recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Film og udsendelser
  New Posts New Posts RSS Feed - DR - nyt lydniveau ved tv-drama
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedDR - nyt lydniveau ved tv-drama

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
--
--

Bruger er stoppet

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: DR - nyt lydniveau ved tv-drama
    Posted: 25-Januar-2009 at 20:16
Jeg tror DR er ved at eksperimentere med nyt lydniveau på drama.
Nu er det begrænset, hvad jeg har fulgt med på Livvagterne, men i forhold til begyndelsen af serien, så har den siden sidste søndag haft et andet og markant lydniveau - det er klart at høre ved overgang fra tidligere udsendelse og til Livvagternes begyndelse.

Edited by T-teknik - 25-Januar-2009 at 20:17
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2009 at 21:51
Generelt er dr lydniveau lavt i forhold til tv2, men livvagterne er der lige skruet op på de andres niveau..
SVP03
Back to Top
T-teknik View Drop Down
--
--

Bruger er stoppet

Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2009 at 13:21
Jeg opdagede torsdag aften under Smagsdommerne på DR2 et stærkt formindsket lydniveau.
- Det lader åbenbart til, at DR ikke kan finde ud af, at udsende et stabilt lydniveau på deres kanaler.
Back to Top
Potter View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2009 at 13:55
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Back to Top
T-teknik View Drop Down
--
--

Bruger er stoppet

Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2009 at 14:12
Originally posted by Potter Potter wrote:

Her et link:

http://avisen.dk/lyden-alt-for-lav-i-dramaserier_426.aspx

Tak for dit link - og interessant læsning.
Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau.
Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2009 at 14:15
Originally posted by T-teknik T-teknik wrote:

Her et link:

Tak for dit link - og interessant læsning.
Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau.
Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.
Den er sat op igen på alle programmer i sidste weekend eller starten af ugen. I hvertfald på Canal Digital SAT.
SVP03
Back to Top
T-teknik View Drop Down
--
--

Bruger er stoppet

Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2009 at 14:37
Originally posted by SVP03 SVP03 wrote:

Her et link:

Tak for dit link - og interessant læsning. Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau. Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.
Den er sat op igen på alle programmer i sidste weekend eller starten af ugen. I hvertfald på Canal Digital SAT.

Jamen så er det jo nok også et YouSee problem, eftersom de står for det tekniske sammen med Dansk Kabel TV via min antenneforening.
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2009 at 14:59

Her et link:

Tak for dit link - og interessant læsning. Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau. Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.

Jamen så er det jo nok også et YouSee problem, eftersom de står for det tekniske sammen med Dansk Kabel TV via min antenneforening.
Tjekker lige op i aften på DVB-T også.
SVP03
Back to Top
T-teknik View Drop Down
--
--

Bruger er stoppet

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2009 at 16:47
Jeg har været i kontakt med DRTVs tekniske afdeling, de siger, at de ikke har kenskab til at der skulle være skiftende lydniveau mellem DR1 og DR2. - At lydniveauet bliver overvåget både ved redigering og udsendelse - at det må være opfattelsen af lydniveauet som gør sig gældende. - Hvis der er et problem, så må det ligge hos leverandøren - ret underligt. YouSee modtager jo lyden for at sende den videre. YouSee vil sikkert så bare kaste bolden tilbage til DR?

Edited by T-teknik - 05-Februar-2009 at 16:49
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2009 at 19:52

Jeg har været i kontakt med DRTVs tekniske afdeling, de siger, at de ikke har kenskab til at der skulle være skiftende lydniveau mellem DR1 og DR2. - At lydniveauet bliver overvåget både ved redigering og udsendelse - at det må være opfattelsen af lydniveauet som gør sig gældende. - Hvis der er et problem, så må det ligge hos leverandøren - ret underligt. YouSee modtager jo lyden for at sende den videre. YouSee vil sikkert så bare kaste bolden tilbage til DR?

Det var lydniveaut på dr1 og dr2 der var lavere end alle andre kanaler. Det var i ca. 2 uger. Det blev fikset for 14 dg siden, de rettede det først op på livvagterne en søndag og mandag var det alle programmer.

Men det er fikset nu, så no problem.

SVP03
Back to Top
T-teknik View Drop Down
--
--

Bruger er stoppet

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2009 at 19:59

Det var lydniveaut på dr1 og dr2 der var lavere end alle andre kanaler. Det var i ca. 2 uger. Det blev fikset for 14 dg siden, de rettede det først op på livvagterne en søndag og mandag var det alle programmer.

Det var en helt generel henvendelse til DR teknik
- jeg har dog et forbedret lydniveau på DR2, men ikke stabilt.
- Og den med Livvagterne, der er altså ingen forskel. Det var det samme ved den seneste genudsendelse
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2009 at 20:56

Det var en helt generel henvendelse til DR teknik
- jeg har dog et forbedret lydniveau på DR2, men ikke stabilt.
- Og den med Livvagterne, der er altså ingen forskel. Det var det samme ved den seneste genudsendelse

Det var efter de ca. 14 dage, sad og ventede på livvagterne, og så bragede det ud i højtalerne kl 20 den søndag.

Niveauet var noget lavere i de 14 dage, klart lavere, der har ikke været noget siden, genudsendelser siger jo ikke noget om lydniveauet for 2-3 uger siden.

SVP03
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.