|
|
Post Reply ![]() |
Author | |
BusaK9 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 31-December-2009 Status: Offline Points: 20 |
![]() Posted: 22-Juli-2010 at 20:16 |
Som inkarneret plasma-ekspert, hvad vil du så råde mig til at købe, når skærmen skal være 42-46" og prisen ikke må overstige 9000.- kr. Meget af mit andet udstyr hedder Panasonic og derfor hælder jeg lidt til dette mærke. Ville Elgigantens TXP42G20E til 6279.- kr. ikke være et ok køb?
Er der forskel på fx Fleggaards G20 og El-Gigantens G20E?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() |
Den fra Fleggaard kan være en Tysk model, du skulle jo gerne have en Nordic model.
TX-P42G20E er en Nordic model http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1773 |
![]() |
Jeg har faktisk selv en Panasonic G20, parallelimporteret fra Tyskland, dog købt vi en dansk forhandler. Der er absolut ingen forskel. Panasonic har ikke regionsopdelt deres Tv, i hvert fald ikke hvad angår G20.
G20 er et godt køb. E står vist for Europa. |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Juni-2007 Location: Greve Status: Offline Points: 6288 |
![]() |
Jeg er da også super glad for mit G20 , og hvis du er i tvivl om størrelsen , ja så skal du tage det største du kigger på
![]() MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
BusaK9 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 31-December-2009 Status: Offline Points: 20 |
![]() |
Hvordan virker dette USB optagning direkte over på ekstern harddisk. Skal man have en harddisk som kun er beregnet til dette formål, og som skal formateret i et specielt format, eller kan man bruge en harddisk hvor man i forvejen har data liggende? Er det lige så let som det lyder?
|
|
![]() |
|
amarone ![]() Bruger ![]() Joined: 19-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 249 |
![]() |
BusaK9: Jeg har ikke prøvet USB-optagelse endnu, men bruger ekstern harddisk. Du skal have en specifikt til TV`et - og den skal formateres til formålet, som du også selv er inde på.
Det er virkelig, VIRKELIG nemt at lave optagelse på sådan en hardisk-fyr
![]() |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Joined: 11-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 878 |
![]() |
G20 Er et rigtig fornuftigt valg, efter min mening. Jeg har set det i aktion, og mener bestemt det skal i kategorien "Bang for the buck" eller hvad du vil bruge af definition! Gode farver, godt sort-niveau altså en rigtig god billedvisning, med masser af tilslutningsmuligheder.
/Zirio |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen... Nu har jeg købt G20'eren, men jeg er ikke helt tilfreds med lyden, og så var det jeg så at Fleggaard havde dette gode tilbud. Dels SC-PT580EG-K til 3000.- og så SC-BT330EG-K til 4000.-
Men passer dette udstyr til TXP42G20E? Jeg mangler i forvejen en Blu Ray afspiller, så BT330 var måske oplagt!
Men når jeg sådan kigger bag på skærmen, så syntes jeg bare ikke jeg ser de helt store tilslutningsmuligheder. Men så står der i manualen, at man skal bruge digitalstikket hvis man ønsker at tilslutte multihøjtalere. Håber du kan hjælpe mig "op på sporet" :) Edited by BusaK9 - 11-August-2010 at 11:29 |
|
![]() |
|
kimfrede ![]() Junior bruger ![]() Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 45 |
![]() |
I de nævnte eksempler (altså "hele surround anlæg"), følger der en forstærker (evt. en Reciever) med - den forbindes til dit fjernsyn - og lyden føres fra fjernsyn over i forstærkeren og derfra til højttalere. Forbindelse mellem fjernsyn og forstærker vil være (1) via coaxialt eller optisk kabel (hvis du skal have digital lyd) - jeg mener G20'eren har en optisk lydudgang - for at flytte lyden; og (2) via HDMI for at du kan udnytte Viera Link kontrolfunktionerne (så kan du styre tv og anlæg med samme fjernbetjening).
Du må dog imødese en del kabeltræk til højttalere - og noget lavere WAF.
Har du overvejet en soundbar? Der er generelt delte meninger om denne løsning, men den er uhyggelig enkel at sætte op og anvendelse i dagligdagen er helt problemløst. Jeg har en Yamaha Soundbar koblet til min G20 - og da Yamaha understøtter Viera Link (samme som det Panasonic grej du linker til) kan jeg bruge G20 fjernbetjeningen som hidtil - når blot man "har fortalt" fjernsynet at du har en ekstern "forstærker" (=soundbar) anvendes denne i stedet som højtaler - helt problemfrit.
Jeg har haft fuld surround siden Dolby ProLogic så sin fødsel (i mange forskellige udgaver og løbende opgraderet), men var grundet hyppige flytninger og uhensigtsmæssig stuelayout tvunget ud i at kigge efter alternativer. Jeg har ikke fortrudt.
Det kan dog anbefales at supplere en Soundbar med en Sub!
|
|
/kims
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |