Author |
Topic Search Topic Options
|
dorphen
Ny bruger
Status: Offline
|
Topic: Pioneer vs. Panasonic Posted: 10-Juni-2010 at 22:17 |
Hej,
Jeg har nu i 3 år været rigtig glad for mit Pioneer 42" 427XA. Det er der nu en anden der har glæde af da det desværre er blevet stjålet. Mega nederen.
Nå men mit herlige forsikringsselvskab sammenligner så mit Pioneer med et panasonic TXP42X20 Viera og tilbyder dette som erstatning. Jeg blev jo nærmest fornærmet/pigesur.
Er der noget der kan sige noget fornuftig om denne sammenligning? Jeg har ikke set et Panasonic fjernsyn så jeg er blank. Ja jeg ved jeg bare kan fise ud og kigge i butikkerne men er der ikke noget der er lidt religiøse hvad dette angår med nogle skarpe holdninger?
Mvh en ex pioneer ejer - snøft
|
-Dorph
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:20 |
X-modellerne er nogle af de billigste Panasonic laver. Den sammenligning er en vittighed! Optimalt set skulle du have et Pioneer, da ingen andre laver tv ligeså godt som de gjorde, men siden dét ikke kan lade sig gøre, så må du kræve en af V-modellerne.
|
 |
hopgreve
Guld medlem
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:28 |
Det er da godt nok surt  , men de kigger på pengene , så jeg tror at du kan glemme om et fra V modellen . Kan du evt kræve pengene istedet for det tv de tilbyder , og så spæde resten til selv , til ev V model ?...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
dorphen
Ny bruger
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:33 |
Hej,
Tak for jeres svar - ja jeg kan få snolde 4084 kr.
Købte Pioneer til 17999 kr som fælleskøb her på siden :-)
|
-Dorph
|
 |
hopgreve
Guld medlem
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:37 |
pyha , ja det var sgu ikke meget  ...
mvh
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:38 |
Den eneste grund jeg kan komme på til at tage udgangspunkt i et Panasonic X20 er opløsningen på 1024x768, som din ex-Pio også har. X20 er svjv i dag stort set det eneste plasma TV på markedet med denne opløsning, alle andre er vist efterhånden FullHD. Men på alle andre parametre (undtagen digital tuner selvfølgelig) er X20 din Pio underlegen, og det er helt klart snarere V20 der skulle sammenlignes med.
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:45 |
dorphen wrote:
Hej,
|
Ikke for at bringe malurt i bærgeret, og ikke for at forsvare dit forsikringsselskab, men havde du tilsvarende sat dit Pioneer TV til salg her på siden, havde du næppe fået mere end det som dit forsikringsselskab tilbyder.
Og G7 Pioneer kan ikke måle sig på noget område med et Pana V20, så den sammenligning passer i mine øjne slet ikke.
Men måske som tidligere foreslået, prøv at få så mange penge ud af dit forsikringsselskab som muligt - og køb det TV, som du gerne vil have
Men et stort held og lykke med din sag 
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
dorphen
Ny bruger
|
Posted: 10-Juni-2010 at 22:49 |
Takker for de "rene" ord.
Det er sgu lige det jeg har brug for.
For fa'en det var sjovt at finde frem til det Pioneer fjernsyn "back then". Den tid jeg brugte på at undersøge forskellige modeller og læse specs. osv osv. Sjovt nok var panasonic aldrig i scope.
Nå jeg tuder vist her - jeg må hellere holde kaje og komme videre.
|
-Dorph
|
 |
Frossenfisk
Bruger
|
Posted: 10-Juni-2010 at 23:17 |
Nu har jeg ikke helt styr på modelnumrene, men det er generationen før Kuro du havde, ikke? I så fald vil jeg ligesom Hother mene, at V-modellerne er noget bedre. Men dermed ikke sagt du skal "nøjes" med en X-model. Et G20, vil jeg mene, er meget sammenligneligt med dit gamle tv. Det er bedre på nogle punkter, dårligere på nogle andre.
Her er et råd du måske kan bruge. Jeg havde en ven i en lignende situation. Her prøvede forsikringselskabet at spise ham af med et dårligere tv end han originalt havde. Han studerede grundigt hvilke features hans gamle tv havde, og fandt ud af, det tv de ville give ham, manglede en feature. (Jeg kan ikke huske præcis hvad, men mener det var picture-in-picture.) Da han så sagde til forsikringsselskabet, at dette var en vigtig funktion for ham, fik han en dyrere model, der kunne dette.
Det behøver selvfølgelig ikke nødvendigvis være PIP, det kan også PAP, antallet af HDMI eller scart-indgange eller noget helt tredje. Det gælder om at tænke uden for boksen 
Held og lykke med det!
|
 |
dorphen
Ny bruger
|
Posted: 11-Juni-2010 at 07:51 |
Hej,
Jeg vil da forsøge. Tak for alles input.
|
-Dorph
|
 |
Brixen
Guld medlem
|
Posted: 11-Juni-2010 at 08:35 |
Hej - Jeg fandt en forretning, der har et Pioneer som dit på sin hjemmeside: http://www.scanditeksolutions.dk/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=3&pid=93&topic=8
Hvis de stadig sælger det, så hør på prisen. Jeg kan også se at Pioneer har ISF kalibrering - der skal man vist nok op på V20 for t få i Panasonic. Hvis det er vigtigt at du kan få dit tv ISF-kalibreret, så...
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Posted: 11-Juni-2010 at 10:36 |
Hother wrote:
dorphen wrote:
Hej,
|
Ikke for at bringe malurt i bærgeret, og ikke for at forsvare dit forsikringsselskab, men havde du tilsvarende sat dit Pioneer TV til salg her på siden, havde du næppe fået mere end det som dit forsikringsselskab tilbyder.
|
Det er lige præcis korrekt. Forsikringsselskaberne tilbyder et TV af samme type og i samme prisklasse som brugtværdien på dit gamle Pio. 4.000 kr lyder ikke af meget, når man har punget 18 ud for 3-4 år siden, men det er desværre realiteterne, at fladskærme ligger helt i toppen af listen over elektronik, der falder hurtigst i brugtpris.
Prøv at tage en runde på DBA.dk og se hvor meget folk indledningsvis tror de kan få for deres brugte skærme og hvor meget de herefter må sætte dem ned. Min kammerat havde for et år siden sat sin Pio 426, som han i sin tid havde givet 30.000 for, til salg for 10.000 kr. Et år og 4 prisnedsættelser senere var den stadig ikke solgt, så nu har han givet den til sin far.
Jeg synes, du skulle tage pengene og se om du kunne finde en brugt Pio 428 til en fornuftig pris på DBA.dk. Der er mange derinde, der har haft skærme til salg i lang tid og er lidt desperate for at sælge.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |