|
Samsung F8005 custom firmware. |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-Juni-2013 Location: Løsning Status: Offline Points: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07-Januar-2014 at 08:07 |
|
Er jeg den eneste der godt kunne ønske mig et mere simpelt firmware? Eller evt bare et hvor man har mulighed for at slå de futures fra som man ikke bruger?
Her er et par eksempler: Ville gerne have fjernet social fanen Mulighed for at fjerne app anbefalinger som jeg ikke har brug for. Mulighed for at se netflix som en fane (eller streaming tjeneste efter eget valg) istedet for samsungs version. Mulighed for at oprette genveje til fx optaget tv så man ikke skal igennem 4-7 skærmbilleder for at komme der ind. Evt integration af XBMC? eller bare en kæmpe overhaling af media fanen. Kort fortalt så er hele smarthub delen jo til grin, Jeg bruger kun media for at få adgang til mine serier som jeg har rippet til min NAS og tilgår via DLNA. så lang her er min sti:
Tænd tv > Skift til media fanen > vælg Video i bunden > vælge den rigtige DLNA enhed > Vælge By Folder > vælge Serier > Vælge Serie > Vælge Season > Vælge afsnit. Det er 9 step! Ud over DLNA så bruger jeg Netflix appen som er på en app fane og det er den ENESTE app jeg bruger. Og så TV fanen... ja bruger den faktisk ikke da den aldrig foreslår ret meget eller noget særlig godt.? Kender i løsninger på nogle af problemerne eller har hørt om custom firmware? |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-December-2009 Location: Randers C Status: Offline Points: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du vælger skift den knap du skifter source på, så burde du kunne springe alle de steps over og gå direkte til der hvor du kan vælge mellem videoer, musik, optagelser.
Kan man hvertfald på ES modellen. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-Juni-2013 Location: Løsning Status: Offline Points: 974 |
|
Tja alle DLNA enhederne kommer iværtilfælde frem.
Lidt en skam at Sonos enhederne også kommer frem. Ved du om man kan slå sources fra man ikke bruger så disse ikke bliver vist, her tænker jeg både på HDMI, SCART og hvad vi ellers har. |
||
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-December-2009 Location: Randers C Status: Offline Points: 2327 |
|
Det ved jeg desværre ikke om man kan, eller dvs er det ikke kun de aktive du kan se?
Kan kun se tv, hdmi 2, ekstern, min harddisk til optagelse og mine DLNA enheder som er plex og min nas. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10523 |
|
Jeg savner først og fremmest en ordenligt enkelt-kanal EPG oversigt i stedet for eller i tilknytning til den totalt uoverskuelige multikanal EPG som desuden er yderst langsommelig at navigere i. Det kunne lade sig gøre på nogle af tidligere års modeller, men Samsung har af en eller anden grund valgt at udelade denne feature på 2013 modellerne.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Det forstår jeg så ikke helt. ligenøjagtig EPG eller Guide som knappen hedder på fjernbetjeningen syntes jeg er rigtig god.
Den viser den sidst valgte kanal oppe i hjørnet alt imens du kan bladre i listen og se hvad der kommer. Men da den opdatere listen når tvet tændes kan det tage lidt tid før den er klar. Dette kunne være rart hvis den kunne hente data ind fra en XML fil fra fx tvtid.dk Men når den endelig er opdateret syntes jeg nu det virker udemærket. |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Joined: 20-April-2006 Status: Offline Points: 2601 |
|
På mit er det kun de forbundne sources der bliver vist. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Joined: 20-April-2006 Status: Offline Points: 2601 |
|
Heller ikke forstået..? Jeg synes netop EPG er meget overskuelig og ihvertfald lynhurtig at navigere i. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10523 |
|
Langt de fleste bokse, uanset prisklasse, kan dette i tillæg til den måde Samsung TV viser EPG på.
Derfor synes jeg det er særdeles dårligt, at et highend TV ikke kan.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Hmm det har jeg aldrig tænkt over. det eneste der har irreteret mig lidt er at man kan ikke se ret langt frem før den skifter side.
Men når du er inde på en kanal kan man så ikke trykke på EPG knappen og få vist det du nævner her? |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
|
Det plejer at være rød knap der skifter til enkelt kanal visning af EPG
|
||
![]() |
||
|
Nej, prøv selv - så får du multi EPG. Jeg har to Samsung TV. På det gamle (1-2 år) kan jeg trykke på kanalliste, scrolle op eller ned til den ønskede kanal og herefter trykke på den gule knap. Så kommer der enkelt-kanal EPG for den valgte kanal. Denne mulighed er fjernet på 2013 modellerne, så der kun er multikanal EPG.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |