|
|
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Author | ||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Oktober-2006 Status: Offline Points: 1151 |
![]() Posted: 29-Juli-2010 at 17:09 |
|
Hej Jeg søger en stabil bærbar som ikke halter den skal bruges til skolebrug og Internet. Den skal kun have styresystem og tekst behandling installeret. Vil helst ikke have en der alt for mange demo programmer installeret. Min 15tommer max 5000kr Har set lidt på den her Hvad skal den have af hardware? Mvh |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() |
|
Den er helt OK til det som du vil bruge den til, derudover kan den el del mere.:
Microsoft Internet Explorer / Microsoft Office 2007 Home and Student Edition (60 dages prøve) / Microsoft Windows Media Center / Adobe Flash Player / Microsoft Works / EasyBits Magic Desktop / Windows Live / Norton Internet Security 2009 (60 dages prøve) / CyberLink DVD Suite / HP MediaSmart Suite / Norton Online Backup (30 dages prøve) / Windows Live Messenger / Adobe Reader.
Det SW der er markeret med rødt skal der betales for når Trial perioden udløber. Der er sikkert lidt andet SW på den, men det kan afinstalleres uden problemer.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Oktober-2006 Status: Offline Points: 1151 |
![]() |
|
Tak for din assistance Bare sådan ok! Ikke negativt ment Fås der ikke noget bedre til den pris? Findes der ikke et alternativ til den da jeg ikke er særlig glad for disse forhandler? Mvh Edited by svsommer - 29-Juli-2010 at 17:44 |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Joined: 05-Januar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 268 |
![]() |
|
Hvis du kan klare dig med en lille skærm, så kommer du rigtigt langt med en Notebook "Akoya" E12xx fra Medion som fås i Aldi af og til. De koster under 2.500 og kan afvikle Office (i hvert tilfælde Office 2003) uden problemer. Min kone købte en for 1½ år siden som arbejds/rejse PC og vil ikke bytte til nogen anden bærbar!
Et fund til prisen - og så er den ikke større end en lille bog!
Fandt lige et par link: http://aldi.medion.com/md98370/dk/?refPage=medion og http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_27/OFF01.SHTML
- men så må du enten finde én fra 7. juli tilbuddet eller vente på det næste tilbud...
Du skal selv købe en studielicens til Office, men den koster vist lige omkring 1.000 kroner og så er den helt lovlig, hvis du går i skole eller studerer...
Edited by A.Morup - 29-Juli-2010 at 17:56 |
||
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej desværre skærmen er forklin |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
![]() |
|
Hvad med en Asus - denne her er 15,6" og koster kr. 4995 og vejer 2,6 kg, men en bedre pc vil være en Asus UL serie, som er dyrere og ikke så tung. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=595665 Og en MS Office Professional Academic 2010 til kr. 499: http://www.microsoft.com/student/office/da-dk/default.aspx - så er spørgsmålet om du vil have MS Office eller den gratis Openoffice - det kommer an på hvad du skal udveksle af dokumenter. 1,5 kg og over 10 timer batteri, men kun 13,3" skærm og kr. 5450: |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er svært det her. De asus du nævner har kun 5400rpm hder skal man ikke op på 7200rpm for de har en god hastighed med håndtering af programmer? mvh |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
![]() |
|
Jo, det er bedre med 7200 rpm - og et hurtigere GForce grafikkort - men så stiger prisen. Se fx denne her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=595826 Når man har en max pris, er der altid kompromisser. Og hvis computeren også skal bruges til spil, kan man godt gange prisen med 2. Jeg forstod på dit indlæg, at det drejer sig om at finde en god pc til max 5000 kr. Det tror jeg den første ASUS, jeg linkede til, er. Jeg kender ASUS' UL modeller, men de er ikke så hurtige (grafikkortet) i den prisklasse. PS. Grunden til at jeg foreslår ASUS er denne artikel fra et forsikringsselskab: på side 6 er mærkerne sammenlignet, og der kan man se at ASUS er i den bedre ende mht. holdbarhed. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo det kan du så have ret i så valget er asus/toshiba Det jeg er bange for at jeg for købt en gammel acer maskine der er 1 time om at starte op som min bror fik gjort for 4 år siden. Midt første valg er nok en toshiba da den nok er den billigste af de to mærker selvom jeg er asus mand. Mvh |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 18-April-2007 Location: Aalborg Status: Offline Points: 375 |
![]() |
|
Syntes også du skal finde en hvor der er numpad på når den primært skal bruges til skole. Bare et råd, hvis ikke du havde tænkt på det.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Zuppe Tak for du nævner det. Jeg har ikke haft det i mine tanker. Er der andre simple ting jeg skal vide jeg aner intet om det her. Jeg skal ikke spille på den maskine. mvh |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 18-April-2007 Location: Aalborg Status: Offline Points: 375 |
![]() |
|
Nej altså den skal self være lækker at skrive på, der kan godt være en del forskel på tasterne faktisk. Men ellers skal der jo være de ting du har brug for/regner med du får brug for, der tænker jeg på indgange og hardware.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |