recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  New Posts New Posts RSS Feed - iOS og jailbreak
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosediOS og jailbreak

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: iOS og jailbreak
    Posted: 04-Februar-2011 at 11:22
Selvom jeg snart har haft min første iPhone i snart 6 mdr., har jeg stadig ikke helt fundet ud af hvad jailbreak rigtig går ud på..

På iphoneguide.dk er der en artikel om Greenpois0n untethred er frigivet.. - Men hvad går det helt præcist ud på? Hvad får man af "ekstra ting" fra jailbreaket? Er det noget der kan anbefales?

På forhånd tak Wink

Edited by Casper - 04-Februar-2011 at 11:22
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Back to Top
kim.t View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 04-Februar-2011 at 13:27
Du får lov til at installere App's udenom App Store. Enten ved at downloaded dem via Cydia eller programmer (IPA filer) du "finder" på nettet.
Back to Top
FNørd View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 04-Februar-2011 at 16:49
Og så åbner du for programmer der ikke er godkendt af Apple, og det er jo godt nok sålænge programmer ikke gør "noget grimt".
Jeg har ikke jailbreaket, da jeg ikke føler mig sikker på at der ikke kan laves en app der lige ringer til nogle dyre sms-tjenester e.lign.
Mvh FNørd
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 04-Februar-2011 at 17:29
Okay tak for svarene Wink

FNørd: Ja, det kan jeg godt se.. Man kan så tænke lidt over hvorfor app'sne ikke er godkendt af Apple...
Back to Top
nekolas View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 04-Februar-2011 at 22:58
Jeg jailbreakede min første iphone ligeså snart det var muligt (få dage efter jeg modtog den, iphone 4), og det er sådan lidt forskelligt hvad det bringer af muligheder .. fx har jeg 5 ikoner i min dock, et sms program der gør jeg kan se og svare på beskeder på min lock screen eller imens jeg er igang med en app, et wifi-tethering program så jeg kan dele min 3g forbindelse med fx min non-3g ipad/bærbar/etc, forskellige emulators til fx psx/snes/nes/gba/osv, 3g unrestrictor så wifi-only apps også kan bruges på 3g forbindelsen, et program hvis navn jeg ikke kan huske som gør at man kan slide fingeren horisontalt i toppen af skærmen og få en menu til at tænde/slukke for 3g, edge, wifi, bluetooth, styre brightness, mm. Jeg har også fået fjernet en del fra min lockscreen så man faktisk kan se baggrundsbilledet.. men der findes også apps/packages til at customize lockscreen med fx vejret, kaldender events, nyheder, etc.

Om apple siden har gjort så man kan gøre ovenstående ting med deres iOS opdateringer ved jeg ikke..

Edited by nekolas - 04-Februar-2011 at 23:00
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2011 at 09:03
Grunden til at mange jailbreaker er netop, at Apple begrænser hvad en app må i ret stor udstrækning. Netop dét at kunne have en hurtig genvej til at tænde WIFI mv., ændre sin lockscreen eller omgå en af de mange andre begrænsninger der ligger i telefonen, er en af hovedårsagerne til, at man ikke blot lader telefonen være som Jobs udtænkte den.

Alle disse modifikationer koster dog noget i sidste ende. Du kan ikke have alverdens nye dimser kørende uden at det enten sløver eller forringer batteritiden på telefonen. Men så igen: mange af Apples egne opdateringer har jo netop gjort det samme...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Beanie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2011 at 10:44
Originally posted by Yakken Yakken wrote:

Grunden til at mange jailbreaker er netop, at Apple begrænser hvad en app må i ret stor udstrækning. Netop dét at kunne have en hurtig genvej til at tænde WIFI mv., ændre sin lockscreen eller omgå en af de mange andre begrænsninger der ligger i telefonen, er en af hovedårsagerne til, at man ikke blot lader telefonen være som Jobs udtænkte den.

Alle disse modifikationer koster dog noget i sidste ende. Du kan ikke have alverdens nye dimser kørende uden at det enten sløver eller forringer batteritiden på telefonen. Men så igen: mange af Apples egne opdateringer har jo netop gjort det samme...

Hvorfor i det hele taget slukke? det slukker jo selv i standby og tænder ved wake-up. Min kører fint over 2 dage med 25% strøm tilbage. Både med wi-fi og Bluetooth tændt(slukker for 3G, da jeg ikke har behovet)
Back to Top
nekolas View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2011 at 17:19
Originally posted by Beanie Beanie wrote:

Originally posted by Yakken Yakken wrote:

Hvorfor i det hele taget slukke? det slukker jo selv i standby og tænder ved wake-up. Min kører fint over 2 dage med 25% strøm tilbage. Både med wi-fi og Bluetooth tændt(slukker for 3G, da jeg ikke har behovet)

WIFI hjemme hos mig er kun ca. 4-5 mbit som bliver fordelt på 6-7 apparater. Nogle gange giver det mening at slukke for WIFI'en da der kan være mere speed på 3g, eller den anden vej rundt at man slukker for WIFI pga man fx gamer online på PC'en og ikke vil have ens iphone suger på forbindelsen
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 16-Februar-2011 at 10:54
Hej igen..

Dem af Jer, som har jailbreaket - kan det anbefales?? Jeg overvejer lidt, men har aldrig prøvet det før, så..

Skal jeg bruge nedenstående link, altså Greenpois0n untethered jailbreaket, hvis jeg skal prøve at breake?? Er der et break der kan anbefales frem for et andet??

Ja, jeg er lidt på bar bund Wink

Back to Top
TobiasKM View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 16-Februar-2011 at 12:36
Lige da det der untethered jailbreak kom ud var det rimeligt meget fyldt med bugs. De har sandsynligvis fået rettet op på det nu, men jeg ville lige tjekke på forums hvad folk har af oplevelser før man begynder at rode med det :)

Tror nok at det på nuværende tidspunkt er det eneste untethered til iPhone4 4.2? Og nu kommer 4.3 jo snart, og så skal de ud med et nyt... Som om de er lidt bagefter for tiden :P
Back to Top
Casper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 16-Februar-2011 at 16:28
Ja, det har du nok ret i Wink Men har du jailbreaket din ifon, TobiasKM? Smile
Ja, de siger jo 4.3 er lige om hjørnet, så... Ja, de er sgu ikke altid så hurtige Smile
Men det tager jo sikkert også noget tid at lave det..

Edited by Casper - 16-Februar-2011 at 16:47
Back to Top
TobiasKM View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 16-Februar-2011 at 17:34
Jeg havde før, men "kom til" at opdatere til 4.2 før der var kommet et jailbreak :) Har ikke fået det gjort siden da.

Foretrækker helt klart at køre med jailbreak - der er en masse ting man kan modificere på som fungerer rigtig lækker :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.