|
|
Post Reply ![]() |
Author | ||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 2337 |
![]() Posted: 21-April-2011 at 12:12 |
|
Hey!
Jeg købte min iPhone 4 tilbage i juli 2010 med Telia mobilaftale, eller dvs. jeg fik den i gave. Nok om det. Det abonnement koster 399 kr. pr. måned for 10GB data, fri sms og mms, og 5 timers fri tale samt fri tale til fastnet og andre Telia brugere. Fint nok! Så var det jeg så OiSTER tilbød samme abonnement, oven i købet 5 timers mere tale, til blot 179 kr. pr. måned. Sygt, jeg skifter tænkte jeg. Men så snakkede jeg så med en af mine kammerater som er tidligere Telia sælger, og han fortalte mig, at man godt kunne presse Telia ned til en meget konkurrencedygtig pris, hvis man bare ringer ind til kundesupporten og lader som om man gerne vil opsige sit abonnement pga. de høje priser ifht. OiSTER f.eks. og så bare presse lidt på. Han fortalte at en af hans venner havde fået dem til at gå med til 199 kr. pr. måned, så han fik lige halv pris. Jeg er tilfreds med Telia, og det fungerer klippe stabilt her hvor jeg befinder mig i landet... Har kun haft gode oplevelser med deres kundesupport samt deres flagskibsbutikker, så jeg er ked af at skulle opsige det, men 220 kr. at spare om måneden er satme en del for min økonomi på årsbasis, så alternativet må jo komme dertil. johnny57 skrev tidligere at man godt kunne få dem ned i pris, men har ikke prøvet dette. Så derfor spørg jeg nu til eventuelle erfaringer? Skal man bare gribe knoglen og presse på? ![]() Edited by ladiesman217 - 21-April-2011 at 12:16 |
||
|
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
![]() |
|
Jeg tror alle teleselskaber har en retention afdeling til at fastholde kunder som ønsker at opsige. Jeg fik en måned gratis hos yousee da jeg ringede og brokkede mig lidt over prisen. Tror godt jeg kunne have fået mere, men gad ikke blive en af de "trælse" kunder.
|
||
![]() |
||
nekolas ![]() Guld medlem ![]() Joined: 14-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 871 |
![]() |
|
3 har endda hemmelige abonnementer som de kun tilbyder kunder der vil opsiges. Et af dem er et abonnement som er fuldstændigt ens med et fra Oister, som er deres datterselskab :s
Det lidt underligt at store firmaer kan operere på sådan en måde D:
|
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
![]() |
|
Hvis de "store" firmaer kørte med abonnementer til samme pris som OiSTER, BiBoB, CBB osv. ville udviklingen gå totalt i stå. Det er klart de prøver at fastholde kunder som er på vej ud - på samme måde som forsikringsselskaberne. 3 har udtalt at de investerer 1 milliard kroner i forbedringen af deres netværk over de næste 24 måneder. De små er 100% afhængig af de store.
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 2337 |
![]() |
|
Så hvad vil i anbefale mig at gøre? Bare ringe ind og sige jeg vil opsiges med mindre at de kan gøre det til samme pris som lavprisselskaberne?
![]() |
||
|
||
![]() |
||
nekolas ![]() Guld medlem ![]() Joined: 14-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 871 |
![]() |
|
Nu mente jeg så det at man kører det på en lusket måde .. der står intet om disse hemmelige abonnementer på deres hjemmeside og man oplyses kun om dem når man vil opsiges
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
![]() |
|
No offence, men: Hvad ellers?
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() |
|
Det virker, og er du rigtig grov får man også nogen gange en ny telefon. Har jeg prøvet. Ikke lige ihpne eller i den klasse, men lidt har også ret
![]() |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Joined: 20-Marts-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 4118 |
![]() |
|
Jeg havde også købt en Iphone hos Telia og jeg var da også lidt træt af at betale 399 om måneden. Jeg ringede ind til Telia. De kunne så sætte et andet abonnement sammen til mig til ca. 199. Men det var langt fra hvad jeg ville få hos Oister, så jeg skiftede. Jeg er nu heller ikke altid lige tilfreds med Telia dækning på data nettet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er korrekt, 3G falder nogle gange af ude på landet, men hvor 3 beholder 3G dækningen. Hvad kunne de tilbyde dig fra Telia til 199 kr.? Har du haft problemer ved OiSTER omkring FaceTime? At den trækker 2,5 kr. hver gang du bruger det? Meningen er jo at den kun skal gøre det første gang du aktiverer dit simkort og FaceTime, men har læst mange der har haft problemer med det... Edited by ladiesman217 - 22-April-2011 at 09:46 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg forstår slet ikke hvorfor man vil være hos Telia. Undskyld mig, men hvad kan de tilbyde?
Billige priser? Nej God dækning? Nej Fantastiske ekstra ting som Play/Wimp? Nej. (De har en, men den er ikke i nærheden af Wimp/Play. Tjek lige deres dækning kort, og fjern hakket i 2G/EGDE og tjek dækningen.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu var det jo ikke det emnet gik ud på... Telia eller ej, hver sin smag :)
|
||
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |