recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Bærbar til skole og Internet brug
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedBærbar til skole og Internet brug

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Bærbar til skole og Internet brug
    Posted: 29-Juli-2010 at 17:09

Hej

Jeg søger en stabil bærbar som ikke halter den skal bruges til skolebrug og Internet.

Den skal kun have styresystem og tekst behandling installeret.

Vil helst ikke have en der alt for mange demo programmer installeret.

Min 15tommer max 5000kr

Har set lidt på den her

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4178569

Hvad skal den have af hardware?

Mvh

Mvh
Svsommer
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 17:20
Den er helt OK til det som du vil bruge den til, derudover kan den el del mere.:
Microsoft Internet Explorer / Microsoft Office 2007 Home and Student Edition (60 dages prøve) / Microsoft Windows Media Center / Adobe Flash Player / Microsoft Works / EasyBits Magic Desktop / Windows Live / Norton Internet Security 2009 (60 dages prøve) / CyberLink DVD Suite / HP MediaSmart Suite / Norton Online Backup (30 dages prøve) / Windows Live Messenger / Adobe Reader.

Det SW der er markeret med rødt skal der betales for når Trial perioden udløber. Der er sikkert lidt andet SW på den, men det kan afinstalleres uden problemer. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
svsommer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 17:43
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Den er helt OK til det som du vil bruge den til, derudover kan den el del mere.:
Microsoft Internet Explorer / Microsoft Office 2007 Home and Student Edition (60 dages prøve) / Microsoft Windows Media Center / Adobe Flash Player / Microsoft Works / EasyBits Magic Desktop / Windows Live / Norton Internet Security 2009 (60 dages prøve) / CyberLink DVD Suite / HP MediaSmart Suite / Norton Online Backup (30 dages prøve) / Windows Live Messenger / Adobe Reader.

Det SW der er markeret med rødt skal der betales for når Trial perioden udløber. Der er sikkert lidt andet SW på den, men det kan afinstalleres uden problemer. 

Tak for din assistance

Bare sådan ok! Ikke negativt ment

Fås der ikke noget bedre til den pris?

Findes der ikke et alternativ til den da jeg ikke er særlig glad for disse forhandler?

Mvh

Edited by svsommer - 29-Juli-2010 at 17:44
Mvh
Svsommer
Back to Top
A.Morup View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 17:48
Hvis du kan klare dig med en lille skærm, så kommer du rigtigt langt med en Notebook "Akoya" E12xx fra Medion som fås i Aldi af og til. De koster under 2.500 og kan afvikle Office (i hvert tilfælde Office 2003) uden problemer. Min kone købte en for 1½ år siden som arbejds/rejse PC og vil ikke bytte til nogen anden bærbar!

Et fund til prisen - og så er den ikke større end en lille bog!

- men så må du enten finde én fra 7. juli tilbuddet eller vente på det næste tilbud...

Du skal selv købe en studielicens til Office, men den koster vist lige omkring 1.000 kroner og så er den helt lovlig, hvis du går i skole eller studerer...

Edited by A.Morup - 29-Juli-2010 at 17:56
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Back to Top
svsommer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 18:09
Originally posted by A.Morup A.Morup wrote:

Hvis du kan klare dig med en lille skærm, så kommer du rigtigt langt med en Notebook "Akoya" E12xx fra Medion som fås i Aldi af og til. De koster under 2.500 og kan afvikle Office (i hvert tilfælde Office 2003) uden problemer. Min kone købte en for 1½ år siden som arbejds/rejse PC og vil ikke bytte til nogen anden bærbar!

Et fund til prisen - og så er den ikke større end en lille bog!

- men så må du enten finde én fra 7. juli tilbuddet eller vente på det næste tilbud...

Du skal selv købe en studielicens til Office, men den koster vist lige omkring 1.000 kroner og så er den helt lovlig, hvis du går i skole eller studerer...

Nej desværre skærmen er forklin 

Mvh
Svsommer
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 19:57
Originally posted by svsommer svsommer wrote:

Jeg søger en stabil bærbar som ikke halter den skal bruges til skolebrug og Internet.

Min 15tommer max 5000kr

Hvad med en Asus - denne her er 15,6" og koster kr. 4995 og vejer 2,6 kg, men en bedre pc vil være en Asus UL serie, som er dyrere og ikke så tung.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=595665

Og en MS Office Professional Academic 2010 til kr. 499:

http://www.microsoft.com/student/office/da-dk/default.aspx

- så er spørgsmålet om du vil have MS Office eller den gratis Openoffice - det kommer an på hvad du skal udveksle af dokumenter.

1,5 kg og over 10 timer batteri, men kun 13,3" skærm og kr. 5450:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=574442

Venlig hilsen
KB
Back to Top
svsommer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 20:20
Originally posted by Brixen Brixen wrote:

Min 15tommer max 5000kr

Hvad med en Asus - denne her er 15,6" og koster kr. 4995 og vejer 2,6 kg, men en bedre pc vil være en Asus UL serie, som er dyrere og ikke så tung.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=595665

Og en MS Office Professional Academic 2010 til kr. 499:

http://www.microsoft.com/student/office/da-dk/default.aspx

- så er spørgsmålet om du vil have MS Office eller den gratis Openoffice - det kommer an på hvad du skal udveksle af dokumenter.

1,5 kg og over 10 timer batteri, men kun 13,3" skærm og kr. 5450:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=574442

Det er svært det her. De asus  du nævner har kun 5400rpm hder skal man ikke op på 7200rpm for de har en god hastighed med håndtering af programmer?

mvh

Mvh
Svsommer
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 20:51

Det er svært det her. De asus  du nævner har kun 5400rpm hder skal man ikke op på 7200rpm for de har en god hastighed med håndtering af programmer?
Jo, det er bedre med 7200 rpm - og et hurtigere GForce grafikkort - men så stiger prisen.

Når man har en max pris, er der altid kompromisser. Og hvis computeren også skal bruges til spil, kan man godt gange prisen med 2. Jeg forstod på dit indlæg, at det drejer sig om at finde en god pc til max 5000 kr. Det tror jeg den første ASUS, jeg linkede til, er. Jeg kender ASUS' UL modeller, men de er ikke så hurtige (grafikkortet) i den prisklasse. 

PS. 
Grunden til at jeg foreslår ASUS er denne artikel fra et forsikringsselskab:
på side 6 er mærkerne sammenlignet, og der kan man se at ASUS er i den bedre ende mht. holdbarhed.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
svsommer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 21:27
Originally posted by Brixen Brixen wrote:

Jo, det er bedre med 7200 rpm - og et hurtigere GForce grafikkort - men så stiger prisen.

Når man har en max pris, er der altid kompromisser. Og hvis computeren også skal bruges til spil, kan man godt gange prisen med 2. Jeg forstod på dit indlæg, at det drejer sig om at finde en god pc til max 5000 kr. Det tror jeg den første ASUS, jeg linkede til, er. Jeg kender ASUS' UL modeller, men de er ikke så hurtige (grafikkortet) i den prisklasse. 

PS. 
Grunden til at jeg foreslår ASUS er denne artikel fra et forsikringsselskab:
på side 6 er mærkerne sammenlignet, og der kan man se at ASUS er i den bedre ende mht. holdbarhed.

Jo det kan du så have ret i så valget er asus/toshiba

Det jeg er bange for at jeg for købt en gammel acer maskine der er 1 time om at starte op som min bror fik gjort for 4 år siden.

Midt første valg er nok en toshiba da den nok er den billigste af de to mærker selvom jeg er asus mand.

Mvh

Mvh
Svsommer
Back to Top
Zuppe View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 22:03
Syntes også du skal finde en hvor der er numpad på når den primært skal bruges til skole. Bare et råd, hvis ikke du havde tænkt på det.
Back to Top
svsommer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 22:13
Originally posted by Zuppe Zuppe wrote:

Syntes også du skal finde en hvor der er numpad på når den primært skal bruges til skole. Bare et råd, hvis ikke du havde tænkt på det.

Hej Zuppe

Tak for du nævner det. Jeg har ikke haft det i mine tanker. Er der andre simple ting jeg skal vide jeg aner intet om det her.

Jeg skal ikke spille på den maskine.

mvh

Mvh
Svsommer
Back to Top
Zuppe View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 29-Juli-2010 at 22:23
Nej altså den skal self være lækker at skrive på, der kan godt være en del forskel på tasterne faktisk. Men ellers skal der jo være de ting du har brug for/regner med du får brug for, der tænker jeg på indgange og hardware.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.