|
|
Post Reply ![]() |
Author | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10519 |
![]() Posted: 22-Juli-2004 at 11:37 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg er faldet over denne utrolig billige RF-modulator hos Amazon i England http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005T3FO/ref =pd_sbs_e_1/104-6483551-0237566?v=glance&s=electronics Kan den bruges i Danmark. Jeg ved de anvender et andet lydsystem derovre idet jeg købte en sattelitmodtager i England for 7 år siden. Den måtte modificeres på RF-udgangen for at give lyd på mit TV nr. 2. Er der sket noget på det område i de forløbne 7 år, så jeg måske kan vove at bestille modulatoren. Flemming |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() |
Hej Flemming. Jeg har været inde på linket. Prisen på modulatoren er i US Dollar. og hvis den kommer derfra så er det nok NTSC standard, og så kan den ikke bruges i Europa. Der har andetsteds i forummet været omtalt en modulator som kan bruges, jeg kan bare ikke huske hvor omtalen har været. |
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() |
Hej igen Flemming. Jeg fandt før omtalte Modulator her er den.
< =print() = value=Print>
< = =text/>
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vejl. udsalgspris (inkl. moms) :
369,00
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10519 |
![]() |
Hej radiomanden. Du har desværre ret. Jeg er af uforklarlige årsager kommet til at switche fra Amazons engelske site til den amerikanske. Flemming
|
![]() |
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5342 |
![]() |
For de meget teknisk interesserede er her link til side med landenes forskellige systemer: http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/WorldTV/broadcast.html Der kan dog være fejl heri, f.eks er Danmark kun opgivet som Code B, det burde være B/G, da der udsendes i både VHF og UHF båndene. Mht. modulator er det lyden der giver problem, da USA anvender 4,5MHz, DK 5,5MHz, og UK 6,0MHz afstand mellem billed og lyd bærebølge. Den modulator Radiomanden henviser til har netop omskifter mellem 5,5 og 6,0MHz lyd standard. Mvh JørgenT |
![]() |
Deifobos ![]() Ny bruger ![]() Joined: 15-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 2 |
![]() |
Hej, Modulatorer kan ogsdå købes hos Tektronik: http://www.tektronik.dk/catalog/index.php?cPath=148 Mvh, Deifobos |
![]() |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2006 Location: Århus Status: Offline Points: 1465 |
![]() |
hmm hvad er det lige sådan en fætter kan bruges til?
|
![]() |
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 28-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 733 |
![]() |
Den bruges til at sende dit DVD/HDD signal videre til andre fjernsyn i hustanden. DVD og HHD-recordere har ofte ikke indbygget modulator som f.eks. videomaskiner har. Derfor kan du kun få signalet ud af f.eks. scart og altså ikke ud af antennestikket. Og da det jo ofte er antennesignalet, der er ført videre fra fjernsyn til fjernsyn så skal du have dit DVD/HDD signale "lagt ind" i antennesignalet. Og det er det modulatoren gør. Jeg har i øvrigt selv den ovenfor viste Monacor modulator, og den virker bare perfekt. Edited by HenrikH - 21-Marts-2007 at 08:29 |
mvh
Henrik |
![]() |
grimpus ![]() Ny bruger ![]() Joined: 24-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 16 |
![]() |
2 spørgsmål i den forbindelse : Har Canal digital HD modtager uden RF udgang - vil sætte denne RF modulator på og sende signal videre . Idag går det til gammel Force modtager som får alle RF signaler og sørger for alle kanaler kan ses i resten huset .. Findes der en box som kan udføre Forcens arbejde - lidt stort skrummel at have tændt altid når man sjældent ser Astra (undtagen når vejret gør at de nye går dårligere igennem end gode gamla Astra ;)(( . Kan finde Monacor til 419 på deres hjemmsideshop- de er lukket så de kan ikke svare , måske ved du det : Er det incl. strømkilde ? Tak . |
![]() |
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 28-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 733 |
![]() |
Det er ekskl. strømforsyning. Jeg har i øvrigt min til salg. Det er pt. lånt ud men jeg forventer at få den igen mandag. Pris inkl. strømforsyning kr. 250 + forsendelse. |
mvh
Henrik |
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |