Author |
Topic Search Topic Options
|
Jimmbo
Guld medlem
Status: Offline
|
Topic: Hvilke Joker er din favorit? Posted: 16-August-2008 at 21:28 |
 Jeg har længe gået og tænkt over hvilke Joker jeg synes der er bedst, og jeg kan ikke helt blive enig med mig selv. Jack Nicholson er den sindssyge Joker, som slå ihjel for sjov. Mens Heath Ledger er lidt dybere, og mere samfundskritisk. Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvilke Joker I synes der er bedst, og hvorfor?
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
|
Posted: 17-August-2008 at 00:16 |
Svært at sammenligne, da de er fra to forskellige "tidsaldre", og to forskellige måder at lave film på.
Jack Nicholson spillede godt på den måde der var typisk for den tid. Det samme kan siges om Ledger.
Just my 2 cent...., men Ledger er da min favorit 
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
|
Posted: 17-August-2008 at 09:19 |
Jack Nicholson, fordi at han, set med mine øjne, virker tilpas ondskabsfuld.
Og da jeg klart er til Michael Keaton-batman'en, så følger de tilhørende skurke også med.
Og ærligt talt så virker det lidt kunstigt, at bare fordi Heath Ledger ikke formåede at klamre sig til livet, så er alt, hvad han spillede, pludselig det ene kunstværk efter det andet. Fuldstændigt som med Natasja, en middelmådig sangerinde er pludselig "universets største", fordi hun døde...
Edited by Non-Desperado - 17-August-2008 at 09:20
|
 |
Sploink
Guld medlem
|
Posted: 17-August-2008 at 09:37 |
Selvom Heath ikke var død, ville hans joker rolle stadig være formidabel.Vil sige de har et problem til at finde den næste joker, hvis han skal være med i en ny film
Men jeg synes også det er svært at sammenligne de to. Da der er mange år imellem de to film
Heath at nok min favorit, da han er mere psykotisk på et højt plan, hehh
|
 |
jcoop
Bruger
|
Posted: 17-August-2008 at 13:34 |
@Non-Desperado: Det var også min opfattelse inden jeg så filmen, altså, han skal roses til skyerne bare fordi han er død. Jeg må sgu sige min opfattelse er ændret efter jeg så har set filmen, han er sgu god i den Joker rolle. Min favorit af de to.
|
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
|
 |
nbu001
Guld medlem
|
Posted: 17-August-2008 at 15:27 |
Joker: Klart svært at sammenligne dem, da de jo som ovenfor sagt, kommer fra to forskellige tidsaldre. Men jeg stemmer på Heath, da han virker mere "ægte" bindegal - alstå som om han kunne svinge over og gå helt ga ga hvornår det skulle være, mens Jack virkede en smule mere "poleret" bindegal - en anelse mere kontrollet. Dog skal det indrømmes at det er MEGET lang tid siden at jeg har set Jack's Joker! Natasja: "Gi' mig Danmark tilbage, li'som i de gamle dage" (eller noget i den stil). Det er da poesi på et højere plan...Mamma Mia  . /Nils
|
|
 |
jcoop
Bruger
|
Posted: 17-August-2008 at 15:30 |
Der er også enkelte scener i den gamle Batman, hvor Jack spiller ret dårligt. F.eks. (mener jeg) lige der hvor han steger en medarbejder med den der hånd-gag-ting, hans latter efter det, lyder altså ret falsk
|
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
|
 |
DonJensen
Guld medlem
|
Posted: 17-August-2008 at 15:36 |
Det måtte jo komme, er her er det så: Ledger bliver klantret for at han er
død!
Hans rolle i knight´s tale er dårlig og det samme i den teenageflick han er
med i, men hans rolle i brokeback mountain og nu især i Batman som joker,
er formidabel!
Jeg vil give ND ret i at det ofte sker, og jeg er HELT enig m.h.t. Natasja (man
skal lade de døde være i fred RIP), men i dette tilfælde er det ærgeligt at det
skal gå ud over Heath Ledgers fremragende præstation.
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Posted: 17-August-2008 at 16:09 |
I A Knights Tale og som sønnen i The Patriot leverer han varen, men heller ikke mere. Ser ham som en middelmådig skuespiller der desværre døde.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Posted: 17-August-2008 at 16:35 |
Jeg har aldrig kunne klare Ledger... alene det bøsselange hår sætter afstanden for mit vedkommende (har ikke noget imod bsøser, men mænd med langt hår holder ikke en meter).
Men jeg kan fannerme ikke se bort fra at han gør det skide kanon i den rolle. Så Ledger er min favorit. 
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Posted: 18-August-2008 at 21:35 |
MartinJohansen wrote:
Jeg har aldrig kunne klare Ledger... alene det bøsselange hår sætter afstanden for mit vedkommende (har ikke noget imod bsøser, men mænd med langt hår holder ikke en meter).
Men jeg kan fannerme ikke se bort fra at han gør det skide kanon i den rolle. Så Ledger er min favorit. 
|
Men Martin....Michael Bay har det vildeste svenskergarn!!! Ham har du jo et alter med derhjemme 
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Posted: 18-August-2008 at 22:11 |
Ja det ligner også jeg ved ikke hvad.. men som med Ledger må man jo anerkende man når han laver noget godt.. hvilket vil sige alt Bay-materiale :-)
Det kan godt være du tænker jeg er blæst nu.. men lige så fed som jeg synes Transformers er, lige så fed synes jeg også TDK er :-) Det er to "ens" film for mig - masser af fed action.
|
 |