|
Hjælp søges til Stereo problem |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
PQlsemanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 27-Juli-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-August-2013 at 19:46 |
Hej Recordere
Mine højt elskede Jbl 250ti Classic er begyndt at drille mig. Mit problem er, at ved lav lydstyrke begynder den ene højtaler at slukke for lyden. Lyden kommer lidt på og kradser, og forsvinder dernæst. Ved høj volume er der intet problem, der spiller de begge to! Jeg har selv prøvet at tage affære. Jeg troede selv det var forstærkeren der drillede efter 10 år. Den blev sendt til reparation og alt blev testet og lavet. Dette løste dog ikke problemet. Dernæst tænkte jeg det var enhederne. Diskanterne og bas enhederne blev sendt til reparation og test - ingen fejl. Jeg har stadig problemet, og er begyndt at blive desparat til at finde en løsning. Jeg vedlægger lidt info om mit setup. Lyden bliver oftest sendt fra PC via lydkort (Asus Xonar ST) analogt til forstærkeren (Phonic Mar4). Jeg har dernæst prøvet at køre lyden digitalt ud og køre højtalerne over preout til min receiver (Marantz Sr5005). Jeg har dernæst prøvet at afspille fra en Macbook pro, for at få anden lydkilde - stadig problem. Jeg håber der er en venlig sjæl, der har et bud på hvad mit problem er. Mvh Pqlsemanden
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I et stykke tid bytter du om på højre og venstre højttaler. Flytter fejlen med?
Klaus |
|
![]() |
|
PQlsemanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 27-Juli-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 42 |
Hej Klaus!
Tak fordi du tager dig tid! Mener du på kanalerne på forstærkeren, eller fysisk at flytte højtalerne? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
Med de højttalere er det letteste at bytte ledningerne mellem højre og venstre højttaler.
Klaus |
|
![]() |
|
Jeg prøver og vender tilbage. Hvis du har andre råd, så kan jeg afprøve disse også!
|
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-Juli-2009 Location: København Status: Offline Points: 818 |
Hvis fejlen ligger i f.eks. venstre højttaler og du bytter om på ht.kablerne i forstærkeren (L - R R - L) og fejlen stadigvæk er i den venstre, så er det en fejl i delefiltret. Jeg går ud fra at dine forbindelser er i orden.
carsten
|
|
![]() |
|
Så har jeg afprøvet jeres forslag. Og jeg har lidt information, som muligvis kan hjælpe!
Når jeg bytter om på ht.kablerne så forbliver fejlen i samme højtaler. Dernæst så har jeg opdaget, at ved lavt lydniveau så spiller diskanterne ikke. Mellemtonen og basen forsætter, men diskanterne på begge højtalere forsvinder. Er det delefilteret på begge højtalere der er gået? Fejlen er kommet over tid. Det startede med at være en sjælden fejl, men er nu blevet permanent! Jeg ser meget frem til at høre fra jer! Mvh Sebastian
|
|
![]() |
|
Sidder der ikke to kontakter nede ved højttalerterminalerne, hvor du kan dæmpe diskanten?
Prøv at giv dem "motion" ved at skifte dem frem og tilbage "1000 gange", ændrer det noget? Klaus |
|
![]() |
|
Hej Klaus
Jeg har taget et billede, for at være sikker på om jeg forstår dig korrekt. http://oi43.tinypic.com/29ql9fm.jpg
Er det en af disse to kontakter, jeg skal skifte frem og tilbage et par gange? Mvh og Tak! |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Det er enten det der er galt, eller også er der kommet nogle dårlige forbindelser, så hjælper det ene ikke, så se lige på det andet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeps, bare giv dem en ordentlig omgang begge to. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg prøver at massere knapperne lidt og melder tilbage!
Hvad kunne den anden løsning være Radiomanden? Mvh |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |