|
Er det for dyrt... |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
lassebrandt ![]() Ny bruger ![]() Joined: 05-Maj-2012 Location: Glostrup Status: Offline Points: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11-Maj-2012 at 12:38 |
|
Er forelsket i det nye Loewe TV men prisen er jo dyr i forhold til hvad der er på markedet... Men efter at ha regnet lidt på det, idet jeg også vil kunne optage og samtidig kunne se noget andet, kræver det jo boks fra You-see, og ekstra strøm, flere fjernbetjeninger... Boksen koster jo i leje ca 1000.- om året og 72 Watt i timen jeg overvejer også noget bedre lyd til den skærm jeg også har kigget på, igen mere strøm og ekstra udgift måske Loewe Connect ID 40 ikke er så tosset ? Edited by lassebrandt - 11-Maj-2012 at 14:48 |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
FOrventer du at have det samme tv i 10år?
|
||
![]() |
||
lassebrandt ![]() Ny bruger ![]() Joined: 05-Maj-2012 Location: Glostrup Status: Offline Points: 10 |
|
Der kan du jo have en point… men hvis nu jeg kun har det i 5
år, for jeg nok også noget for det, når det skal sælges, det tror jeg ikke jeg
gør hvis nu jeg køber et til 5.000.- , eller måske det kan bo hos børnene eller
soveværelset, men på 5 år sparer jeg så 7000.- til boks og ekstra strøm fra
digital udbyder, men et tv til 5000+7000+noget soundbar løber jo også derudaf,
men du kan jo ha ret i jeg måske ikke har det i 10 år |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Juli-2010 Status: Offline Points: 1809 |
|
En youseeboks er da målt til ca. 25W i brug.. det svarer til en energimængde på 25 [W = J/s] * 60 sek/min * 60 min/h = 90 kJ.
En kwh er lig 1000 * 60 * 60 = 3.6 MJ Derfor bruger en youseeboks 3.6 MJ / 90 kJ = 0.025 kWh pr time. Ved 24 timers drift, 365 dage om året er det 219 kwh om året. På 10 år er det 2190 kwh. Ved en pris på 2 kr./kwh er det ca. 4400 kroner over 10 år.. Ang. tv'et, så husk at tv'et også har en tuner som forældres på de 10 år, så du slipper ALDRIG for en ekstern boks medmindre du skifter tv regelsmæssigt. Detil, så held og lykke med at sælge et tv 5 år efter til en nævneværdig pris. Et godt eksempel er Pioneer 5090h, som kostede 25k i sommeren '08. Det er stadig et entusiasttv og har derfor en lille skare som vil betale lidt ekstra for et brugt pioneer-tv. De kan købes her 4 år efter til under 6000. Med en Loewe-skærm kan du godt glemme alt om 6000 og bestemt når tv'et er så særpræget som det er.
Edited by Steve Jones - 12-Maj-2012 at 10:57 |
||
![]() |
||
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Joined: 17-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 267 |
|
Er du sikker på at TV'et både kan optage et program og vise et andet samtidig? Det kræver at TV'et har 2 tunere, hvilket jeg ikke kan se at der står noget om.
Bortset fra det mener jeg ikke forskellen mellem dette TV og et standard TV kan gøres op i penge. Man køber vel ikke et dyrt design TV for at spare?
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
|
kender ikke det givne tv. men vil også sige du skal købe tv'et fordi du kan lide tv'et og ikke med en forhåbning om at du har sparet noget på det, eller at du kan sælge det igen om x antal år.
Under alle omstændigheder forbliver det dyrer end det du har ;)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
|
[QUOTE=lassebrandt]
Er forelsket i det nye Loewe TV men prisen er jo dyr i forhold til hvad der er på markedet...[/QUOTE]
Så køb det. Alt det der udregning kan du ikke bruge til noget, tv forældes i løbet af ingen tid og taber sin værdi, men køber du det tv du er forelsket i, betyder pengene ikke noget. Klaus |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
|
Det var dog den mest avancerede/forvirrende måde at komme til et kWh forbrug........ Klaus |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Juli-2010 Status: Offline Points: 1809 |
|
Det er da den mest transperante hvis man har bare en anelse teknisk indsigt, hvilket man bør have hvis man vil regne energimængder ud i sådan en debat.
|
||
![]() |
||
|
Øøøh nej. 25W i timen = 25Wh = 0,025kWh Klaus |
||
![]() |
||
|
Ok, du vinder.. glad?
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
|
Når nu du skal fluekneppe, vil jeg da lige indskyde at det er noget vrøvl det du skriver. 25W i timen er ikke lig med 25Wh. 25W i een time = 25Wh, er mere korrekt. MVH
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |