Author |
Topic Search Topic Options
|
kruga
Bruger
Status: Offline
|
Topic: Problemer i Hals/Aalborg? Posted: 19-November-2008 at 20:07 |
Hej er der nogle der ved om der er specielle problemer med det digitale signal i Hals ved Aalborg.
Discorvery er helt tosset igen i dag(var det også i går) Pixel og hakker.
Tog strømmen på zaptorboksen igår og tændte igen, men hjælp ikke...
Nogle der har forslag til hvad der kan prøves?
Ringede til stofa igår, men opgav efter en 5 min. tid, og sidder ikke ved tvet i dag, men fruen brokker over hun ikke kan se discovery, og det er mig der har valgt zaptoren...
Edited by kruga - 19-November-2008 at 20:07
|
 |
moho
Guld medlem
|
Posted: 20-November-2008 at 11:44 |
Lige hvorledes Stofa skulle undgå en parallel til TDC's Sagem81, har jeg svært ved acceptere.
Når Stofa igennem alle de mange år har kunnet få digitale tv signaler (TV1000 og Canal+ Film kanalerne) til at fungere, hvorfor så alle de problemer NU? Så igen min påstand, gå tilbage til de gamle velkendte SD receivere og så vente på HDTV modtagere/optagere som virker.
Jeg tror mange snyder på vægten HER!
|
 |
summer
Bruger
|
Posted: 08-Januar-2009 at 10:03 |
kruga wrote:
Hej er der nogle der ved om der er specielle problemer med det digitale signal i Hals ved Aalborg.
Discorvery er helt tosset igen i dag(var det også i går) Pixel og hakker.
Tog strømmen på zaptorboksen igår og tændte igen, men hjælp ikke...
Nogle der har forslag til hvad der kan prøves?
Ringede til stofa igår, men opgav efter en 5 min. tid, og sidder ikke ved tvet i dag, men fruen brokker over hun ikke kan se discovery, og det er mig der har valgt zaptoren...
|
Du kan lige så godt vænne dig til de mange fejl der hele tiden dukker op, udbedres, nye kommer til i en uendelighed.
Jeg har haft zaptorboksen i over et år og det er ikke småting jeg har været igennem. Derfor advarede jeg på sidste generalforsamning mod at købe den den gang helt håbløse zaptor.
I juni/juli-08 havde boksen kørt næsten uden fejl og jeg meddelte formanden, at nu var tiden nok inde til at Hals Antenneforening kunne anbefale zaptor. Den anbefaling har jeg d.d. bitterligt fortrudt og beklager hvis jeg har været inddirekte årsag til at andre nu sidder i suppedasen.
2166601
Hals
Edited by summer - 08-Januar-2009 at 10:05
|
 |
moho
Guld medlem
|
Posted: 08-Januar-2009 at 13:10 |
Og endda er der mange som taler for en overgang til kun sende digitalt via Kablerne ? Helt ærligt! Der synes problemer nok i forvejen. 
Der hvor Zaptor virker efter Stofa's hensigt, dette kan kun skylles sort Magi.
|
 |
summer
Bruger
|
Posted: 08-Januar-2009 at 15:21 |
Den dag jeg får råd til et TV med det fornødne indhold til at modtage det digitale signal fra Stofa, bliver zaptor skrottet. Jeg er ikke interesseret i alle de nye tiltag Stofa har og planlægger. Jeg er kun interesseret i godt billede/lyd.
Hvad nytter alt det de kobler på, når det mest basale virker så dårlig.
Hvis jeg orker det, bliver det med tommelfingeren ned ad på vores generalforsamling i februar.
|
 |
summer
Bruger
|
Posted: 18-Juli-2009 at 09:31 |
Er der nogen der var tilstede ved generalforsamlingen i Hals Antenneforening i februar i år?
Der var en repræsentant fra Stofa tilstede, som svarede på 2 spørgsmål jeg stillede ham:
1) Kan prøvekanalerne ikke komme på zaptor?
SV: Det skulle ikke være det store problem. Det tager jeg med mig.
2) Kan Hals Lokal TV komme på det digitale sendenet a la Aalborg Lokal TV?
SV: Det kan sagtens lade sig gøre. Det er op til Hals Antenneforening at bede om.
Nu snart ½ år senere er der ikke sket en disse. Jeg har kontaktet formanden for Antenneforeningen, som igen har kontaktet Stofa. Nu er det lige pludselig helt umuligt og alt, alt for kostbart!!
Det er jo en indlysende fordel for zaptor brugerne, at man kun skal bruge zaptor-fjernbetjeningen. Det er jo så lige så indlysende, at prøvekanaler og Hals Lokal TV nemt "glemmes" og det er en skam.
Det ville være rart, at den stofa repræsentant man sender ud til generalforsamlingen, holder sig til fakta og ikke fylder forsamlingen med "reklamegas" og andet øregejl, som ikke kan praktiseres.
2166601
Hals
|
 |
moho
Guld medlem
|
Posted: 20-Juli-2009 at 11:09 |
Summer
2) Kan Hals Lokal TV komme på det digitale sendenet a la Aalborg Lokal TV?
SV: Det kan sagtens lade sig gøre. Det er op til Hals Antenneforening at bede om.
For mig kan det hænge sammen med Stofa og Antenneforeningen kræver at Hals Lokal TV overgår til sende digitalt her og nu!
Og uanset hvor dyrt denne omlægning bliver, fortsat at modtage analogt Hals Lokal Tv, er absolut forbudt. Måske har Bestyrelsen valgt den F R A.
|
 |
summer
Bruger
|
Posted: 20-Juli-2009 at 12:44 |
Ja, det kan sagtens være sådan det hænger sammen. I så fald må formanden jo så sige det istedet for alle mulige søforklaringer.
Det er jo blot træls at man skal skifte over til analog for at se Hals Lokal TV og prøvekanaler som sådan. Det får man jo ikke gjort. Fremtiden må vel også være, at man kan se TV med kun zaptor fjernbetjeningen i brug.
|
 |
Mike S.
Guld medlem
|
Posted: 20-Juli-2009 at 15:12 |
Det er nok et spørgsmål om Hals lokal-tv/Antenneforeningen vil betale prisen for at blive lavet om til digital?
Stofa har nok ikke den store interesse i dette da de nok ikke kan sælge den til mange antenneforeningerne ;)
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
summer
Bruger
|
Posted: 20-Juli-2009 at 18:52 |
Jeg ved ikke hvem der undlader at sige sandheden. Formanden eller Stofarepræsentanten på generalforsamlingen.
Det er i al fald ukorrrekt at svare mig på generalforsamlingen, at det ikke er problemer at få prøvekanaler og Hals Lokal TV over på Zaptor. Så burde formanden have korrigeret ham og fortalt fakta, at det ikke kan lade sig gøre. Alt andet er utroværdigt og skaber just ikke tillid.
|
 |
summer
Bruger
|
Posted: 28-Juli-2009 at 15:35 |
Andre der mangler lyd på zaptorboksen idag?
|
 |