recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - Linux multimedia center
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedLinux multimedia center

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Linux multimedia center
    Posted: 21-Marts-2006 at 12:10
Jeg har set på Cyberlinks hjemmeside, at man vil lancere en Linux-baseret konkurrent til Microsoft's MCE.

Cyberlink er ikke hvem-som-helst, de har bl.a leveret DVD-afspillere på OEM-basis til bl.a. Dell gennem flere år.

De har også lavet deres egen MCE, som hedder PowerCinema - som jeg har gode erfaringer med, da det leveres med et DVB-T kort fra ASUS.

Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved mere om dette projekt - idet jeg for alt i verden ikke vil køre Microsoft Windows og være begrænset til deres lyd- og videoformater.

venlig hilsen,

hans jørn
Back to Top
hansjorn View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 21-Marts-2006 at 15:47
AHA - nu fandt jeg en information fra Cyberlink - dateret den 14. marts 2006, hvor de skriver:

PowerCinema Linux, will be bundled with Gigabyte’s Linux notebook series.

Det anede mig, at der var tale om et OEM-produkt, men man kan jo håbe på, at det er en forløber for en virkelig fri og åben multimediestation.

Hvor man kan gemme dvb-s og dvb-t videosignalet i sit eget format, f.eks. MPEG-4 varianter og med en lyddel, der meget passende kunne være OGG Vorbis.

Idet det originale MCE fra Microsoft vil være hæmmet af alskens kopisikringer, der umuliggør en elastisk anvendelse af billede og lyd.

venlig hilsen,

hans jørn
Back to Top
MortenP View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-Marts-2006 at 15:53
Er man lidt Anti-microsoft'isk???

Jeg har INTET problem med MCE, det kører helt super.. har ikke behov for mere elasticitet end der er.

Der findes andre alternativer til Linux, Sage tv f.eks..

Men jeg har endnu ikke set noget der er så brugervenligt som Microsoft mce.. (linus er imo slet ikke brugervenligt)
Back to Top
Badsted View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 21-Marts-2006 at 16:06

Men snakker vi så DVB-T, så er MCE fuldstændig ubrugeligt, med mindre man er så hardcore, at man ikke bruger undertekster til noget

Jeg har også indtil nu brugt MCE 2005, men er begyndt at se mig om efter noget andet, da jeg IKKE kan leve uden undertekster og IKKE vil vente på at MS får snølet sig sammen til at implementere DVB subtitles support i MCE (både i LiveTV og RecordedTV).

Men bortset fra ovenstående er jeg fuldt tilfreds....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Back to Top
hansjorn View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 21-Marts-2006 at 22:50
Originally posted by Badsted Badsted wrote:

Men snakker vi så DVB-T, så er MCE fuldstændig ubrugeligt, med mindre man er så hardcore, at man ikke bruger undertekster til noget

Aha - dét problem har jeg mødt i min taiwanske udgave af MCE, nemlig PowerCinema fra Cyberlink. De kan heller ikke det der med undertekster - men såvidt jeg har forstået skyldes det, at MHP-standarden ikke er så udbredt endnu i de store lande som USA, England, Tyskland mv., hvor man ikke bruger undertekster, men synkroniserer.

Jeg mener blot, at holder man sig til Linux, så er der en større chance for, at forbrugeren får sine ønsker opfyldt - i stedet for producenten.

venlig hilsen,

hans jørn
Back to Top
hansjorn View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 21-Marts-2006 at 22:55
Originally posted by MortenP MortenP wrote:

Er man lidt Anti-microsoft'isk???

Jeg har INTET problem med MCE, det kører helt super.. har ikke behov for mere elasticitet end der er.

Der findes andre alternativer til Linux, Sage tv f.eks..

Men jeg har endnu ikke set noget der er så brugervenligt som Microsoft mce.. (linus er imo slet ikke brugervenligt)

Det kan du da godt have ret i - at jeg er imod Microsoft. Det skyldes, at de altid lover meget i begyndelsen og åbner op for herlighederne, men til gengæld leverer de ikke altid varen i ren tilstand, hvis du forstår min hentydning?

De er gift med reklamefolket, antipiratpoliti mv. - og det kan man såmænd mærke i deres "standarder" for lyd og video.

Linux er brugervenligt på en sær måde - fordi det er lukket i starten - alt er ikke tilladt - men så åbner der sig langsomt, men sikkert en verden, hvor alt kan lade sig gøre - og vel at mærke på en måde, som tilgodeser forbrugeren eller borgeren eller dig og mig.

Jeg vil f.eks. gerne gemme min lyd i flac- eller ogg-formaterne, og da for guds skyld ikke i virusbefængte wmv- og wma-formater - for slet ikke at snakke om DRM-stavnsbåndet.

Kort sagt: Jeg håber på, at de mere professionelle udgaver af Linux-applikationer, der har med multimedia at gøre indeholder alle de mulige formater, som jeg allerede kender nu.
venlig hilsen,

hans jørn
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.