|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Joined: 03-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 340 |
![]() Posted: 19-September-2007 at 12:56 |
||
Jeg var lidt overrasket da jeg så det her. Man kan se kåringen her. Jeg var lidt overrasket. Men måske skal punge ud og få Bluray. Nogen der har erfaringen med den? De vinder ligeledes katagorien for bedste streaming device. (fra sidste års kåring) Sony kan tilsyneladende et eller andet... Edited by Mokuer - 19-September-2007 at 13:08 |
|||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Januar-2006 Location: Darknet Status: Offline Points: 8022 |
![]() |
||
Dumpet... ingen Matroska understøttelse.
![]() ![]() ![]() |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 9423 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Januar-2006 Location: Darknet Status: Offline Points: 8022 |
![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
FrannerDK ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 22-August-2006 Location: Danmark Status: Offline Points: 97 |
![]() |
||
Den var også ny for mig. Er det en understøttelse som de andre gængse medie afspillere kan klare? (f.eks. Teac'en, Squeezebox'en, Sonos'en osv.) |
|||
![]() |
|||
j_mil ![]() Bruger ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 184 |
![]() |
||
Nu tror jeg ikke at man skal EISA award for mere end det er. Jeg ved at fagfolk tidligere har været forundret over deres valg f.eks, inden for fladskærme. // Jens |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 9423 |
![]() |
||
Hvorfor skulle Matroska være godt ? Er det teknisk godt eller er det bare fordi det er open source ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den ene container ("format") er såmænd ikke bedre end det anden, men der skulle findes et ganske stort udvalg af 720p film og TV serier i MKV format, aka Matroska (her er der ingen formatkrig, alt er i MKV!!). Det siger rygterne i hvert fald... Du kommer nok aldrig til at se Matroska/MKV hos Apple, Sony, Xbox-360 o.lign. Her mangler den basale XviD understøttelse (som du finder i en DVD afspiller i Netto til 200 kr). Hvis der endelig er MPEG-4 Part 2, har disse firmaer af politiske årsager valgt kun at understøtte Simple Profile (SP) og ikke advanced SP (ASP). DivX og XviD er imidlertid begge ASP codecs, og der findes ikke nævneværdigt SP indhold (det er så typisk ting som specifikt er encodet til PSP el.lign. skrammel). Edited by JesperLund - 20-September-2007 at 15:24 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvad skal man bruge det til. Eneste åbenlyse anvendelse er da ens eget video kamera. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Meeen det er måske de mindre åbenlyse anvendelser bag nedrulledede gardiner, som folk tænker på. Aner det ikke; jeg kan bare konstatere at XviD og nu MKV er populære. ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det kunne også være at du skulle udvide din kulturelle horisont til andet end det som tilbydes i iTunes eller Apple store. Mange Creative Commons film, og andre uafhængige film, distribueres faktisk i XviD format. Et eksempel er denne virkelig gode danske dokumentarfilm, Good Copy Bad Copy, som blev sendt på DR2 i april. Til personligt brug kan man frit downloade den via BitTorrent og The Bay. Den kan dog ikke afspilles på PS-3, PSP, Apple TV og Xbox-360. Their loss. |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er meget muligt at der findes en masse produkter, film, musik m.m. der kun eksisterer som open source. Firefox er f.x. et godt open source produkt. |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |