|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2004 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 3849 |
![]() Posted: 21-April-2006 at 12:15 |
|
Jeg er begyndt at kikke på en ekstern HDD til lagring af musik, billeder m.m. Jeg har kikket lidt på en 2,5" som jo har den fordel at den ikke behøver en ekstern strømforsyning men kan trække strøm fra USB. Problemet er at de er ca 2-3 gange så dyre som en 3,5" model. Men så er jeg lige stødt på NDAS HDD'er som kan kobles direkte på en router så alle PC'er i netværket kan mounte drevet, (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121549 http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?SKU=210504&Cam paignID=6 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130694 m.m.) Drevet kan også anvendes direkte som USB drev hvis man har brug for at tage det med sig eller har brug for større hastighed. Men er der nogen der har erfaringer - nogen der evt ved om man kan skifte HDD i NDAS drevene |
||
![]() |
||
Fine ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 13-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 33 |
![]() |
|
3.5" USB 2.0 med indbygget strømforsygning er nok det bedste til prisen.
ja du kan let skifte harddisk. Alle computer i dag har usb/fireware så netværk drev får du sikkert aldrig brug for, og det er også meget langsomt, og så tager det en halvkrig og sætte op. så er det meget hurtiger med ubs |
||
![]() |
||
1mba ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 653 |
![]() |
|
Hej... Jeg mener ikke, at du kan skifte HD'en ud, i de tre modeller du henviser til. Jeg vil klart anbefale en net disk som har DHCP / IP-adresse konfig, så kan du fange den, ude fra den store verden. I det nye Zitech katalog har de en sådan til ca. 700,00 uden HD, men så bestemmer du jo også selv størrelsen på HD'en. De har den bare ikke på deres web side, der har de nedenstående, men den er for dyr til privat brug, syntes jeg. Ca. 2000,00 uden HD. |
||
Venligst Michael / 1mba
Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF Meget Tilfreds. Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
![]() |
|
Prøv evt. også at kigge på Maxtor Shared Storage Plus: Kan ikke køre som USB disk, men som netværks media server (men ikke ftp) Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 402 |
![]() |
|
hej! hvad er 4-PIN USB type B ? troede bare det usb 2.0 færdig, jeg skal købe extern harddisk ,man kan tage en med "hi speed usb eller en med 4-PIN USB type B" så det er bare det, hvis noget skulle være så oplyst. mvh |
||
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 30-November-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1660 |
![]() |
|
Hi-Speed USB og 4-pin USB type B har ikke så meget med hinanden at gøre. "Hi-Speed" vil sige at USB forbindelsen kan køre de fulde 480 Mbit/s som USB 2.0 standarden definerer (i teorien altså, praktisk hastighed er betydeligt lavere). "4-pin USB type B" er derimod en beskrivelse af det stik, som skal sidde for den ene ende af USB kablet: USB type A stik er den slags der passer ind i en normal PC USB port. I den anden ende af et normalt USB kabel sidder der et USB type B stik, som passer ind i det eksterne udstyr. USB type B stikket findes i to forskellige størrelser, almindelig B og mini-B. For udstyr der er tilpas småt, som f.eks. kabinetter til 2.5" harddiske, bruger man ofte de små mini-A stik istedet for de større B stik. Elektrisk er der ikke forskel på de forskellige USB stik; man skal bare sørge for at have et USB kabel med de rigtige stik i begge ender! Du kan f.eks. se forskellige typer USB kabler her hos Zitech. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
nøddebo ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 12-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 4 |
![]() |
|
En anden mulighed er en network storage link fra linksys, som gør at du kan koble op til 2 stk USB drev til netværket via denne. Se nedenstående link fra computer city http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?id=87365& ;sName=Harddisk+-+Ekstern |
||
![]() |
||
RealMe ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 08-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 71 |
![]() |
|
Du henviser til en Synology Disk Station DS-101g+ - og den kan jeg virkelig anbefale. Den sælges for 1744,- kr - se linket nedenfor. Til gengæld er det også noget af et apparat. Forbindes via G-lan eller SATA eller USB, SATA-interface (fremtidssikret) for HD, printserver, webserver, FTP-server og vigtigst: Filserver for hele huset (og så via webbet) uden at have en computer stående tændt.
Kan man nøjes med 100 Mbps-lan og IDE-interface kan man vælge modellen til 1200,- kr som osse kan ses på nedenstående link.
Jeg har en 300 GB HD i min, og så har vi ellers alt vores musik, vores billeder og vores filer installeret derpå. Desuden har vi så en ekstern HD af samme størrelse til backup. Den befinder sig hos genboen undtagen når vi foretager en backup. Vores filer er jo uerstattelige - ikke. Så HER skal der ikke spares.
En tilfreds ejer af en Synology Disk Station DS-101g+ Edited by RealMe - 29-April-2006 at 10:08 |
||
RealMe
TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J |
||
![]() |
||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 07-August-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 446 |
![]() |
|
Det er ikke fra alle USB 2.0 porte at du kan trække strøm til ekstern
harddiske. Jeg har desværre selv oplevet problemet med et antal lidt
ældre IBM bærbare som både på batteri og med strømforsyningen
tilsluttet nægtede at kommunikere med harddisken indtil Windows blev
installeret. Jeg tror at det måske har noget med størrelsen af
harddisken at gøre eftersom man ikke kan, eller i hvert fald bør kunne,
trække mere end 500 mA per port (ikke per hub).
Lyder som en glimrende plan desværre er kabinetterne til det er, efter min erfaring, ikke altid nemme at finde.
Hvorvidt det tager en halv krig at sætte en netværksenhed op afhænger af hvem man er, men genrelt er det sværere end en USB disk. |
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
|
Jeg anskaffede en Maxtor Shared Storage Drive 200GB for et par måneder siden - og hold kæft hvor er jeg glad for den. Jeg har lagt alle mine cd'er over på den (700 stk.) - og har nu også fået digitaliseret 150 LP'er, som jeg har lagt på (det sidste er hårdt arbejde, da det jo foregår i real time). Musikken streamer jeg så bare til mit stereoanlæg (gennem Philips' smarte dimmer SLA5520) - Maxtoren har nemlig indbygget medieserver og er jo koblet på den trådløse router. Bare en anbefaling (og så er det til at finde ud af, selv om man som mig IKKE er IT-freak) |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 30-November-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1660 |
![]() |
|
Et godt råd: Køb endnu en harddisk og sørg for at tage backup af de numre du møjsommeligt har brugt tid på at digitalisere. Ellers vil det næsten ikke være til at bære, hvis der sker noget med din nuværende harddisk! |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
|
Tro mig - dagligt sørger jeg for en tro kopi på en ordinær, ekstern harddisk!
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |