Author |
Topic Search Topic Options
|
Revorge
Junior bruger
Status: Offline
|
Topic: Et par G20 spørgsmål Posted: 13-November-2010 at 10:36 |
Jeg har netop købt et Panasonic G42 og er indtil videre ganske godt tilfreds med det, dog har jeg lige et par spørgsmål omkring det.
1 - Hvis man går meget tæt på tv'et, kan man ret tydeligt se, at billedet nærmest "bevæger" sig, altså at det er uroligt eller ligesom at der noget støj. Det er særligt tydeligt hvis man fx bringer tv'ets menu frem og kigger på de grå områder.... Fra normal siddeafstand ses det umiddelbart slet ikke og billedet fremstår herfra rigtigt fint, - men er det normalt at billedet er sådan, når det ses helt tæt på?
2 - Kan det virkeligt passe at man skal holde tænd knappen nede, i et lille sekund, når tv'et skal tændes. Trykker man bare hurtigt registreres tastet med et blink i den røde diode, men tv'et tænder ikke.... Ikke ligefrem noget problem, er jeg bare ikke van til...
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Posted: 13-November-2010 at 10:43 |
Det er klart at når man er helt tæt på panelet så vil man kunne se det du beskriver, det kan ikke være anderledes, det skal jo også ses fra en vis afstand. Der skal et langt tryk til for at tænde TVet, og det er uanset om det tændes med en programknap eller på On/Off knappen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Revorge
Junior bruger
|
Posted: 13-November-2010 at 10:55 |
Okay, - det lyder jo ganske betryggende. Fra normal siddeafstand ses det, som sagt umiddelbart heller ikke og billedet er helt tilfredsstillende. Jeg kommer bare lige fra lcd tv, hvor billedet ikke opfører sig sådan og er helt roligt tæt på. Så skulle lige overbevises om, at det ikke er en defekt, da jeg synes det er meget markant og ser underligt ud. Det ses forøvrigt kun i "farver" / gradienter, - ikke i ren sort eller ren hvid. Man er jo lidt øm, når man lige har fået nyt "legetøj" ind af døren. Mange tak for svaret.
- Så lige et lille tillægsspørgsmål. Har min Xbox360 sluttet til og anvender billedindstillingen game, da jeg umiddelbart synes det giver bedste billed. Dog undrer det mig lidt, at denne indstilling tilsyneladende, i forhold til de andre, - zoomer lidt ind på billedet, og noget af billedet altså ikke kan ses på skærmen.... *Edit - Dette var tilsyneladende grundet at overscan var sat til*
Edited by Revorge - 13-November-2010 at 12:11
|
 |
Revorge
Junior bruger
|
Posted: 13-November-2010 at 11:48 |
- Er kommet til at tænke på, om det jeg kan se tydeligt i billedet tæt på, simpelthen er "Dithering" - det ses som sagt ikke rigtigt på afstand, synes bare det var ret mærkeligt tæt på og som sagt primært i alt med gradienter...
|
 |
ErikUkendt1
Bruger
|
Posted: 13-November-2010 at 13:55 |
Der er nogle gode råd til nye plasma ejere her
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835
THX-mode eller Professionel med gamma 2,4 er gode modes at bruge.
Kør altid break-in, for en sikkerheds skyld, bagefter er det måske for sent. -og nyd det gode tv bagefter.
|
Mvh Erik
|
 |
Revorge
Junior bruger
|
Posted: 13-November-2010 at 14:58 |
Takker for tips, - har kun haft mulighed for at køre breakin et par timer indtil nu, da jeg skal bruge tv'et normalt resten af dagen.... Så for den lov at køre igen i nat, så må jeg være ops på evt retention indtil da..
- Hvad angår det støj i billed jeg snakker om, - så var jeg ude og købe hdmi kabel og kiggede lige på 2 af deres plasma skærme i butikken, og de havde alle det samme, når man gik tæt på.
Edited by Revorge - 14-November-2010 at 14:53
|
 |
Revorge
Junior bruger
|
Posted: 14-November-2010 at 15:01 |
Lige en ting mere... Når jeg spiller xbox synes jeg, at der er forholdsvist meget green ghosting / fosforslør. Er klar over det er en plasma ting, men hvor voldsomt er det normalt? Jeg kan se det stortset ved alle hurtige panoreringer i fx Call of Duty... Er der noget man kan gøre for, at minimere dette og vil det evt blive bedre efterhånden som tv'et bliver "kørt ind"?
|
 |
Freiheit
Ny bruger
|
Posted: 19-November-2010 at 16:28 |
Jeg låner lige tråden.
Jeg forsøger at få installeret vores DVB-C kanaler. Under søgningen finder den også alle dem vi har, men når den så går ud på "TV billedet" så er der kun 5 kanaler (der skal være 23), og jeg aner ikke hvad jeg gør galt.
|
 |
HenrikKH
Bruger
|
Posted: 20-November-2010 at 19:00 |
Har du tjekket om kanalerne ikke er markeret som "skjult"? Antennesignal/styrke kan også være problemet.
Henrik
|
 |