recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Ny NVIDIA Shield (v. 2)
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ny NVIDIA Shield (v. 2)

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tipsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny NVIDIA Shield (v. 2)
    Posted: 05-Januar-2017 at 10:27
Så har NVIDIA annonceret en ny Shield på CES 2017.

Nogle af forbedringerne lyder på 4K HDR support (Netflix, Amazon, YouTube, Google Play), Stream af spil i 4K HDR fra PC, Google Assistant, NVIDIA Spot (smart mikrofon), SmartThings mm. og der er lavet nyt design af stumperne.

Det skulle være muligt at købe den nye boks senere i januar, mens den nye version af Pro-udgaven kommer senere. Pt er de listet hos NVIDIA til hhv. 1.799kr og 2.449kr.

Lidt interessant er også følgende statement, jvf. The Verge: "Nvidia says that existing Shield TV devices will get the new one’s features through a software update delivered sometime in January."

Shield på Engadget
Shield på The Verge
Shield på Android Central
Shield på Ars Technica
NVIDIA Spot på Android Central

Andre væsentlige fakta der skal tilføjes til ovenstående? Glæder du dig eller er du skuffet? Skal du have én eller er den første version stadig god nok?

Edited by tipsen - 05-Januar-2017 at 10:34
Back to Top
osbech View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote osbech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 11:22
Er det ikke "bare" HDR der er nyt? den gamle kan stadig 4K? 
Back to Top
tipsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tipsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 12:57
Originally posted by osbech osbech wrote:

Er det ikke "bare" HDR der er nyt? den gamle kan stadig 4K? 
Jo, det virker sådan - og spørgsmålet er om den gamle ikke også får samme support efter næste softwareopgradering.
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 13:34
Så vidt jeg kan læse på forummet, har de fjernet et par porte på de nye. microUSB port og SD kort mener jeg det var. De gamle kan stadig HDR men ikke VP9 til youtube. Og hvis man skal have google voice på de gamle skal man enten købe spots eller ny controller, da den nye controller har mikrofon.

Jeg har to "gamle" Shields som jeg beholder, hvis det ikke er mere end det, der er nyt. Så vidt jeg kunne se var det samme chipset.

Hvis der kommer bedre video scaler, de får styr på deres color spaces på de nye eller noget andet spændende gennem software kunne jeg fristes. Jeg bruger min udelukkende som mediacenter da spiludvalget ikke har været som forventet, så kan ikke umiddelbart se, hvorfor der skal købes ny.

Edited by Bjur - 05-Januar-2017 at 13:38
Back to Top
miri View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 13:48
Originally posted by Bjur Bjur wrote:

... Og hvis man skal have google voice på de gamle skal man enten købe spots eller ny controller, da den nye controller har mikrofon....
Den gamle controller har da mikrofon???
miri
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 14:12
Ja, du har selvfølgelig ret. Men det er noget med handsfree kræver den nye controller. Men det vil klart være smartest med de spots da de altid lytter, det gør den gamle controller ihvert fald ikke.
Back to Top
miri View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 15:51
Originally posted by tipsen tipsen wrote:

... Lidt interessant er også følgende statement, jvf. The Verge: "Nvidia says that existing Shield TV devices will get the new one’s features through a software update delivered sometime in January."
Det er et officielt Nvidia citat:

Dog kræver "håndfri" brug af Google Assistent en ny controller, som nævnt af Bjur tidligere....

Edited by miri - 05-Januar-2017 at 15:56
miri
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 17:57
Eller et spot.. Synes de spot ser ret interessante ud. Håber ikke prisen er for høj.
Back to Top
miri View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 18:27
Originally posted by Bjur Bjur wrote:

Eller et spot.. Synes de spot ser ret interessante ud. Håber ikke prisen er for høj.
50$ bliver vel til 450,- DKK.....
miri
Back to Top
azrael View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote azrael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2017 at 23:33
Er egentlig lidt skuffet over den "nye" Shield TV. Mere eller mindre gammel vin på nye flasker. At man så tilmed har fjernet noget på hardware siden gør tingene ikke bedre.

Alligevel forventer jeg en eller to af dem i min umiddelbare fremtid, hvis de ellers stadig kan afspille film fra USB medier (flash drives, ekstern HDD osv.).
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Januar-2017 at 02:47
Den gamle model klarer altså fint HDR også. Det har virket siden i sommers, hvor den blev opdateret til version 3.2. Det er dog muligt det med YouTube er nyt, da de bruger deres egen codec.
Back to Top
soren_b View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote soren_b Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2017 at 21:16
Hej

Er der nogen der ved om der eksistere en DVB-C tv tuner der kan tilsluttes den via USB? 
Jeg syntes at HD homerun er lidt for dyr til mit projekt 😀

\Søren Bundgaard 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.