recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilken DVD brænder skal jeg vælge
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedHvilken DVD brænder skal jeg vælge

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Hvilken DVD brænder skal jeg vælge
    Posted: 02-Maj-2006 at 13:46
Jeg skal have mig en DVD brænder, så jeg kan brænde DVD film på min computer og efterfølgende se dem på min MH300.

Eneste krav er at den kan brænde i et format der kan ses på MH300 og så skal den være forholdsvis ny, så den nyeste teknologi er med. Kom meget gerne med nogle links?
Back to Top
JesperLund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 14:11

Originally posted by extreme12 extreme12 wrote:

Jeg skal have mig en DVD brænder, så jeg kan brænde DVD film på min computer og efterfølgende se dem på min MH300.

Eneste krav er at den kan brænde i et format der kan ses på MH300 og så skal den være forholdsvis ny, så den nyeste teknologi er med. Kom meget gerne med nogle links?

Forslag: LiteOn (god og billig).

Men jeg vil tro at seneste version af stort set alle mærker kan brænde i samtlige formater +R, -R, +RW, -RW, dual layer -R, og double layer +R. Du skal blot undgå sidste års modeller (min LiteOn fra primo 2005 mangler dual layer -R).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Back to Top
extreme12 View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 14:39
Jeg har selv tænkt på NEC ND 4571, hvad siger i til den?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194296&Bedom=t rue
Back to Top
DrageMester View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 14:53

Der er mange DVD brændere som opylder de krav du stiller. Faktisk opfylder alle DVD brændere af seneste generation dine krav!

Hvis du ikke har noget imod at betale en lille smule mere for at få noget af det bedste, så vil jeg foreslå en BenQ DW1650 eller DW1655; de er identiske bortset fra at 1655 modellen har LightScribe understøttelse.

Men der er masser af alternativer:

LiteOn DVD brændere er gode og billige samt nemme at finde i diverse butikker. De nyeste modeller er 160P6S, 165P6S og 165H6S. De to 165*6S modeller understøtter DVD-RAM og 165H6S modellen understøtter også LightScribe.

LG DVD brændere er kendt for god kvalitet, men har til gengæld ikke avancerede funktioner som understøttelse af "kvalitets skanning" med Nero CD-DVD Speed. Den seneste model til intern montering i pc er GSA-H10N.

Pioneer DVD brændere er også kendt for god kvalitet, men de er ikke ligeså pålidelige m.h.t.  "kvalitets skanning" med Nero CD-DVD Speed. De seneste modeller er DVR-111 serien hvor der findes et hav af undermodeller med og uden understøttelse af f.eks. DVD-RAM.

Plextor DVD brændere er gode men ca. dobbelt så dyre som andre. Hvis man har behov for de særlige funktioner som kun Plextor DVD brændere har, så er der ingen alternativer. De seneste modeller er PX-755 og PX-760.

NEC DVD brændere har været af god kvalitet, men deres seneste 4570/4571 modeller er måske ikke helt så gode som tidligere produkter eller som visse konkurrerende produkter, så jeg kan ikke fuldt ud anbefale disse, selvom jeg selv har to tidligere modeller, nemlig ND-3500 og ND-4551.

Der findes flere andre mærker end ovenstående, men de er ikke så udbredte og jeg kan ikke sige så meget om dem.

Du kan se priser hos EDBpriser.dk.

Og husk så at købe nogen ordentlige kvalitets DVD medier!
F.eks. Verbatim eller Taiyo Yuden.

Uanset din brænder så bliver resultatet aldrig bedre end dine CD/DVD medier tillader, og mange af de mærker som bliver solgt fra diverse netbutikker er af tvivlsom kvalitet.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Back to Top
extreme12 View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:05

Ok, jeg er brændt lidt varm på BenQ DW 1655, som lyder rigtig lækker.

Vedr. DVD skiver, der har jeg tænkt på mig at købe disse, er det ikke en ordentlig kvalitet?
(http://billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1555)

Kan du meget kort forklare hvad det LightScribe er for noget og hvordan det virker. Vil det ikke kræve specielle DVD medier, hvis ja, hvor dyre er de så lige?

Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:09

Vedr. DVD skiver, der har jeg tænkt på mig at købe disse, er det ikke en ordentlig kvalitet?

Verbatim 16x DVD-R er et godt valg. Men køb hos www.burnalot.dk i stedet (vist nok samme firma), så sparer du 36 kr. per 50 stk!!!

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:19

Ok, jeg er brændt lidt varm på BenQ DW 1655, som lyder rigtig lækker.

Kan du meget kort forklare hvad det LightScribe er for noget og hvordan det virker. Vil det ikke kræve specielle DVD medier, hvis ja, hvor dyre er de så lige?

Du linker til Verbatim DVD-R 16x medier og de er nogen af de allerbedste DVD-R 16x medier du kan købe. Mange synes dog at Verbatim DVD+R 16x medierne er endnu en tand bedre.

Du kan også købe Verbatim DVD medier i disse butikker, som jeg selv har brugt og kan anbefale: IT-Netsupply.dk, WeSellCD.com, Mediecentralen.com.

LightScribe er en teknologi hvor du med særlige LightScribe CD/DVD medier kan brænde en label på nemlig sepia (brunlig) på gylden baggrund.

LightScribe medier koster snildt det dobbelte af almindelige medier, og er også dyrere end printbare medier. Til gengæld er en LightScribe label vandfast i modsætning til en inkjet printet label, som ikke kan tåle fugt.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:24
Originally posted by JesperLund JesperLund wrote:

Verbatim 16x DVD-R er et godt valg. Men køb hos www.burnalot.dk i stedet (vist nok samme firma), så sparer du 36 kr. per 50 stk!!!

Jeg har endnu ikke købt fra BurnaLot, men jeg har undret mig en del over, hvorfor de sælger medierne billigere end de andre butikker under samme firma (WeSellCD, Billigmedien, AZOmedia, etc.)

Er det fordi de sælger problematiske medier, som er blevet sendt retur til andre butikker, eller er det bare fordi de har en snedig plan om at have visse butiker med bredt udvalg og andre butikker som kun konkurrerer på pris?

Er det medier i original uåbnet emballage man får fra BurnaLot?

Back to Top
extreme12 View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:28
Og det er korrekt at BenQ DW 1655 kan brænde i DVD-r formatet, da MH300 vist ikke kan afspille +r formatet? SKal bare være 100% sikker inden jeg bestiller!!
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:33

Originally posted by DrageMester DrageMester wrote:

Er det medier i original uåbnet emballage man får fra BurnaLot?

Ja. 

Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:37

Og det er korrekt at BenQ DW 1655 kan brænde i DVD-r formatet, da MH300 vist ikke kan afspille +r formatet? SKal bare være 100% sikker inden jeg bestiller!!

Ja, DVD-R er understøttet med 16x skrivehastighed som på alle brændere i dag. Men husk at dette ikke er en garanti for at alle mærker disce kan brændes og efterfølgende læses på MH300. Med en kvalitetsmærke som Verbatim er sansynligheden stor, men intet er sikkert.

Back to Top
laursen View Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 02-Maj-2006 at 15:42
Hej DM,

Originally posted by DrageMester DrageMester wrote:

Jeg har endnu ikke købt fra BurnaLot, men jeg har undret mig en del over, hvorfor de sælger medierne billigere end de andre butikker under samme firma (WeSellCD, Billigmedien, AZOmedia, etc.)

Tjaee.... eller måske for at udnytte moms-fritagelses grænsen når der handles med Danmark - måske BurnaLot på nuværende tidspunkt har længere til loftet for hvornår de skal opkræve dansk moms...?! (end de andre selskaber)

Dog ren spekulation - man kan jo ikke undgå at undre sig over at samme ejer har SÅ mange selskaber.

/Lars
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.