recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic V20 og lyden på DR-HD
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedPanasonic V20 og lyden på DR-HD

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Panasonic V20 og lyden på DR-HD
    Posted: 10-Januar-2011 at 21:54
Hejsa,

Jeg fik mig sidste år ovennævnte Panasonic, primært pga. DVB-C tuner, var lidt træt af de 2 bokse (Zaptor boks + modem til bære linje) der fylde godt op under den gamle Pioneer.

Som nævnt er det Stofa/zaptor vores lokale antenneforening køre med her på stedet, jeg har på nuværende tidspunkt ikke noget kort i, da jeg ikke har været interesseret i noget ekstra kanaler/funktioner.

Men så hermed mit problem, når jeg så endelig vil nyde  dr-HD, så er lyden en lille smule ude af synkronisering!!! (ser lidt dumt ud når læberne bevæger sig, og det ikke passer 100% med det der kommer ud) det er kun de ene kanal jeg har oplevet det på, og det er også den eneste HD kanal jeg har.
Jeg har kontaktede Stofa, som ikke har hørt om sådanne problem før, så jeg ville lige høre om der herinde var nogen som havde oplevet det samme, evt. på VT20 ?
Og naturligvis, hvis der er nogen med et løsnings forslag, er jeg lutter ører.

VH
KB

Back to Top
JakobVH View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 10:46
Hej KB

Jeg har samme problem med DR-HD, dog med Panasonic G20.  

Jeg har lige snakket med en fra Stofa kundeservice, og han ville sætte en tekniker til at kikke på det. Det lød dog ikke som om, at det var første gang, at han havde hørt om problemet, så måske du bare var uheldig at komme igennem til den "forkerte" medarbejder.

Jeg skulle tjekke, om det har hjulpet i aften. Håber, at de kan fikse det, for det er rimeligt irriterende.

Mvh
Back to Top
Thomas_R View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2011 at 15:00
Jeg har også V20 - men ikke problemet, jeg bruger så også DVB-T tuneren.
Back to Top
ka-bang View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2011 at 10:47
Jeg har Pana G20, DVB-C fra Stofa og samme problem. Wink

Jeg vil tro, at problemet ligger hos Stofa, men det skal vi nok have ejere af andre tv-mærker til at bekræfte.

Jeg har haft en lang sagsgang med Stofas support, men de kan ikke finde ud af at svare, om de kan genskabe problemet eller ej. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at jeg kan løse det midlertidigt ved manuelt på tv'et at slå væk fra Dolbylyden på DR HD og over på "almindelig" stereolyd. Så er lyd og billede "in sync". Du kan gøre det samme ved udsendelser, du har optaget fra DR HD på USB HDD. Jeg kan dog ikke gøre indstillingen permanent, så problemet er der igen, næste gang jeg besøger DR HD.

Edited by ka-bang - 12-Januar-2011 at 10:54
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.