|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
kroogar ![]() Junior bruger ![]() Joined: 06-Februar-2007 Status: Offline Points: 34 |
![]() Posted: 13-Maj-2009 at 07:00 |
|
Hejsa
Jeg læste på PCW i går om Zotacs nye IONITX board. Kan jeg overhovedet benytte et sådan board hvis jeg vil bygge et mediecenter hvor jeg kan optage fra TV? Jeg vil jo gerne sætte et dual tuner kort til og en harddisk + DVD/BlueRay drev men jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre... Kan nogen hjælpe? TIA ./kroogar |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 22-August-2007 Location: Struer, Denmark Status: Offline Points: 589 |
![]() |
|
Den første test http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3562 Nok en http://hothardware.com/Articles/Zotac-NVIDIA-Ion-Motherboard /?page=1 Edited by slate - 13-Maj-2009 at 08:39 |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 11-Januar-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 315 |
![]() |
|
Edited by kbking - 13-Maj-2009 at 10:32 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-Februar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 5446 |
![]() |
|
Ifølge anmeldelsen er den perfekt til formålet. Afspiller Blue Ray (ukrypteret) med kun 10 til 14% CPU belastning. Den mangler desværre en FireWire port (til FireDTV) så jeg må desværre stå af.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Januar-2006 Location: Darknet Status: Offline Points: 8022 |
![]() |
|
Lidt usædvanligt for et mini-ITX board er der ikke et PCI eller PCIe slot. Der er kun mini PCIe, men muligvis kan man få en firewire port ud af dette hvis man er lidt kreativ? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-Februar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 5446 |
![]() |
|
Forslag? Jeg er lutter øre |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Januar-2006 Location: Darknet Status: Offline Points: 8022 |
![]() |
|
Det skulle være et mini PCIe firewire kort, men efter lidt Googling er jeg kommet i tvivl om den slags overhovedet laves.. Det er nok nemmere at skifte til et USB-baseret DVB kort.. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Lidt svært at sluge den kamel, når man har brugt 2.800 på to styks FireDTV |
||
||
![]() |
||
kroogar ![]() Junior bruger ![]() Joined: 06-Februar-2007 Status: Offline Points: 34 |
![]() |
|
Eh... men for at vende tilbage til mit oprindelige spørgsmål... så er det ikke muligt at lave det til et mediecenter, der kan optage (gerne på et dual tuner kort)... vel?
./kroogar |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Joined: 06-August-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 5570 |
![]() |
|
nej desværre. Du kan kun bruge det hvis du anvender usb-tunere. jeg har hverken set eller hørt om et minipci-express dualtuner kort, men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer. :-) Men jeg synes i øvrigt at boardet er usædvanligt dyrt, SHG har fået dem oprettet på deres shop.
|
||
![]() |
||
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Joined: 10-Maj-2009 Location: Danmark Status: Offline Points: 1123 |
![]() |
|
Jeg har selv stået med samme problem og fandt en løsning som dog er lidt dyr. Men taget i betragtningen at du allerede har købt 2x firetdv er jeg sikker på det ikke betyder noget!!
Først skal du bruge en PM1 http://hwtools.net/Buy_It_Now.html som laver mini pci-e om til normalt størrelse pci-e, i det normale pci-e putter du sådan en her i: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312630&se archArea=&Soegeord= så har du 2 firewire 400 porte til dine tunere :) Jeg har selv haft skrevet til firmaet for at høre om de troede det ville fungere, fik dette svar tilbage: Dear Brian, Our Product can support firewire add-in card. We have test RICOH IEEE1394 add-in card with DV and HDD work properly. Notes: 12V/200mA(Max) is my adapter limitation. Please insert external power supply for your firewire device. Thanks, |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Joined: 08-Januar-2007 Status: Offline Points: 1964 |
![]() |
|
Det ser super lækkert ud det motherboard, bare surt det mangler firewire.. underligt zotac ikke har tænkt på det, da det sikkert er en meget lille udgift, men for mange den ultimative grund til ikke at vælge det..
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |