|
|
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
![]() Posted: 20-Juli-2010 at 17:19 |
Flatpanels har i dag offentligggjort deres test af Panasonic TX-50V20. Du kan læse mere her
![]() Edited by Hother - 20-Juli-2010 at 17:20 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1773 |
![]() |
Som forventet en positiv anmeldelse, men man kan fornemme lidt skuffelse hos anmelderen. Bemærk at det faktisk er første gang, en Panasonic plasma-skærm, ikke får en top-anbefaling med på vejen af Flatpanels. Som jeg læser anmeldelsen, er spørgsmålet, om V20 er merprisen værd i forhold til G20? Konklusionen er efter min opfattelse et nej. Prisforskellen er trods alt omkring 4000 Kr.
VT20 kunne ikke helt leve op til den hype der har været omkring den, med hensyn til overtagelse af tronen efter Pioneer, til trods for, at VT20 stadigvæk er én af markedets bedste skærm. Det samme kan man vel sige om V20, som mange måske havde håbet eller forventet, lænede sig op af VT20, men det viser sig nu desværre ikke at være tilfældet. Hvis vi nu er ved det, er mange, primært billedmæssigt endda skuffet over selv en G20! Spørgsmålet er, om Panasonic rent faktisk har skuffet i år, eller folk bare har haft for store forventninger til dem? Edited by vasif - 20-Juli-2010 at 20:41 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
![]() |
Nu har jeg jo et VT20, og hvis jeg skal være helt ærlig er jeg ikke skuffet over billedet, og det set i forhold til mit tidligere 500M
![]() Når jeg kigger BD, så mener jeg egentlig, at jeg får det samme billede frem som med 500M. Men indrømmet, jeg kan jo dårligt nok længere huske billedet på 500M.
Det jeg måler forskellen på, og det er ikke en pind videnskabeligt er i princippet nogele ganske få ting, nemlig:
Overraskes jeg som ved mit 500M, ofte over et en skøn billedkvalitet - og det gør jeg
Detaljer i BD film som jeg allerde har set - ser jeg nye detaljer - og det gør jeg.
Der hvor jeg stadig ikke er tilfreds er når jeg valgte at sætte min BD afspiller til pure direct, og lade TV´et opskalere, her mener jeg ikke at det kan måle sig med 500M
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 06-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 4858 |
![]() |
V20 virker umiddelbart som en skuffelse. Men det skal som nævnt nok ses i forhold til prisen og G20 .Og så den forhåbning om ,at der var tale om præcis samme TV som VT20 - uden 3D, hvilket det altså ikke var . . . Men VT20 har da været en af årets positive overraskelser. Og er som bekendt blevet ny referencemodel på flere seriøse testsites .Nu har det også været nemt at skille sig ud som plasmaproducent i år, da hovedparten af LCD ikke har flyttet sig en meter endsige cm i forhold til sidste år ( billedkvalitet) . Edited by Lennon - 20-Juli-2010 at 21:00 |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1773 |
![]() |
Men VT20 er jo kun udnævnt som ny reference, fordi Pioneer er væk. Hvis Pioneer fortsat var på markedet indenfor Tv-divisionen, ville Panasonic jo nok ikke have fået fingerne i "Kuro-Teknologien". Havde deres topmodeller egentlig kunne opretholde samme standard som dem vi ser i dag, hvis der ikke havde været Pioneer-teknologi involveret? Panasonic har om nogen høstet en hel masse med Pioneer's forsvinden, men har måske ikke rigtig formået at forvalte de midler de har fået optimalt. Måske det kommer i deres næste generation. |
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-November-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1179 |
![]() |
Hvilken skærm er bedre, eller på højde med VT20?
EDIT: Som stadig bliver produceret ![]() Edited by Vistrup - 20-Juli-2010 at 21:33 |
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
buller1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 10-November-2004 Status: Offline Points: 266 |
![]() |
V20 er vist kun en skuffelse hos RL, har ikke set andre gode steder at dette tv skulle skuffe - topanbefalinger/anmeldelser på HDTVtest og AVForums. Steder som tæller i min bog.
Edited by buller1 - 21-Juli-2010 at 00:16 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 8672 |
![]() |
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 8672 |
![]() |
dog referencemodel(for de skærme der er på markedet og som de fleste selv skriver)
hvis så pan skifter til et lidt mere moderne design(design er smagsag, men) og justere ydeligere på deres 2011 model
så sidder pan igen i kongen stolen til næste år. Det er jeg 99.9 sikker på |
|
![]() |
|
Thomas_R ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 20-Januar-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 87 |
![]() |
Jeg skal på ingen måde nedgøre Rasmus Larsen test at V20... Når det er sagt stiller jeg mig en smule undrende over at V20 beskrives tættere på G20 end V20.
Det er ikke AVforums holdning (som jeg også har stor respekt for) - hvor V20 netop bedømmes mindst lige så god som VT20 når vi snakker 2D.
Jeg ved godt at der kan være mindre foreskelle indenfor samme model - men alligevel - det er 2 noget forskellige "oplevelser" man får ved at læse AVforums og Flatpanels test af V20...
Nu klassificeres V20 hurtigt på linie med G20, blot pga. Flatpanels test... Havde I nu bare læst Avforums test http://www.avforums.com/review/Panasonic-V20-TX-P50V20B-50V20-HDTV-Plasma-Review.html var opfattelsen en anden... Så ja jeg er et lille stort ? nu.
Jeg skal så samtidig sige at jeg heller ikke skal "opgøre" Avforums blot fordi deres test er mere posetiv. Blev bare lidt "skuffet" da jeg læste Rasmuse's test...
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Joined: 23-Januar-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 4683 |
![]() |
Den kunne som sådan godt have fået en Award, men jeg mener bare, at G20 præsenterer et bedre forhold mellem pris og kvalitet, og VT20 er det virkelige skridt opad. V20 placerer sig lige i mellem og den er også bedre end G20, men til prisen havde jeg egentlig håbet på, at den lå tættere på VT20.
Vi gav dog heller ikke X20 og Z1 vores Top-anbefaling. Første skærm er stadig en god skærm, men ofte så vurderer vi jo også vores anbefalinger ud fra det releative forhold på markedet. På den måde kunne den også godt have fået det på baggrund af god ydelse, men når G20 efterhånden er så langt nede i pris, bliver nogle af fordelene udhulet.
![]() |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
![]() |
Det er en ret interessant samfundspsykologisk ting, at dét man læser først har det med at blive bedømt som fakta, og så forholder man sig skeptisk til alt man læser om emnet bagefter, i langt højere grad end man forholder sig skeptisk til det første man fik at vide. Det er især en tendens man kan studere i internet-fora...
Da jeg ikke har set tv'et vil jeg ikke gøre mig til dommer for hvem af de to der har ret (begge har jeg rangeret rimeligt højt på mit troværdigheds-barometer, omend jeg stoler mere på AVforum's målinger). Der er (i mine øjne) en forskel på G20 og VT20 der er meget åbenlyst synlig, uden at man behøver en side-by-side, så at bedømme om V20 er lig den ene eller den anden, burde ikke kræve den helt store doktor-eksamen, hvis man har mindst én af de to andre at sammenligne med.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |