|
Onkyo og Squeezebox |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Joined: 23-Februar-2010 Status: Offline Points: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20-Februar-2013 at 20:04 |
Jeg har en Onkyo TX-NR 5009 og en Logitech Squeezebox Touch, men jeg mangler en remotecontrol kode til fjernbetjeningen.
Nogle der har en brugbar kode??
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-November-2009 Location: Virtual-utopia Status: Offline Points: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Joined: 23-Februar-2010 Status: Offline Points: 395 |
Øh ja.
Hvad skal jeg bruge det til?? Jeg mangler en kode til Onkyo remote, så jeg kan styre Touch'en. Eller hvordan skal jeg forklare det
![]() |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-November-2009 Location: Virtual-utopia Status: Offline Points: 3291 |
Svar som spørgsmål. Jeg linkede til IR koder til de to enheder. Blandt mange andre :-)
Hvis jeg nu gætter, ønsker du et enkelt tal du kan taste ind så remoten "forstår" hele pakken?!? Jeg ved ikke om sqb er så standardiseret at det findes :-/ men måske andre? BS
|
|
![]() |
|
Ja. Jeg er ikke nørd, men lydentuisiast, har ikke meget udstyr, men dyrt håndplukket grej/foruden Touch'en selv.
Og det er ikke fedt at nogle mener at det er ok at "tale" ned til folk, der ikke er computerfreaks, og taler i koder og html og 0 og 1 taller. Men er det tonen fra dig, så find helst en ANDEN tråd at sende elektrosmog/sprog ud i. Desuden spørger jeg til en.......EN kode til styring. Så læs og forstå. De bøger kan vist lånes på biblioteket. Men jeg havde dem for 35 år siden i skolen. Edited by audiogon - 20-Februar-2013 at 21:49 |
|
![]() |
|
Uha. Jeg skal nok undlade at hjælpe yderligere :-/
BS
|
|
![]() |
|
Tonedøv ![]() Bruger ![]() Joined: 02-Januar-2011 Status: Offline Points: 123 |
Kære Audiogon
Det næstbedste efter at starte et godt slagsmål er at blande sig i et godt slagsmål... ![]() Og her set fra sidelinjen er det svært – selv med min værste vilje – at se, hvorfor du skal reagere sådan overfor BS? Jeg var en ørn til "Læs og Forstå" i skolen, men jeg kan altså hverken læse eller forstå, hvor han "taler ned" til dig...? Han svarer – ganske nøgternt, bevares – og følger endda op med opfordring til andre om at give input. Anyway - håber en god nats søvn fik dig til at se lidt lysere på livet ![]() Guds fred
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 30-Marts-2007 Status: Offline Points: 2822 |
Enig, det var et meget mærkeligt svar til et sobert indlæg. Man tør jo dårligt nævne, at man kan logge den originale fjernbetjenings hexkoder på en squeezebox server - det letteste er dog nok, manuelt at lære onkyo fjernbetjeningen det knap for knap.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Joined: 03-December-2007 Status: Offline Points: 530 |
. Edited by Mejnert - 06-September-2013 at 10:29 |
|
![]() |
|
Jeg spørger til en kode........EN KODE. Og ikke et leksikon hvor Squeezebox ikke er med, som ellers påstået.
Onkyo'en forlanger en talkode, og er ikke IR styret til læring. Også kommer der en flabet bemærkning: "svar som spørgsmål", når det ligesom er BS der ikke har forstået det oprindelige spørgsmål. ![]() Men jeg kan forstå at det er tilladt på det her forum, så længe man har indlæg nok?? ![]() I synes vel også at det er iorden at spærre overhalingssporet på motorvejen? Så hvis man kommer med et svar, kunne det være rart at det var brugbart, eller ved tvivl spørge mere ind til det, da BS øjensynligt ikke kender Onkyo og remotekoder, men hellere vil svare, for at få et indlæg mere, uden at hjælpe en disse. Og som nævnt er jeg ikke en pc haj, og Kapser J, så kunne de hexkoder måske være en løsning, men aner ikke hvor der findes, og hvordan man kommer videre..... ![]() Så ja jeg har temperament, men er det forbudt overfor mennesker der gør livet sværere????
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2011 Status: Offline Points: 4464 |
Audiogon: Hvis du brugte 5 min på at sætte dig ind i tingene, ville du opdage at BS's svar faktisk hjælper dig godt på vej med dit problem. Hvis du ikke kan finde din Squeezebox i Onkyo's liste eller når du søger i databasen via on screen menuen, så er det nok fordi du må bruge andre metoder til det. Og disse metoder burde du da kende, da de står i manualen til din Onkyo. 35 år var måske for lang en pause fra "Læs og forstå" bøgerne? :)
Mit bedste råd til dig: Betal dig fra det - så slipper du for folk på et forum der gør livet sværere for dig.
Edited by Jonas_h - 22-Februar-2013 at 14:59 |
|
![]() |
|
Der står intet i manualen, og så bidrager du med intet nyttigt.
Og du forstår jo heller ikke en dyt. Læs ovenstående indlæg fra mig. Jeg aner ikke hvad jeg skal med den tabel. Men nevermind. Der er åbenbart ingen herinde der bruger andet remote end Squeezeboxens egen, eller en app til smartphone eller ipod. Tak for hjælpen
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |