|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 06-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1498 |
![]() Posted: 17-August-2010 at 22:18 |
Hejsa,
Jeg står og skal have købt 4 disk til min Synology DS411+ (mangler plads
![]() Har kigget lidt på samsung HD203WI diske ? Hvordan er de med RAID 5 ? Vil helst ikke op og give 1700 pr. disk. Der bliver taget backup af 411+'eren over på en 409+.
Har det nogen bestydning om det er 5400 eller 7200 rpm diske ? Kan i anbefale andre 2 TB diske til OK penge ?
Pft.
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Joined: 19-Januar-2007 Location: Århus Status: Offline Points: 5990 |
![]() |
jeg har smidt sådan nogle entreprise diske i min.. de spiller bare.. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=525082 ahem.... de koster ikke 1700,- meeeen det er tæt på.... spørgsmålet er bare om de 5 års producent garanti ikke er merprisen værd? (står skrevet hos http://www.shg.dk/Harddiske/Western-Digital-2000-GB-2151270.html&ref=edbpriser )
de er hurtige.. og bygget til raid.. det er dem jeg vil anbefale.. købte mine ved shg.. og dengang jeg købte var de lidt billigere
![]() link til producentens beskrivelse http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=610 Edited by rhsin - 17-August-2010 at 22:50 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-August-2005 Location: Odense, Denmark Status: Offline Points: 3722 |
![]() |
Der er nye diske på vej fra Samsung - F4EG serien som skulle komme i løbet af september.
Se eks pressemeddelelse på HotHardware |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-August-2005 Location: Odense, Denmark Status: Offline Points: 3722 |
![]() |
Så er den nye 2TB disk (HD204UI) lanceret i England, hvor den kan købes for 85£.
|
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-April-2006 Location: Græsted Status: Offline Points: 754 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må have set forkert med prisen på det engelske site - nu står der hvert fald 90,42£ hos scan.co.uk. Den er også dukket op på nogle tyske sites til omkring 110€ (tysk google søgning). Så den burde vel snart dukke op herhjemme til omkring 800-850kr.
|
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-April-2006 Location: Græsted Status: Offline Points: 754 |
![]() |
Ser ikke ud til at Scan sender til Danmark.
|
|
![]() |
|
![]() |
Der går nok ikke længe inden de også dukker op her i Danmark og at dømme efter de udenlandske startpriser bliver det måske også til en ganske fornuftig 2TB-pris.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man er rigtig utålmodig, ser det ud til at overclockers sender til Danmark og disken koster pt 85£ derovre.
Læste forøvrigt noget med 4KB sektorstørrelse på de nye diske kunne volde problemer for nas'erne - noget med at western digital tidligere havde været ude af den tangent og det havde krævet nogle firmwareopgraderinger inden det kørte... - er der nogen som ved noget om dette? |
|
![]() |
|
![]() |
Den er dukket op hos Komplett til 850kr (endnu ikke på lager) og jeg har en tråd i Synology's forum om HD204UI og kompatibilitet med Synology's NAS'er.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er godt nok underligt har lige snakket med dem, og der havde de ingen anelse om hvad jeg snakkede om, og hvornår den ville komme.
|
|
![]() |
|
twilight ![]() Bruger ![]() Joined: 13-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 130 |
![]() |
Ser ud til de dukker op hos komplett.dk i starten af oktober.....
Pris 850 kr. Hvad er lige det smarte i denne disk, sammenlignet med fx forgængeren HD203WI? Edit: Fik lige læst linket til pressemeddelelsen - altså lavere strømforbrug - ikke sådan at foragte... ![]() Jeg overvejer også en DS1010+ - men tror jeg venter indtil HD204 kommer på kompatibilitetslisten..... Edited by twilight - 21-September-2010 at 21:37 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |