|
Ny forstærker og vurdering |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
c0olking ![]() Bruger ![]() Joined: 08-Marts-2011 Status: Offline Points: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29-Juli-2014 at 20:24 |
Min forstærker er gået sig en tur og skratter i lyden, specielt når det gælder den optiske indgang. Så jeg går udfra jeg skal have fat i en ny forstærker!? Jeg har fundet en brugt NAD 315bee, måske den kan bruges?
Jeg håber I også har lyst til at se, om I kan finde nogen flaskehalse i min lydsetup. Mine højtalere er B&W 602 S2. Min sub er B&W ASW 500. Lydkilden er mit bundkorts optiske udgang (Asus Sabertooth X58). Der går et optisk Argon kabel fra bundkort til min afgående forstærker, og derfra temmelig tykke højtalerkabler til højtalerne. Og et 'sub-kabel'(?) til subben fra Argon.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
NAD 315bee, har den optisk input?
Klaus |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Juni-2004 Location: Aalborg Status: Offline Points: 2048 |
næ det har den ikke så du må lede noget mere
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Der er en salgstråd på en NAD 757. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Juni-2004 Location: Aalborg Status: Offline Points: 2048 |
ikke mange forstærkere har optisk ind denne har.
der er af og til en brugt til salg
|
|
|
|
![]() |
|
Hvordan kan det være at der ikke er så mange forstærkere der har optisk ind? Da jeg satte mit optiske kabel i første gang var jeg ikke i tvivl om at en masse baggrundsstøj forsvandt. Jeg skulle virkelig skrue helt op for at høre andet end stilhed (når musikken var paused).
|
|
![]() |
|
fordi at så skal den ha dac indbygget og de fleste rene stereo forstærkere er lavet til at bruge externe dacs fra fx en cd afsp men du kan købe en brugt surround reciever så får du optisk ind
|
|
|
|
![]() |
|
Og en dac er en digital til analog converter. Den er altså indbygget i min gamle denon surround forstærker kan jeg forstå på dig. Men så må der jo også være indbygget ind dac i mit onboard lydkort, eftersom jackstikkene er da analoge, ikke? Eller misforstår jeg koncepterne nu?
Ellers har jeg lavet flaskehalse i mit system??
|
|
![]() |
|
har du analog stereo rca ud kan du tilslutte via dem analogt
og ja der er dac i din denon
du kan også købe en extern dac de fåes i mange pris klasser
svært at vuderere dit setup uden at kende din forstærker
|
|
|
|
![]() |
|
Det er (var) en Denon AVR-3300.
|
|
![]() |
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=274664 kunne være en mullighed og de lyder rigtigt godt i stereo
|
|
|
|
![]() |
|
eller http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=273975 også et godt tilbud |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |