateway på Qnap'en var allerede sat til min routers interne ip-adresse. Jeg har nu for en nysgerrigheds skyld også forsøgt mig med min ISP's gateway, men også denne gang med samme resultat.

Hmmm...det er underligt

Det skal lige siges, at jeg kører med den oprindelig firmware, der fulgte med maskinen, da jeg ikke kan downloade den nyeste firmware fra Qnap's hjemmeside. Når jeg klikker på en af "mirrors"ene under deres download-sektion for Qnap TS-209Pro, kommer der et nyt vindue med følgende besked "The page cannot be found". Jeg har sendt en forespørgsel på dette til Qnap.

Edited by FrannerDK - 02-Oktober-2007 at 10:44
Back to Top
sbache View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2007 at 12:18
Originally posted by FrannerDK FrannerDK wrote:

Gateway på Qnap'en var allerede sat til min routers interne ip-adresse. Jeg har nu for en nysgerrigheds skyld også forsøgt mig med min ISP's gateway, men også denne gang med samme resultat.

Har du prøvet at lave portforwarding af port 21 til en anden computer (hvor du har sat en ftp-server op) i dit netværk og virker det? Det er altid rart at finde ud af om det er routeren eller NAS'en der er noget i vejen med.
Back to Top
FrannerDK View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2007 at 18:55

Hej sbache.

I dag har jeg prøvet at opsætte en ftp-server på min computer og tilgå den fra en anden computer - uden det store held. Så jeg blev, som du også er inde på, overbevist om det var min routers skyld.

For sjov og min nysgerrigheds skyld installerede jeg smartftp på min computer som klient, og forsøgte derefter at tilgå min ftp-server på qnap'en, og det kørte bare som smurt. Endvidere har jeg forsøgt at tilgå ftp-serveren via windows indbyggede ftp-klient (klik Start-meny/Kør/skriv "cmd"/C:\> ftp). Så nu er jeg igen blevet i tvivl om det skyldes min router.

Men jeg er stadig overbevist om at det må da kunne lade sig gøre via IE. I IE har jeg forsøgt at ændre på Internetindstillinger under Funktioner - fanebladet Avanceret - og derefter fjerne hakket ved Aktiver FTP-mappevisning - og kontroller at hakket er ved Brug passiv FTP.

Back to Top
dreamstream View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2007 at 20:56

Hej FrannerDK

Har du prøvet fra din egen PC? Først med lokal netværksadressen 192.xxx.xxx.xxx:21 og derefter med din wan adresse port 21 ?

Her hos mig virker det uden problemer eller er fremgangsmåden precist som buisness101 foreskriver.

Back to Top
FrannerDK View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2007 at 10:55

Hej dreamsteam.

Jeg har hidtil forsøgt udelukkende fra min egen PC og fra en bærbar, der også er koblet på samme netværk. Jeg har forsøgt på både LAN-ip og WAN-ip og med port 21 skrevet efter ip-adressen. Når jeg fra min hjemmepc skriver WAN-ip'en går jeg ud fra, at jeg "går" ud på internettet og kommer ind igen som en "udefra kommende" pc, og dermed har de samme betingelser som alle andre, der forsøger at komme på min ftp-server.

Jeg har som skrevet tidligere tjekket de foreslag som business101 skriver, men desværre uden de store held med IE 7.0 som ftp-klient. Jeg har anvendt en anden ftp-klient (smartftp), og der var ingen problemer overhovedet. Ideen med at anvende IE 7.0 som klient, er at jeg gerne ville kunne tilgå min ftp-server fra arbejde, hvor jeg ikke har mulighed for at installere andre programmer (som f.eks. smartftp). Jeg har dog ikke undersøgt muligheden for at kunne komme på min ftp-server fra arbejde, da jeg lige for tiden er sygemeldt.

Anvender I andre også IE som ftp-klient? Og i så fremt fald hvilken version af IE? Eller anvender I andre former fra klienter?

Back to Top
Business101 View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2007 at 16:00
bruger selv filezilla sammen med med min qnap.

prøv evt firefox
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Back to Top
dreamstream View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2007 at 18:59
Nåeh, det er IE7 der er problemet Dette program er den største softwareskandale i nyere tid, hvis man spørger mig. Prøv du istedet totalcommander eller filezilla
Back to Top
FrannerDK View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2007 at 21:23

SEJR!!!!

Jeg er lige vokset 10 cm i dag, da jeg endelig har fået IE 7.0 til at makke ret, således at jeg kan bruge IE som ftp-klient på ftp-serveren på Qnap'en.

Det viser sig, at man skal gå ind under Funktioner/Internetindstillinger/Avanceret og Aktiver FTP-mappevisning samt fjerne fluebenet i Brug passiv FTP. Nu kan jeg endelig gå videre med mange af de andre muligheder i Qnap'en. Måske jeg får brug for eksperthjælp senere hen

Tak for hjælpen til sbache, Business101 og dreamsteam. Det var værdsat.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.