|
|
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Joined: 03-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 340 |
![]() Posted: 30-August-2007 at 13:07 |
Jeg ved godt det her et holdningsspørgsmål, men hvad vil I sige er det bedste NAS-køb til prisen? Jeg vil selvfølgelig køre Twonky. Det kan jeg læse ud af diverse indlæg er det bedste til at afspille min musik. Og jeg anvender XBMC UPnP afspiller funktion. Men jeg synes NAS er en jungle... Jeg skal minimun have 320 GB plads. Håber på et godt forslag. Mokuer. |
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
teleplus ![]() Super bruger ![]() Joined: 27-Februar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 364 |
![]() |
Hvis du læser i mit tråd (LINK)så kan du se at jeg købte Maxtor Shared Storage 2 (500GB). Installation af et nyt Fimware og Twonky Media gik super nemt. Prisen var ca. 1470.- inkl. levering, MMS2 kom på nettet med det samme, kan næsten ikke høres (hverken blæser eller hard disk). Edited by teleplus - 30-August-2007 at 13:11 |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 967 |
![]() |
Jeg har en til salg som er ret ny... se her |
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Joined: 03-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 340 |
![]() |
Tak for det hurtige svar. Jeg kiggede meget på WD's World book på et tidspunkt. Den er 100 kr. billigere for samme kapacitet. Men kan den køre Twonky? Hvilken vil være at foretrække her World Book eller MMS2? Det bliver en af dem... Edited by Mokuer - 30-August-2007 at 13:24 |
|
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-December-2006 Location: 4140 Borup Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
Dén pris er meget svær at slå for konkurrenterne. Jeg har ikke regnet på NAS'er inkl. diske, men lige nu er 500 GB-diske det bedste køb regnet som pris/GB og man skal da nok få den brugt med tiden, den ekstra plads Jeg kiggede lidt på Synology DS-207, som kan køre Raid 0+1, men den koster jf. edbpriser et par tusinde inkl. porto. Så kommer diskene oveni! Hvis du skal have noget nemt med forudinstalleret Twonky, bliver det nok qnap, som koster godt 1700,- inkl porto. (Dog uden disk) Endelig kan en Synology DS106j det samme som Maxtor til knap 1200.- ekskl. disk. Venligst |
|
![]() |
|
![]() |
Så tror jeg mit valg er World Book, hvis den har åben software, så jeg kan efter installere Twonky. Hvordan finder jeg ud af det? men på WD's hjemmeside står der, at den er UPnP enable. Er Twonky Media så overflødigt? Som man måske fornemmer er jeg ikke haj på området og jeg vil bare sikre, at jeg ikke køber katten i sækken. Edited by Mokuer - 30-August-2007 at 13:48 |
|
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
Tror det næppe - har aldrig hørt om World Book i relation til Twonky. Her de kendte muligheder: http://www.twonkymedia.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technician s.html kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Joined: 12-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 1963 |
![]() |
Har du overvejet at vente på Windows Home Server? Review af beta software finder du her. Den skal være meget nem at bruge for alm. ikke-nørder. Der kommer snart maskiner på gaden med denne version af windows. Personligt vil jeg foretrække en lavstrøms-server med et OS jeg er vant til (windows) fremfor en harddisk med netkort og et OS jeg ikke er vant til (linux). Men de koster nok også lidt mere. /Letten |
|
![]() |
|
![]() |
Men hvis deres egen UPnP server virker er det vel lige så godt? men ok den har heller ikke verdens højeste hastighed i følge denne test. Måske er Maxtor alligevel det bedre valg... |
|
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
Jeg har endnu til gode at prøve en UPnP medieserver til NAS, som kan konkurrere med Twonky. De indbyggede Mediabolic-servere er rigtig, rigtig dårlige. (Til pc anerkender jeg selvsagt, at den gratis TVersity er et super-alternativ). Et nyt Bill Gates-produkt kan jeg også godt undvære! kris Edited by kris - 30-August-2007 at 14:08 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er enig med dig i jeg ikke er Linux ørn. Men når først det kører, går jeg udfra det er som arbejde med et ekstra drev, som man kan tilgå fra alle PC'ere på netværket. Jeg synes som Kris skriver at det eneste man altid hører positivt om er Twonky. Og jeg er ikke Hardcore nok til at kende forskellen. Men jeg ved bare jeg vil have det der fungerer nemmest til daglig dags brug. Mht. MSS2 kan jeg ikke lide der står ordet "hackes". Der kan det være jeg kommer til kort. |
|
|
|
![]() |
|
teleplus ![]() Super bruger ![]() Joined: 27-Februar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 364 |
![]() |
Hackes er et meget "overdrevet" ord. Der skal installeres et "tilpasset" firmware med Telnet muligheden. Telnet skal bruges ved installation af Twonky. Jeg har opgraderet firmware og installeret Twonky på under 10 min. Selve mulighederne i MMS2 administration er ens - man kan på ingen måde se at man har opdateret firmware.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |