recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  New Posts New Posts RSS Feed - iPad 2-køb i USA, nogen forbehold?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosediPad 2-køb i USA, nogen forbehold?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: iPad 2-køb i USA, nogen forbehold?
    Posted: 10-Marts-2011 at 16:38
Jeg skal snart til Kansas, og selvom jeg har en iPad 1, og absolut ikke har nogen rationel begrundelse for at købe iPad 2, så ender det nok med, at jeg tager en med hjem alligevel... Big smile

I den sammehæng vil jeg høre, om jeg skal være opmærksom på 'noget', når jeg køber en 3G-version, eller om jeg uden videre kan isætte mit BiBoB-microSIMkort, når jeg kommer hjem?

PS: Er det andet interessant gadgetudstyr, som jeg skal være opmærksom på pga. besparelser eller manglende tilgængelighed i DK? Wink

Tak for hjælpen.

/KeWa
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2011 at 16:43

Så vidt hørt, så er det der kaldes 3G derover vist ikke det samme som 3G i Europa.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
atdjei View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2011 at 17:02
Hej

Jeg har en Ipad 1, 3G der er købt i Chicago, den kører fint på det danske 3G net.
Jeg har også Bibob, så jeg tror kun det er strømstikket der ikke passer i de danske stikkontakter.

Hilsen Jimmi

Back to Top
nekolas View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2011 at 17:06
Originally posted by KeWa KeWa wrote:

PS: Er det andet interessant gadgetudstyr, som jeg skal være opmærksom på pga. besparelser eller manglende tilgængelighed i DK? Wink

/KeWa

Måske et Apple TV 2? Så du blandt andet kan air play musik/video/billeder til din storskærm via din nye ipad 2 Wink Findes vidst ikke meget billigere end de $99 den koster i USA
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2011 at 17:12
Apple TV 2 er næsten et must sammen med iPad (og iPhone), hvis man kan lide at vise ferie-billeder eller vise YouTube videoer for familie og venner. Den kan i øvrigt også klare samme opgave som AirPort Express kan - altså streame trådløst musik til anlæg fra alle Apples iOS og Mac enheder. 

I USA bruger man 2 forskellige 3G net, hhv. GSM og CDMA. iPad 2 sælges derfor i disse to 3G versioner - iPad 1 fandtes kun som GSM.
Det er GSM versionen man skal bruge hvis man vil importere den til Danmark (og Europa generelt).

Edited by Rasmus Larsen - 10-Marts-2011 at 17:20
Back to Top
KeWa View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2011 at 17:33
Takker for alle svarene. Så vil jeg se efter en gsm-iPad 2 :)

Har overvejet en atv2, men jeg har allerede en boxee box og kun ét tv (hvor alle tre hdmi-indgange) er brugt.
Back to Top
nekolas View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2011 at 13:36
Men kan du airplay med din boxee box? :3
Back to Top
KeWa View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2011 at 14:04
Nej, men film, billeder og musik, jeg har liggende på min iPad og iPhone, har jeg også liggende på min NAS, hvorved jeg kan streame disse direkte til Boxee Boxen. Desuden købet jeg et HDMI-kabel, så iPaden kan kobles direkte til tv'et.

Er dog ret tændt på ideen om en ATV 2, men eftersom jeg kun har et tv, er det nok lidt overkill med to 'mediecentre'.
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2011 at 14:22
Originally posted by KeWa KeWa wrote:

Nej, men film, billeder og musik, jeg har liggende på min iPad og iPhone, har jeg også liggende på min NAS, hvorved jeg kan streame disse direkte til Boxee Boxen. Desuden købet jeg et HDMI-kabel, så iPaden kan kobles direkte til tv'et.

Er dog ret tændt på ideen om en ATV 2, men eftersom jeg kun har et tv, er det nok lidt overkill med to 'mediecentre'.

Jeg tror du vil ærgre dig på sigt. Boxee er en fin løsning, men til Apple eco-systemet leverer den ikke noget værdi. AirPlay er netop blevet åbnet for alle Apps, så du vil fremover se en syndflod af Apps med AirPlay i alle mulige afskygninger - både mht. video, musik og billeder - måske endda spil.
Til 534 kroner (med dagens kurs) er det jo et greb i lommen.

Bevares, streaming via DLNA eller direkte fra en NAS er en god løsning, men det er en pull-løsning, hvor du hele tiden skal ind gennem en menustruktur og derefter mappestruktur. Med AirPlay kan du pushe indhold fra enheder direkte over AirPlay. Det vil sige, at ligemeget hvad du ser på iPad/iPhone, kan du blot trykke på en knap, og så vises det på Tv'et. Det er efter min erfaring en bekvem løsning. Den dækker naturligvis ikke behovet, som en en NAS dækker, men har nogle andre forcer, som jeg mener er langt lettere og mindre nørdet at anvende.
Men når det er sagt, så er det to forskellige løsninger - det er jeg helt enig i.
Back to Top
KeWa View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2011 at 14:37
Det kunne utvivlsomt være sjovt for min knægt at tegne på iPaden og samtidig se det på vores 42", uden jeg først skal tilslutte via den nye Apple Digital AV Adaptor... Og som du siger, så er "543 kroner ... et greb i lommen" Smile Hmmmm... Det kræver dog, at jeg får frigjort en HDMI-port i tv'et. Kan man købe en slags switch, så man kan sætte flere HDMI-kabler i samme port?
Back to Top
KeWa View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 15-Marts-2011 at 15:42
Damn. Det ser ud til, at jeg ikke får nogen iPad 2 med hjem fra USA alligevel. Har netop talt med den 'lokale' Apple Store, der hvor jeg skal bo. Alt er udsolgt og reservationer er ikke muligt. Han foreslog, at jeg bestilte online, men her er 4-5 ugers leveringstid :(
Back to Top
SLETTET_20120103 View Drop Down
--
--

Direct Link To This Post Posted: 15-Marts-2011 at 17:04
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Så vidt hørt, så er det der kaldes 3G derover vist ikke det samme som 3G i Europa.

Mener nu mere det er 4G
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.