recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Film og udsendelser
  New Posts New Posts RSS Feed - Max Payne
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedMax Payne

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Max Payne
    Posted: 21-September-2008 at 16:47

Nøj hvor jeg glæder mig til at denne kommer på Blu-Ray

http://www.apple.com/trailers/fox/maxpayne/

Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |
Back to Top
vasif View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 17:15

Jeg glæder mig nu mere til den kommer i Biografen herhjemme. Det er jo her den skal stå sin prøve. Et evt. Blu-ray køb afhænger af filmen's kvalitet..

Jeg har set frem til denne film i ualmindelige tider, specielt da den første officielle trailer kom frem. Mark Wahlberg ser ud til at køre med klatten.

Kan huske spillet, som var ikke mindre en et fabelagtigt spil med en meget medrivende og cool historie. Det var vist én af de første spil, som gjorde brug af Bullet-time, ala det vi har set i Matrix-filmene og efterfølgende Stranglehold, og dialogerne var morsomme, sørgelige og fantatisk velskrevne..

Man følger nogenlunde spillets historie i filmen, selvfølgelig med ekstra tilføjelser og ændringer. I traileren ser man flere scener, som direkte er taget fra spillet. Har læst lidt af filmens script, og historien virker spændende, uden for meget hollywood-fis.

Edited by vasif - 21-September-2008 at 17:17
Back to Top
jonaskp View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 17:29
Originally posted by vasif vasif wrote:

Det var vist én af de første spil, som
gjorde brug af Bullet-time, ala det vi har set i Matrix-
filmene og efterfølgende Stranglehold, og dialogerne var
morsomme, sørgelige og fantatisk velskrevne..

Det var Det første spil der gjorde brug af
Bullet-time. Sidenote: I den sidste bane overhører man
to vagter stå og snakke om hvor fedt det kunne være,
hvis man kunne bruge Bullet-Time "like in the movies" i
virkeligheden - hvorefer Max Payne kommer stormende

Dog er jeg lidt skeptisk overfor filmen. Traileren ser
fed ud, men det ser ud til at der er meget stor fokus på
det overnaturlige, og det virker som om at de væsner man
ser er virkelige - hvilket de jo slet ikke var i
spillet. Den første bad-guy man er efter, er
fuldstændigt tosset med sådan noget djævle-kult-snadsk,
men det er jo også det eneste - resten af det
"overnaturlige" i spillet foregår jo i Max's drømme.

Derfor kan det selvfølgeligt godt blive en fed film
alligevel, men er som sagt lidt skeptisk overfor hvordan
den forholder sig til spillet.

[edit]Hvorfor er min post formatteret så mærkeligt? Den
er meget smallere end de andre, eller er det kun på min
pc jeg kan se det?

Edited by jonaskp - 21-September-2008 at 17:31
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 17:31

den ser sku da meget sjov ud.

det kunne være jeg skulle tage mig sammen, til at tage en tur i biffen, når den kommer.

Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
vasif View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 18:32

De overnaturlige væsner i filmen er rene hallucinationer, hvilket er en side-effekt af "Valkyr", som er en "drug". I spillet finder Max Payne ud af, at Valkyr var resultatet af et militær-projekt, som skulle forbedre soldaternes udholdenhed. Projektet blev dog ophørt kort før det for alvor begyndte. Max kone blev myrdet, fordi hun tilfældigvis fandt informationer om projektet, da hun arbejdede som stats-forsker (Hæng mig ikke op på, om det lige var Dét hun var). Nicola Horne, som stod bag projektet, sender så to Junkier ud for at dræbe Max's kone, som er høje af Valkyr.

I filmen indtager Max Payne Valkyr for at "Keep Up with the fight", men om han gør det af egen fri vilje, eller som i spillet, hvor Nicola Horne sprøjter det ind i ham, imens han nærmest er bevidstløs, eller noget helt tredje, ved Jeg ikke.

Valkyr, refererer også til en Valkyrie i den nordiske mytologi, som var et slags overnaturligt væsen som samlede de mænd op, som havde leveret den mest heroiske indsats af dem, som døde i f.eks. krige osv..

Så Heldigvis er demonærne ikke "rigtige", men bare hallucinationer. Syntes personligt det er ret forfriskende, omend folk kan have tendens til at tro, at filmen minder om Constantine, som var en forfærdelig film. Max payne bliver forhåbentlig meget meget bedre.

Edited by vasif - 21-September-2008 at 18:35
Back to Top
MDHell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 19:37
Originally posted by flemming larsen flemming larsen wrote:

den ser sku da meget sjov ud.

det kunne være jeg skulle tage mig sammen, til at tage en tur i biffen, når den kommer.

jeg er for nærig til at tage i biografen for se den. prisen for 2 billetter er hvad jeg skal gi for den på blu-ray.

Desuden er der ikke nogen der sidder og taler i telefon, knitrer med slik poser mm. under filmen herhjemme

Jeg har spillet spillet og jeg glæder mig virkelig til at se hvordan de har klaret overførelsen til lærredet og jeg mener da bestemt at Mark Wahlberg er et rigtig godt valg som Max

Edited by MDHell - 21-September-2008 at 19:39

Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 19:40

Originally posted by MDHell MDHell wrote:

jeg er for nærig til at tage i biografen for se den. prisen for 2 billetter er hvad jeg skal gi for den på blu-ray.

Desuden er der ikke nogen der sidder og taler i telefon, knitrer med slik poser mm. under filmen herhjemme

det er også sjældent, jeg går i biffen. men den ser da seværdig ud, og når den ikke har været i biffen, endnu så varer det nok lidt inden den kommer på blå.

Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
MDHell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 19:48
Originally posted by flemming larsen flemming larsen wrote:

det er også sjældent, jeg går i biffen. men den ser da seværdig ud, og når den ikke har været i biffen, endnu så varer det nok lidt inden den kommer på blå.

det er selvfølgelig rigtig nok, men jeg synes da bestemt at ventetiden fra biograf til udgivelse på købbart medie er blevet meget kortere. desuden er jeg ikke så god til store menneskemængder

Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 20:02

det er selvfølgelig rigtig nok, men jeg synes da bestemt at ventetiden fra biograf til udgivelse på købbart medie er blevet meget kortere. desuden er jeg ikke så god til store menneskemængder

ja, de kommer hurtigt i dag.

så skal du bare tage i biffen, i city 2 der er sjældent mange menesker.

Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
vasif View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 20:07

For mig ville det være ekstremt kedeligt lige netop i denne film, at skulle vente flere måneder med at se den efter den er udkommet i biografen. Der er nu noget over at se film mens de er hotte, og en Biografoplevelse er altså en helt anden oplevelse for mig, end at sidde derhjemme, omend det er to forskellige ting, som er godt på hver sin måde.

Filmen bliver mørk og dyster, så at se den i Bio er for mig et must. Og at man i ny og næ kan høre folk gnaske popcorn inklusiv en selv, er én del af kulturen, og Jeg lægger aldrig mærke til det, når man først er draget hen i filmen. Men Skønt vi alle er forskellige

Back to Top
jonaskp View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-September-2008 at 22:48
Originally posted by vasif vasif wrote:

De overnaturlige væsner i filmen er rene hallucinationer, hvilket er en side-effekt af "Valkyr", som er en "drug". I spillet finder Max Payne ud af, at Valkyr var resultatet af et militær-projekt, som skulle forbedre soldaternes udholdenhed. Projektet blev dog ophørt kort før det for alvor begyndte. Max kone blev myrdet, fordi hun tilfældigvis fandt informationer om projektet, da hun arbejdede som stats-forsker (Hæng mig ikke op på, om det lige var Dét hun var). Nicola Horne, som stod bag projektet, sender så to Junkier ud for at dræbe Max's kone, som er høje af Valkyr.

I filmen indtager Max Payne Valkyr for at "Keep Up with the fight", men om han gør det af egen fri vilje, eller som i spillet, hvor Nicola Horne sprøjter det ind i ham, imens han nærmest er bevidstløs, eller noget helt tredje, ved Jeg ikke.

Valkyr, refererer også til en Valkyrie i den nordiske mytologi, som var et slags overnaturligt væsen som samlede de mænd op, som havde leveret den mest heroiske indsats af dem, som døde i f.eks. krige osv..

Så Heldigvis er demonærne ikke "rigtige", men bare hallucinationer. Syntes personligt det er ret forfriskende, omend folk kan have tendens til at tro, at filmen minder om Constantine, som var en forfærdelig film. Max payne bliver forhåbentlig meget meget bedre.

Ok, så er jeg mere tryg. Bare ærgeligt at der bliver lagt så meget vægt på det i traileren, hvor det jo netop virker som om at de er virkelige - hvilket, rigtigt nok, giver minder om Constantine .

Back to Top
vasif View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 22-September-2008 at 00:54

Ja giver dig ret i, at det virker meget misvisende i traileren. FOX, som sammenklipper traileren har også fået en del hug i flere fora af fanatiske fan, fordi de fremstiller det på en anden måde, end det virkelig er.

Rent faktisk refererer spillet meget til den nordiske mytologi, i skjulte hentydninger, som dog ikke for alvor var hovedtemaet i spillet, men i filmen har man bare bygget lidt videre på det.

Hvis man bygger lidt videre på det her med Valkyrie, var en Valkyrie en slags Undergud for Odin, som samlede døde mennesker/vikinger op, og fløj dem til Valhalla, hvis de altså havde gjort sig fortjent til det. I traileren ser vi på et tidspunkt en dæmon-lignende Flying creature, som fanger en Junkie imens han er ved at falde ud af et vindue, alt imens Max Payne lige har skudt ham.

Efterfølgende spørger Mona Sax (Mila kunis), "What did we just see". Her skulle man tro, at væsnerne var virkelige, og at både Max og Mona i den givne situation virkelig kan se Dæmonen, men det er taget ud af en sammenhæng. Endnu engang misledning i traileren, og dem er der som du siger, flere af, men heldigvis forholder det sig ikke sådan..!!

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.