recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Hjælp til Tekniker påstand
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hjælp til Tekniker påstand

Post Reply Post Reply Page  123 8>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hitme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjælp til Tekniker påstand
    Posted: 19-December-2019 at 18:49
Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på .
Første gang den var afsted med burnin var der også folie på uden der var nogen der sagde noget om det fra værkstedet.
Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Jeg er sg pænt sur for at sige det mildt !:(
her er et billede af mit tv :((

Back to Top
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lahan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 19:03
hvornår er det købt og hvornår fik du første gang skiftet panel ?
Back to Top
Hitme View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hitme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 19:25
det er købt i december 2016 fik skiftet første gang januar 2018
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 20:11
Reelt har de jo kunne afvise det første gang, du fik det repareret.

Jeg kan sagtens forestille mig at der ikke vil ske den samme afkøling, når der er plastik på kølefladerne.

Men du skal jo nok have fat i forbrug.dk
Back to Top
Hitme View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hitme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 21:04
fik det her link overe på flatpanels.dk
der siger de også det påvirker kølingen, men der var ikke nogen warning sticker på min skærm hverken den første eller den anden. og teknikeren  tog selfølgelig folien med da han gik :-(
Back to Top
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote lahan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 21:16
Warning sticker.
Seriøst ?
Back to Top
Hitme View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hitme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 21:19
ja kunne ikke komme på hvad de kaldes 

Back to Top
FLarsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote FLarsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 22:03
Originally posted by Hitme Hitme wrote:

fik det her link overe på flatpanels.dk
der siger de også det påvirker kølingen, men der var ikke nogen warning sticker på min skærm hverken den første eller den anden. og teknikeren  tog selfølgelig folien med da han gik :-(
Det påvirker helt sikker kølingen, ingen tvivl om det. Men nu kan du ikke måle hvor meget når du ikke har folien. Har du fundet noget om hvor meget varmen påvirker burn in?
Back to Top
Hitme View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hitme Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2019 at 22:07
nej har ikke fundet noget endnu men de har da også et problem med B8 og C8 hvor der ikke står om det skal fjernes
Back to Top
JakobSkaarup View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JakobSkaarup Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2019 at 06:54
jeg er simpelthen nød til at spørge, hvorfor har du ikke fjernet det plastik? Du har tydeligvis været klar over at det sad der
Back to Top
miri View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2019 at 07:50
Originally posted by Hitme Hitme wrote:

Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Du har muligvis en udfordring vedr. folien, men reparationen fra 2018/1 giver en ny garantiperiode på samme fejl, så du skal fastholde deres garantiforpligtelse! Det er vel ikke usandsynligt, at de har fixet panelet, men årsagen ikke er fjernet - og det kan være meget andet end folien!

Edited by miri - 20-December-2019 at 07:54
miri
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2019 at 10:09
Jeg vil sige at du har en rigtig dårlig sag, når der tydeligt er angivet, at folie skal fjernes INDEN ibrugtagning af TV'et.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.